Новини от Пловдив » България » Теодора Халачева: Как ги възпитаваме? Да търкат билетчета ли?
България Важно Мнения

Теодора Халачева: Как ги възпитаваме? Да търкат билетчета ли?

Екранът се е превърнал в най-важния възпитател за съвременното дете”, алармира Теодора Халачева
Екранът се е превърнал в най-важния възпитател за съвременното дете, алармира Теодора Халачева

“Екранът се е превърнал в най-важния възпитател за съвременното дете. Нашата отговорност е да защитим децата. От това – какъв образ на успешен живот създаваме у младите, зависи бъдещето на страната. Нация на здрави и работоспособни хора ли искаме или такава на търкащи билетчета с надежда за бърза и лесна печалба. Тази позиция изрази пловдивският народен представител от БСП Теодора Халачева.

На парламентарен контрол днес тя постави въпроса за риска от рекламни послания, насърчаващи подрастващите да участват в хазартни игри. Конкретният повод за въпроса й към вицепремиера Валери Симеонов стана острата позиция на Националната мрежа за деца относно телевизионен клип с участието на национални състезателки по художествена гимнастика.

„Въпросният случай е само причина за същностния проблем, а именно – за ролята и влиянието на рекламните послания върху физическото, психическото и нравствено развитие на децата”, изтъкна Теодора Халачева.

Тя цитира изследване на Американската академия на педиатрите, което показва, че средно за една година децата гледат над 20 000 реклами.  Позова се и на становище на Съвета за електронни медии, в което се посочва, че образът на детето се експлоатира в промотирането на лекарства, банкови продукти, некоректно представени храни и хранителни продукти. „Това способства за формирането у детето на грешни представи за света, например, че всички проблеми могат да се решат с едно хапче или с бърз кредит”, предупреди Теодора Халачева.

По думите й има добри практики, които могат да се приложат и у нас. В Испания от 1993 г. е приет Професионален кодекс за рекламата, насочена към деца. В Англия специален закон ограничава употребата на детски образи в рекламата.

„Вицепремиерът по икономическата и социална политика г-н Валери Симеонов се съгласи с констатациите ми за злоупотреби с деца и детски образи в рекламата. Очаквам да си свърши работата и да предприеме необходимите действия, както обеща от парламентарната трибуна”, каза Теодора Халачева./ПловдивПрес

Още по темата

Илиана Раева награби пловдивска депутатка заради „Шоколада само го миришем“

ПИМК БИЛД

Коментари

Коментари

PIMK BUILD
БРАДЪРС СЕКЮРИТИ ГРУП
38-Истории-за-началото-на-планинарството-в-България

Архив по дни

Архив по седмици

Архив по месеци

Архив по години

Категории

Времето

Дондукова или Вазова да се казва градската градина зад Природонаучния музей, обновена с близо 5 млн. лева?

Покажи резултатите

Начална дата: 24.04.2024 @ 19:09 | Крайна дата: 24.05.2024 @ 19:09

Зареждане ... Зареждане ...