Новини Пловдив Прес » Важно » ВИДЕО Превозвачите: Няма шофьори на камиони, загубите са за милиарди левове
Важно Градът

ВИДЕО Превозвачите: Няма шофьори на камиони, загубите са за милиарди левове

Йордан Арабаджиев- изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи
Йордан Арабаджиев- изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи

Държавата спешно да вкара работна ръка от Украйна, Молдова и Бесарабия

Продуктовата такса за камиони и автобуси да отпадне, настояват от транспортния бранш

Галина ГЕОРГИЕВА

Държавата да вземе спешни мерки и да реши проблема с липсата на шофьори на ТИР-ове. За това настояха днес в Пловдив превозвачи от цялата страна, които се събраха, за да обсъдят пакета „Мобилност I“ и да потърсят решения на проблемите с недостига на шофьори, както и да вземат мерки срещу продуктовите такси. Общото събрание на Съюза на международните превозвачи се проведе в хотел „Санкт Петербург“, а в него участваха зам.-министърът на транспорта Ангел Попов и евродепутатът Ангел Джамбазки.

Да бъдат вкарани шофьори от Украйна, Молдова, както и бесарабски българи настоя Йордан Арабаджиев- изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи. Според него между 2 и 3000 водачи на камиони са необходими на първо време. „ Около 15% от лицензираните камиони стоят без курсове поради липса на шофьори. За 2019 година българската икономика ще загуби близо 2,2 млрд. лева или 2% от БВП затова , че тези камиони не се движат. В целия ЕС има сериозен недостиг на шофьори. Това е и подтекстът на скандалните предложения по пакета „Мобилност I“, за да накарат нашите фирми да фалират и да ни вземат шофьорите. Настояваме да се даде възможност по най-бързия начин да се получават работни визи. Искаме и да се възстанови професионалното обучение за категория С на водачи в държавните училища“, обясни Арабаджиев. Той допълни, че заплатите в сектора стигат до 2200 евро, колкото са и на  западните шофьори.

„Чакаме двустранната спогодба с Украйна. Там има наши сънародници, които желаят да работят в България. Тази спогодба е важна за всички превозвачи, хотелиери, строителни фирми“, коментира от своя страна зам.-министър Ангел Попов. Той увери, че българската държава застава твърдо зад превозвачите и не е съгласна с компромисните текстове на Австрийско председателство по „Пакета за мобилност I”. ПловдивПрес припомня, че освен френските искания за командировки до родината на нашите шофьори, австрийците искат и задължителното връщане на камионите у нас. Предвижда се шофьорите на ТИР-ове от източноевропейските страни да получават командировъчни, като тези в западноевропейските, а задължителната 45-часова почивка на седмица да изкарват в хотел.

„В началото се говореше за връщане на шофьора на всеки 4 седмици, Австрийското председателство предложи текст не само водачът, но и превозното средство да се връща в страната по установяване. Това е един удар срещу нашите превозвачи“, предупреди Арабаджиев .

От Съюза на международните превозвачи се обявиха срещу наредбата на Министерския съвет от юли тази година, която налага продуктова такса да се плаща за всички нови и употребявани камиони и автобуси. Превозвачите внесоха жалби във Върховния административен съд, а решението на съда се очаква на 19 ноември.

„Третират камионите по една наредба, която е свързана с масово разпространения продукт като найлоновите торбички. Автомобилите нямат място в тази наредба. Ако влезе в сила означава, че трябва да плащаме продуктова такса за нов автомобил 980 лева и 2500 лв. за втора употреба. Около 8000 превозни средства се регистрират на година. Ако сложим средна цена между 1000 и 2500 лева, означава, че около 13 млн. лв. ще влязат незнайно къде, в някои каси. Оскъпяват услугата и създават допълнително напрежение в бранша“, коментира Ангел Траков- председател на Управителния съвет на Съюза на международните превозвачи . Те са готови и на стачни действия, ако събирането на налога не бъде отменено

По-късно превозвачите излязоха с декларация, в която представиха взетите решения:

Ние, представителите на фирми за товарни превози, обединени в Съюза на международните превозвачи, се обединяваме около следните решения:

На първо място, потвърждаваме позицията си по отношение на регулациите в Пакет Мобилност 1 и подчертаваме още веднъж „червените линии“, от които не отстъпваме.

Считаме, че приемането на балансирани, недискриминиращи, пропорционални и практически правила, които отчитат секторните специфики на отделните държави- членки е ключът към намиране на подходяща формула за промяна на законодателството на ЕС;

Второ, със загриженост констатираме, че недостигът на квалифицирани водачи на камиони се задълбочава и това носи загуби както на транспортния бизнес, така и на икономиката на България;

Трето, потвърждаваме становището си, че въведената през юли т.г. продуктова такса е незаконосъобразна и налага несправедливи тежести на бранша.

Затова, като представители на бизнес, който спазва всички регулации и осигурява европейски стандарт както на предлаганите услуги, така и на възнагражденията на заетите в сектора и допринася с над 15 млрд. лв. годишно за брутния вътрешен продукт на страната и има потенциал за растеж

ГЛАСУВАМЕ ръководството на СМП да продължи да защитава интересите на бранша пред държавните институции, Парламента и правителството, политическите партии и обществените организации, представителите ни в институциите на Европейския съюз и пред обществото!

ЗАЯВЯВАМЕ ясната си готовност да защитаваме интересите си с всички средства, които са ни достъпни!

Ще се борим срещу всички административни ограничения – и международни, и вътрешни, които пречат на развитието на транспортния бизнес!

Ние сме за справедлива регулация и против всякакви дискриминационни ограничения за бизнеса, независимо от това с какви доводи са маскирани!

Убедени сме, че се борим не само за собствения си бранш, но и за една по-достойна и просперираща България!

Как зам.-министър Ангел Попов и евродепутатът Ангел Джамбазки подкрепиха превозвачите- четете по-късно

Коментари

Коментари

VisVitalis
Хотел-ресторант Одеон VisVitalis

Категории

Харесайте ни в Facebook

Facebook Pagelike Widget

Времето

Анкети

Парк или Ритейл парк да има върху 20 дка в Западен зад новата църква?

Покажи резултатите

Зареждане ... Зареждане ...
Close
error: Правата запазени!