Новини Пловдив Прес » Автомобили » Бизнесът за Пловдив кардинално предлага: Безплатен градски транспорт (ВИДЕО)
Автомобили Анализи Бизнес Мнения Пловдив Транспорт

Бизнесът за Пловдив кардинално предлага: Безплатен градски транспорт (ВИДЕО)

Любозар Фратев

Plovdiv-press.bg

Градският транспорт на Пловдив да стане безплатен за всички пътници. Това предлага на общината шефът на УС на сдружение „Бизнесът за Пловдив“ Любозар Фратев. Може да ви се стори екзотично, но ако мислим малко по-надалече и широко, това може да стане, каза Фратев тази вечер по време на обществено обсъждане на транспортните проблеми на втория град в България. Той даде разчети как новата екстра за пловдивчани може да бъде финансирана.

Приходите на обществения транспорт в Пловдив са около 30-32 млн. лв. годишно. От тях имаме разходи 5 млн. лв. за кондуктори, от държавата получаваме 6 млн. лв., прави 11 млн. лв. Ако извадим тези 11 млн. лв. от общата сума от 30 млн. лв., се получават около 20 млн. лева, посочи Фратев. Ако общината ги отделя годишно, заедно със субсидията от държавата, въпросът с безплатния градски транспорт е решен, смята Любозар Фратев. Много пловдивчани ще си оставят колите и ще се качат на автобусите. Така ще решим до голяма степен въпроса с чистотата на въздуха, с трафика, смята Любозар Фратев. В момента общината дофинансира с 6 млн. лв. пловдивчани, които пътуват безплатно или с преференции. Пловдив може да отдели още около 15 млн. от бюджета си и така ще се набави необходимата сума, пресметна Фратев. Според него, който кмет въведе безплатното пътуване, „ще изкара десет мандата несменяем“.

Другото предложение на Бизнесът за Пловдив е въэвеждане на еднопосочното движение по основни пътни артерии, което ще реши първо паркирането в едната страна на платното, второ ще вдигне скоростта на движението. „В момента скоростта в град като Пловдив (40 км/ч), е срамна. Никой в този град не си поставя въпроса задръстването и престоят каква загуба носят. Самото време на хората колко пари струва, второ разходите за гориво, трето разходите за лечение на хората, които дишат този мръсен въздух“, изтъкна Любозар Фратев.

Организацията на движението може да се подобри и чрез връщането на регулировчиците по ключовите кръстовища в пиковите часове на деня. „На мен ми липсват онези регулировчици, които бързо се справяха със задръстванията без „умни“ светофари, без разни претенциозни названия“, отсече Фратев. Полицаите „вместо да стоят в храсталаците“, трябва да са на кръстовищата, да следят трафика, да санкционират неправилно паркирали“, подчерта Любозар Фратев. Според него Пловдив е идеален за кръстовища на няколко нива, вместо традиционните. Той посочи няколко конфликтни точки в града, които биха се „отвързали“, чрез кръстовища на две нива. Примерно пробив от ул. „Гладстон“ към „Пещерско шосе“. Фратев се обръщал с подобни предложения към общинското ръководство, но срещнал само мълчание.

Фактът, че се харчат общински средства за проекти, които после потъват в чекмеджетата, говори за липса приемственост. Може да звучи крайно, но тази липса на контрол е за прокуратурата, смята Фратев.

Какво предложи бившата общинска съветничка Сузана Николова

Какви данни изнесе бившият зам.-кмет на Пловдив и настоящ анализатор на ПлодивПрес инж. Алексадър Константинов

Как вижда решенията за справяне с трафика инж. Койчо Русев, шеф на Националната транспорна камара

Койчо Русев

Как протече важната дискусия, какво смятат инж. Тошо Пашов, инж. Румен Хорев.

Какви предложения за отпушване на трафика има собственикът на „Хеброс бус“ Веселин Дошков – четете в подробен репортаж и ВИДЕО в ПловдивПрес.

 

Още по темата

Общината крие доклад за обществения транспорт, за който от бюджета са платени 660 000 лв

Коментари

Коментари

VisVitalis

Категории

Харесайте ни в Facebook

Facebook Pagelike Widget
Хотел-ресторант Одеон VisVitalis

Времето

Анкети

Парк или Ритейл парк да има върху 20 дка в Западен зад новата църква?

Покажи резултатите

Зареждане ... Зареждане ...
Close
error: Правата запазени!