Майонеза Краси
Новини от Пловдив » Бизнес » Подадоха сигнал за нагласена поръчка в БДЖ
Бизнес Транспорт

Подадоха сигнал за нагласена поръчка в БДЖ

За нагласена обществена поръчка в БДЖ алармираха дружествата „Експрес Сервиз“ и „БДЖ-Кончар“. Според тях, изискванията на процедура за ремонт на локомотиви са в полза на компанията „ЖП Тракция“. Заместник-министърът на транспорта Велик Занчев определи обвиненията като натиск чрез медиите. По думите му причината за атаките е, че ръководството на БДЖ е спасило дружеството от фалит, изплаща дълговете му и е на път да стартира процедура за доставка на нов подвижен състав.

Критериите на откритата процедура за ремонт на девет локомотива са написани така, че поръчката да бъде спечелена от компанията „ЖП Тракция“, заявиха на пресконференция от частния жп завод „Експрес Сервиз“ и българо-хърватското дружество „БДЖ-Кончар“.

Заложено е изискване ремонтираните машини да се приемат и предават в София, а крайният срок за извършване на технологичен преглед е осем работни часа, като от него не може да се приспада времето за транспортиране на локомотивите от друго населено място.

Така „Експрес Сервиз“, който се намира в Русе автоматично отпада, обясниха от ръководството на дружеството и изтъкнаха, че това изискване е в полза на „ЖП Тракция“, което използва държавното локомотивно депо в София.

Поръчките в БДЖ са напълно прозрачни, заяви в отговор заместник-министърът на транспорта Велик Занчев и припомни, че транспортният министър Ивайло Московски е разпоредил проверка за поръчката, която е под въпрос. Занчев определи обвиненията като медиен натиск: „Интересите са големи, защото работим, но не може по този начин. Ако има каквото и да е било съмнение, има институции в България, които биха могли да бъдат сезирани. Не може извън процедурите и през медии да се печелят обществени поръчки или да се печелят процедури в БДЖ“, каза Занчев.

По думите му, основната причина за атаката е, че сегашното ръководство на БДЖ е спасило дружеството от фалит, изплаща дълговете и е на път да стартира процедура за доставка на нов подвижен състав.

ПИМК БИЛД

Коментари

Коментари

ПИМК БИЛД
38-Истории-за-началото-на-планинарството-в-България

Категории

Времето

Защо „умря“ ремонтът на Околовръстното шосе на Пловдив?

  • Защото бившата власт, начело с ГЕРБ, заложи капан и парите за ремонти на пътища свършиха 40%
  • Защото този обект не е приоритет на новото правителство и няма да бъде финансиран скоро, както стана със свлачището над Храбрино 30%
  • Защото свършиха парите в държавата 19%
  • Въпросът е манипулация. Пловдивските депутати ще направят всичко възможно този обект да бъде финансиран с приоритет, защото е важен за развитието на Пловдив и региона. 7%
  • Заради рязкото поскъпване на строителните материали и войната в Украйна 4%
  • Не ме интересува, аз не карам по Околовръстното. 1%

Начална дата: 11.04.2022 @ 10:16 | Крайна дата: 11.05.2022 @ 10:16

Зареждане ... Зареждане ...