Новини от Пловдив » Бизнес » Транспорт » Трима души дават акъл на умните светофари
Важно Транспорт

Трима души дават акъл на умните светофари

Нулев интерес към Деня на отворените врати в Центъра за управление на трафика въпеки епичните задръствания 

Ваня ДРАГАНОВА

Трима души дават акъл на умните светофари, когато трафикът по най-натоварените кръстовища се задръсти до степен и техниката да не може да се справи. Това е картината в Центъра за управление на трафика в Деня на отворените врати, чийто единствен посетител беше репортер на ПловдивПрес, поне сутринта.

Екрани, на които се виждат 70 възлови кръстовища, са монтирани в просторна зала на шестия етаж на някогашния хотел на Ванко 1. Отделно всеки диспечер следи ситуацията от монитора на компютъра и може да се намеси, когато колоната от коли около някой светофар стане прекалено дълга. Тогава съответният служител може с ръчна команда да удължи времето, в което светофарът ще свети в зелено в някоя от посоките, за да намалее опашката от чакащи коли. Когато Центърът за управление на трафика заработи преди 2 години, в системата бяха включени 50 кръстовища. Сега са 70, като извън обсега на този контрол остава само район „Тракия“, където се следи единствено кръстовището до блок 1. На 24 от кръстовищата в Пловдив са монтирани и камери за видеонаблюдение. Записи от тях често се предоставят на КАТ при катастрофи.

Иначе най-натоварените точки в града си остават и като в годините, в които в Пловдив нямаше умни светофари, и това са кръстовищата на Сточна гара, Чифте баня , „6 септември“ и „В. Априлов“, „България“ и „В. „Априлов“. Нова зона на пикови задръствания е бул. „Цар Борис Трети“ заради ремонта на трасето над автомобилния подлез. „Колоната често стига до „Кап. Райчо“, а понякога и чак до Патологична бременност“, признава ръководителята на Центъра за управление за трафика Маню Петров. И резонно прогнозира, че при продължаващите ремонти следващата седмица, когато след учениците в Пловдив ще се върнат и студентите, ще стане още по-страшно.

Иначе управляващите трафика отчитат, че катастрофите в Пловдив са намалели, откакто са въведени защитени леви завои и организация на движението, която те наричат „пълна турбина“. Става дума за кръстовищата, по които свети зелено само в едната посока, а за останалите 3 е червено. Това вероятно гарантира по-голяма сигурност, но тя върви в комплект с епично чакане. Но макар Центърът за управление на трафика да е препълнен с техника, тя не записва словесните реакции на шофьорите, че и на пешеходците. Иначе биха им трябвали купища червени точки, защото коментарите за движението в Пловдив изобилстват от думи, които обичайно не присъстват в речниците.

Ръководителят на Центъра за управление на трафика Маню Петров.
ПИМК БИЛД

Коментари

Коментари

PIMK BUILD
БРАДЪРС СЕКЮРИТИ ГРУП
38-Истории-за-началото-на-планинарството-в-България

Архив по дни

Архив по седмици

Архив по месеци

Архив по години

Категории

Времето

Дондукова или Вазова да се казва градската градина зад Природонаучния музей, обновена с близо 5 млн. лева?

Покажи резултатите

Начална дата: 24.04.2024 @ 19:09 | Крайна дата: 24.05.2024 @ 19:09

Зареждане ... Зареждане ...