Quantcast
Майонеза Краси
Новини Пловдив » Бизнес » До две седмици става ясно китайци или ПИМК вземат летище Пловдив
Бизнес Маршрути Пловдив

До две седмици става ясно китайци или ПИМК вземат летище Пловдив

Летище Пловдив
Летище Пловдив

До две седмици ще стане ясно кой печели концесията на летище Пловдив, съобщиха от Министерството на транспорта. Работата на комисията е на финалната права по съгласуване на документацията.

В битката за 35-годишната концесия останаха две оферти – на китайския конгломерат HNA Group и на пловдивското обединение „Консорциум Летище Пловдив“, съставено от „Тракия икономическа зона“ и транспортният гигант ПИМК, която наскоро спечели концесията на интермодалния терминал в Пловдив.

Още на по-предишна фаза стана ясно, че офертата на китайската компания е по-силна по някои от параметрите и тяхната победа не би била изненада, прогнозира Капитал.

Кой какво предлага

С най-голяма тежест при избора е концесионното възнаграждение (40%). Пловдивското обединение предлага 6% от приходите плаващо концесионно възнаграждение и 120 хил. лв. фиксирано на година, а китайският кандидат излезе с оферта също за 6% от приходите и 600 хил. лв. на година фиксирано концесионно плащане.

При инвестициите, които са с 35% тежест при оценяването, китайската оферта също е по-голяма. Китайският кандидат предлага 79 млн. евро срещу 65 млн. евро, предложени от пловдивските компании.

Плюс полети

Около 30 млн. евро от инвестициите на китайците ще са за изграждането на карго и на пътнически терминал. Плановете предвиждат през летището да минават по 1 млн. пътници на година и по 50 хил. тона товари. Предвижда се да се открие линия между Пловдив и Китай три пъти седмично – два пътнически полета и един товарен, като не е ясно кой точно ще е китайският град – Пекин, Гуанджоу, Шанхай или някой друг.

Пловдивската оферта предвижда на първо време изграждане на карго терминал, а след одобрение на нов генерален план на летището и на още един. Планът на „Консорциум Летище Пловдив“ е след изграждането му да намери специализирана фирма, която да го оперира. Местните компании също се надяват в следващите 10 години летището да достигне 1 млн. пътници, като при достигане на максималния капацитет на настоящия пътнически терминал да се построи още един.

ПИМК БИЛД

Коментари

Коментари

ПИМК БИЛД
38-Истории-за-началото-на-планинарството-в-България

Категории

Времето

Защо „умря“ ремонтът на Околовръстното шосе на Пловдив?

  • Защото бившата власт, начело с ГЕРБ, заложи капан и парите за ремонти на пътища свършиха 40%
  • Защото този обект не е приоритет на новото правителство и няма да бъде финансиран скоро, както стана със свлачището над Храбрино 30%
  • Защото свършиха парите в държавата 19%
  • Въпросът е манипулация. Пловдивските депутати ще направят всичко възможно този обект да бъде финансиран с приоритет, защото е важен за развитието на Пловдив и региона. 7%
  • Заради рязкото поскъпване на строителните материали и войната в Украйна 4%
  • Не ме интересува, аз не карам по Околовръстното. 1%

Начална дата: 11.04.2022 @ 10:16 | Крайна дата: 11.05.2022 @ 10:16

Зареждане ... Зареждане ...