Галина ГЕОРГИЕВА
Какво се случва с инфраструктурните проекти за Европейска столица на културата- площад „Централен“, кино„ Космос“ и Тютюневия град? Ще се реализират ли проектите „Махала“ и „Адата“, които са в апликационната форма? Отговори на тези въпроси от Община Пловдив ще търсят общинските съветници от ВМРО Стефан Послийски, Камен Шишманов и Нина Гьошева.
Те свикаха нарочна пресконференция по темата и изразиха притеснение, че по много въпроси за мащабното събитие през 2019 -а няма яснота. ПловдивПрес припомня, че от фондация“Пловдив 2019“ обявиха вчера, че откриването на Европейска столица на културата ще е на 11, 12 и 13 януари, като кулминацията ще е на 12-и, но все още програмата се уточнява.
По-рано днес кметът Иван Тотев заяви, че площад „Централен“ няма да е готов догодина, а ремонтът вероятно ще стартира през лятото на 2019-а.
„ Недопустимо е да има ремонти, докато се провежда най-важното събитие в града ни. Пловдивчани трябва да знаят кога ще бъде готова сградата на кино „Космос“. Каква ще е концепцията за Тютюневия град – ще се затваря ли част от ул. „Иван Вазов“, попита Стефан Послийски, който е член на Културната комисия в местния парламент. Той настоява в следващите месеци да има ясен времеви график за всеки обект.
И уточни, че от ВМРО искат нещата да се случват по-бързо, а не да търсят сметка. Послийски припомни, че съветниците от партията винаги са подкрепяли предложенията около Европейска столица на културата. „Искаме яснота и за проектите „Махала“ и „Адата“. Настояваме да се ремонтират Концертна зала и сцената на Военния клуб, за да се използват за културни събития. Предлагаме да има сцени по районите и да се знае как районните администрации ще се включат в събитието. Разбрахме, че се подготвя грандиозно откриване, но каква ще е организацията, какви ще са акцентите и културните събития никой не знае., допълни Послийски.
Той беше категоричен, че ако проектите се провалят, Пловдив няма да се представи достойно като културна столица, ще изгуби културния си дух и повече няма да е културна емлема на света.
Той акцентира и на факта, че много средства се отделят за реклама на събитието в Пловдив и предложи парите да се пренасочат към реклама в други градове и към чужденци.