Ваня ДРАГАНОВА
Само двама играчи останаха в надпреварата за концесията на летище Пловдив, след като със свое окончателно решение Върховният административен съд отстрани третия участник – „Силк роуд Пловдив еърпорт“ ДЗЗД. Така напред продължават китайски конгломерат HNA Group и „Консорциум Летище Пловдив“, в който влизат „Тракия икономическа зона“ и транспортната фирма ПИМК. Консорциумът разполага с подкрепата на община Пловдив.
„Силк роуд Пловдив еърпорт“ ДЗЗД, зад което стои швейцарецът Урс Майстерханс, беше елиминирано от процедурата с решение на транспортното министерство след отварянето на офертите. Причината – консорциумът не е доказал, че притежава задължителните активи от минимум 20 млн. евро. Последва обжалване първо пред Комисията за защита на конкуренцията, после и пред ВАС. Претенциите на „Силк роуд Пловдив еърпорт“ са отхвърлени и от двете институции, защото кандидатът за концесионер е представил проекти на финансови отчети, а не самите отчети. От „Силк роуд Пловдив еърпорт” са направили опит да докажат, че покриват критериите, като са се позовали на възможностите на трето лице, което обаче не фигурира в подаденото заявление. Става дума за кипърското дружество Cobalt New Age Airlines Group. В документите е посочено, че тази компания се управлява от участника в „Силк роуд Пловдив Еърпорт“ – „Пиктет капитал“ (Кипър)“, но това според КЗК и ВАС не е достатъчно.