Quantcast
Новини Пловдив » България » Теодора Халачева: Как ги възпитаваме? Да търкат билетчета ли?
България Важно Мнения

Теодора Халачева: Как ги възпитаваме? Да търкат билетчета ли?

Екранът се е превърнал в най-важния възпитател за съвременното дете”, алармира Теодора Халачева
Екранът се е превърнал в най-важния възпитател за съвременното дете, алармира Теодора Халачева

“Екранът се е превърнал в най-важния възпитател за съвременното дете. Нашата отговорност е да защитим децата. От това – какъв образ на успешен живот създаваме у младите, зависи бъдещето на страната. Нация на здрави и работоспособни хора ли искаме или такава на търкащи билетчета с надежда за бърза и лесна печалба. Тази позиция изрази пловдивският народен представител от БСП Теодора Халачева.

На парламентарен контрол днес тя постави въпроса за риска от рекламни послания, насърчаващи подрастващите да участват в хазартни игри. Конкретният повод за въпроса й към вицепремиера Валери Симеонов стана острата позиция на Националната мрежа за деца относно телевизионен клип с участието на национални състезателки по художествена гимнастика.

„Въпросният случай е само причина за същностния проблем, а именно – за ролята и влиянието на рекламните послания върху физическото, психическото и нравствено развитие на децата”, изтъкна Теодора Халачева.

Тя цитира изследване на Американската академия на педиатрите, което показва, че средно за една година децата гледат над 20 000 реклами.  Позова се и на становище на Съвета за електронни медии, в което се посочва, че образът на детето се експлоатира в промотирането на лекарства, банкови продукти, некоректно представени храни и хранителни продукти. „Това способства за формирането у детето на грешни представи за света, например, че всички проблеми могат да се решат с едно хапче или с бърз кредит”, предупреди Теодора Халачева.

По думите й има добри практики, които могат да се приложат и у нас. В Испания от 1993 г. е приет Професионален кодекс за рекламата, насочена към деца. В Англия специален закон ограничава употребата на детски образи в рекламата.

„Вицепремиерът по икономическата и социална политика г-н Валери Симеонов се съгласи с констатациите ми за злоупотреби с деца и детски образи в рекламата. Очаквам да си свърши работата и да предприеме необходимите действия, както обеща от парламентарната трибуна”, каза Теодора Халачева./ПловдивПрес

Още по темата

Илиана Раева награби пловдивска депутатка заради „Шоколада само го миришем“

ПИМК БИЛД

Коментари

Коментари

ПИМК БИЛД

Категории

Времето

Анкети

Очаквате ли предсрочни парламентарни избори скоро?

Покажи резултатите

Зареждане ... Зареждане ...