Quantcast
Майонеза Краси
Новини Пловдив » България » Теодора Халачева: Как ги възпитаваме? Да търкат билетчета ли?
България Важно Мнения

Теодора Халачева: Как ги възпитаваме? Да търкат билетчета ли?

Екранът се е превърнал в най-важния възпитател за съвременното дете”, алармира Теодора Халачева
Екранът се е превърнал в най-важния възпитател за съвременното дете, алармира Теодора Халачева

“Екранът се е превърнал в най-важния възпитател за съвременното дете. Нашата отговорност е да защитим децата. От това – какъв образ на успешен живот създаваме у младите, зависи бъдещето на страната. Нация на здрави и работоспособни хора ли искаме или такава на търкащи билетчета с надежда за бърза и лесна печалба. Тази позиция изрази пловдивският народен представител от БСП Теодора Халачева.

На парламентарен контрол днес тя постави въпроса за риска от рекламни послания, насърчаващи подрастващите да участват в хазартни игри. Конкретният повод за въпроса й към вицепремиера Валери Симеонов стана острата позиция на Националната мрежа за деца относно телевизионен клип с участието на национални състезателки по художествена гимнастика.

„Въпросният случай е само причина за същностния проблем, а именно – за ролята и влиянието на рекламните послания върху физическото, психическото и нравствено развитие на децата”, изтъкна Теодора Халачева.

Тя цитира изследване на Американската академия на педиатрите, което показва, че средно за една година децата гледат над 20 000 реклами.  Позова се и на становище на Съвета за електронни медии, в което се посочва, че образът на детето се експлоатира в промотирането на лекарства, банкови продукти, некоректно представени храни и хранителни продукти. „Това способства за формирането у детето на грешни представи за света, например, че всички проблеми могат да се решат с едно хапче или с бърз кредит”, предупреди Теодора Халачева.

По думите й има добри практики, които могат да се приложат и у нас. В Испания от 1993 г. е приет Професионален кодекс за рекламата, насочена към деца. В Англия специален закон ограничава употребата на детски образи в рекламата.

„Вицепремиерът по икономическата и социална политика г-н Валери Симеонов се съгласи с констатациите ми за злоупотреби с деца и детски образи в рекламата. Очаквам да си свърши работата и да предприеме необходимите действия, както обеща от парламентарната трибуна”, каза Теодора Халачева./ПловдивПрес

Още по темата

Илиана Раева награби пловдивска депутатка заради „Шоколада само го миришем“

ПИМК БИЛД

Коментари

Коментари

ПИМК БИЛД
38-Истории-за-началото-на-планинарството-в-България

Категории

Времето

Защо „умря“ ремонтът на Околовръстното шосе на Пловдив?

  • Защото бившата власт, начело с ГЕРБ, заложи капан и парите за ремонти на пътища свършиха 40%
  • Защото този обект не е приоритет на новото правителство и няма да бъде финансиран скоро, както стана със свлачището над Храбрино 30%
  • Защото свършиха парите в държавата 19%
  • Въпросът е манипулация. Пловдивските депутати ще направят всичко възможно този обект да бъде финансиран с приоритет, защото е важен за развитието на Пловдив и региона. 7%
  • Заради рязкото поскъпване на строителните материали и войната в Украйна 4%
  • Не ме интересува, аз не карам по Околовръстното. 1%

Начална дата: 11.04.2022 @ 10:16 | Крайна дата: 11.05.2022 @ 10:16

Зареждане ... Зареждане ...