Начало » Автомобили » Инж. Койчо Русев: Разрешете 80 км/ч на изходните артерии в Пловдив
Автомобили Важно Градът Мнения Транспорт

Инж. Койчо Русев: Разрешете 80 км/ч на изходните артерии в Пловдив

Инж. Койчо Русев
Инж. Койчо Русев

Трябва да се върнат униформите за таксиметровите водачи, смята шефът на Националната транспортна камара

Шефът Националната транспортна камара инж. Койчо Русев коментира проблемите в организацията на транспорта в Пловдив.  По време на обществената дискусия, организирана преди дни от сдружение „Бизнесът за Пловдив“ инж. Русев набеляза няколко проблема, от които трябва да се започне. 

Проблемът с трафика в Пловдив е пряко свързан с проблема с чистотата на въздуха. Вече 50 години съм в транспорта. Смятам,че ако сега не станем и не кажем на глас вижданията си, утре може да е късно.

През всичките години, в които съм в този бранш, съм наблюдавал как се разраства Пловдив, как се увеличават пътникопотоците и как се променя организацията на транспорта. С увеличението на трафика настъпват конфликт, който трябва да бъде разрешен.

Обиколил съм много големи градове, но никъде средната скорост скоростта не е така ниска както в Пловдив – 40 км/ч, а в някои участъци пада на 30 км/ч. Някои смятат, че като се ограничи транспорта, ще се намалят и произшествията. Пълна заблуда! Дайте тогава да спрем транспорта, за да няма ПТП-та?! Има ли транспорт, ще има и произшествия, но само добрата организация на движението може да намали произшествията и да отпуши трафика.

Сега някои хора я карат като в социализма, за да намалим трудовите злополуки в строителството, едва ли не трябва да спрем самото строителство.

Посоката не е в спирането на определена дейност, а в модерни и рационални решения.

Имаме нагледен пример в София, където скоростта по Цариградско шосе е 80 км/ч, а ширината на платното там е близка до някои входно-изходни артерии на Пловдив. Защо там ограничението е 50 км/ч, а полицаи стоят и глобяват? Може да се диференцира и поне в лявата лента скоростта да се вдигне на 80 км/ч, за да става изнасянето по-бързо, а така и колоните ще изчезнат.

Всяко едно забавяне на скороста означава стотици, хиляди кубици изгорели газове във въздуха. Всеки може да си купи качествена храна, питие, вода, но качествен чит въздух не можем да си купим.

Храним се 2-34 часа на ден, пием вода час, но 24 часа дишаме. Даваме ли си сметка, колко хора си отиват от замърсен въздух. А в Пловдив колко са? Защото в Пловдив газификацията не се случва толкова бързо, колокото ни се иска и огромна част от хората се топлят на твърдо гориво.

А колко от големите артерии в града са на „зелена вълна“? Нито един. Защо? Защо този красив град не може да организира транспорта си. Аз съм обикалям много по света и съм категоричен, че Пловдив е сред най-красивите градове в света.

Сред проблемите, които не търпят отлагане е т. нар. пробив под Централна гара. Не знам управляващите дават ли си сметка, че при сегашното предложение за реализиране на проекта, те с години ще лишт над 80 хил. души от връзка с останалата част на града. Смятам, че трябва като разумни хора, които милеят за Пловдив да се съберем и да обсъдим този наболял проблем, без крясъци и излишни емоции да търсим дългострочни решения, които ще помогнат на нас, нашите деца и внуци.

Мисля, че трябва да започнем от личния пример и култура в тази област. Дълги години бях генерален директор на Автокомбината, нямаше таксиметров шофьор, който да започне смяна без униформа и измит автомобил. Всеки водач сядаше зад волана със синя риза, вратовръзка и обувки. Не като сега с къси панталони, потник, джапанки, а в колата мирише лошо. Това е отвратително.

Затова смятам, че трябва да се обърнем към плодивското предприятие „Организация и контрол но движението“, респективно към ръководството на общинта, за да въведат малко дисциплина и етика сред таксиметровите фирми. Който не се съобразява с минималните естетически изисквания, с дисциплината – няма право да вози хора, следователно няма да получи разрешение от общината. Няма място за мърляви таксиметрови шофьори в Пловдив.

Още по темата

Шефът на „Хеброс бус“: В Пловдив става страшно, време е за кръстовища на две нива!

Бизнесът за Пловдив кардинално предлага: Безплатен градски транспорт (ВИДЕО)

Бизнесът за Пловдив: Не събаряйте Бетонния мост, преди да построите нов!

Събарянето на Бетонния мост е ритуално самоубийство

А защо не нов надлез на мястото на Бетонния мост?

За да бъде повдигнат Бетонният мост, той трябва да бъде премахнат. Как си представяте да се повдига мост? Това да не е „Лего“?

ВМРО: Къде е договорът между общината и НКЖИ за пробива под Гарата?

 

Коментари

Коментари

Пловдив Прес Facebook
Хотел-ресторант Одеон

Категории

Пловдив Прес в Facebook

Пловдив Прес Facebook

Времето

Close
error: Правата запазени!