С 20 % ръст на таксите за тротоарно право се нанася удар на средния и дребния бизнес, шефката на съветниците от „Съюз за Пловдив“
Председателят на общинските съветници от „Съюз за Пловдив“ Дани Каназирева няма да подкрепи увеличението на цената за Синя зона от 1,50 на 2 лева и 20 % ръст на таксите за за ползване на маси на открито. Поскъпването на тарифите е предложено от кмета Иван Тотев и ще се разглежда в Общинския съвет на 23 януари.
Според Каназирева има най-малко три причини тези промени на наредбата да не се приемат:
Първо – няма логично обяснение защо се завишава цената на Синя зона. Нито е някаква обмислена и цялостна политика срещу замърсяването на въздуха или срещу задръстванията. В мотивите не се посочва за какво ще бъдат използвани събраните в повече пари.
Второ – няма справедливост в това решение на администрацията. От години „Съюз за Пловдив“ отстоява следната позиция – цената на паркирането не може да се повишава, ако не са направени инвестиции за подобряване на инфраструктурата, с която да се предложи алтернатива на гражданите. В Пловдив не е построен нито един многоетажен паркинг, няма буферни паркинги, въпреки че за тях се говори от 15 години. Поскъпването на Синя зона няма да реши големите проблеми с паркирането. Напротив – повече шофьори ще търсят начин да спират в междублокови пространства, на тротоари и улици без режим за платено паркиране. При цена 2 или 3 лева местата за паркиране си остават същите. Същият брой коли ще се движат в широкия център на Пловдив, затова аргументът за по-малкото замърсяване на въздуха звучи несериозно.
„Още миналата година настоявахме средствата, които се събират от паркиране, да се реинвестират в изграждане на паркинги, но това и досега не е направено“.
Трето – Пловдив продължава да е с най-високия данък МПС и с най-скъпата Синя зона в България“, напомня Каназирева. С увеличението на 2 лева цената на паркирането в Пловдив се изравнява със супер центъра на София. Това е лишено от всякаква икономическа логика, защото доходите на хората и цените на имотите в Пловдив са значително по-ниски. Освен това, за разлика от нашия град, столицата е разделена на две зони.
Единствената цел на администрацията е да събере повече пари в бюджета. Миналата година цената в Синята зона беше увеличена от 1 лев на 1,50, като платеното паркиране беше наложено и в събота. Сега отново се предлага ръст до 2 лева.
Съветниците от „Съюз за Пловдив“ изрязяват и категоричното си несъгласие с увеличението на таксите за тротоарно право. Това е трето поскъпване през последните няколко години, което се предприема пак без никакви основателни причини и обосновка.
„Срещу дребния и средния бизнес се нанася поредния удар, който ще се отрази върху доходите на хиляди семейства“, коментира Дани Каназирева.