Новини Пловдив » Здраве » Испански учени унищожиха ХИВ-зараза със стволови клетки
Здраве Свят

Испански учени унищожиха ХИВ-зараза със стволови клетки

Учени от Института за изследвания срещу СПИН в Бадалона, Испания, заявиха, че за пръв път, откакто се прилага антиретровирусна терапия, успели да отстранят напълно ХИВ от кръвта и тъканите на пациенти, съобщи Лайф, цитиран от БТА.

Редовният анализ на кръвта у шестима пациенти, на които били присадени стволови клетки, показал, че ХИВ не е открит в кръвта и тъканите им. У един от пациентите не били открити дори антитела.

Новият метод на трансплантация на стволови клетки е базиран върху единствения случай, свързан с пълно оздравяване на заразен с ХИВ пациент. Въз основа на сложна терапия, приложена на берлинчанина Тимъти, у когото бе открита рядка мутация на протеина CCR5 Delta 32, испанските медици разработили уникален механизъм за „пречистване“ на заразените с вируса клетки.

Учените отбелязват, че цялостната трансплантация на стволови клетки отнема 18 месеца, а за приготвяне на противовирусните съставки се използват кръв от пъпната връв и течност от костния мозък. През следващите месеци медиците ще следят здравословното състояние на първия подложен на подобна операция пациент. Ако резултатите от експеримента се потвърдят, това ще е голям пробив в борбата с ХИВ. /ПловдивПрес

Мария Капон ПИМК БИЛД
Мусала Софт

Анкети

Одобрявате ли състава на служебното правителство?

Покажи резултатите