Както и програмата, така и новото ни лого побират в себе си всичко, което обичаме в Пловдив, и с което се гордееем – от хълмовете, хилядолетните сводове и арки, Античния театър, Римския стадион, реката, през къщите, храмовете, калдъръма, керемидите, българската кирилица и най-вече богатата ни многопластова история. И всичко това заедно в един символ. Това е и най-голямата провокация и трудност – да бъдем наистина #заедно културна столица на Европа“. С това обяснение беше представено официалното лого на „Пловдив – европейска столица на културата 2019“
На сайта си фондацията публикува кратък клип, който показва вдъхновението за новия графичен знак, а веднага след това се появиха и първите коментари. Има положителни, но се набиват на очи негативните, изпълнени със сарказъм.
Фейсбук страницата „Plovdiv / Пловдив в снимки“ заяви, че
логото е избрано без конкурс и че прилича на „сноп макарони“.
За пореден път, беше подминато мнението на гражданите на Пловдив, коментират на страницата. И потчертават че графичният знак е избран без конкурс, без гласност, без допитване. „Беше натресено – в случая изборът на логото за представителството на Пловдив като столица на културата. Градът на творците, на художниците ще се представя със сноп макарони. Така ще се случи с проекта за централния площад, за мост на Марица, за Голямата базилика, така беше за Зоопарка, за Пеещите фонтани, за спирките, за кръговото на Водната палата…. Без конкурс, скришно, потайно… В случая дизайнерите са приели правилото, че колкото картинката е по-проста, тя е по-съвършена. От простотата към съвършенството. В случая това правило просто не работи“, гласят коментарите.
„Наемаш дизайнер, за да свърши работата, която ти не можеш и не разбираш, съответно няма как хора, които не разбират материята, да гласуват кое е най-доброто. Иначе логото е потрес“, коментира възмутен пловдивчанин.
„Какво толкова се разревахте всички за едно лого не знам, живота ли ви зависи от него, та такава яростна съпротива се появи…“, гласи друг коментар.
Страницата публикува и вариации на новото лого на Пловдив, в което то е стилизирано в различни предмети – от дупе на слон до чадър.