Начало » Бизнес » ЕС реши: Тираджиите се прибират у дома всеки месец
Бизнес Важно Свят

ЕС реши: Тираджиите се прибират у дома всеки месец

Съветът на ЕС одобри вариант на Пакета „Макрон“, но с текстове, срещу които възразиха осем държави, включително и България. Повече от 14 часа продължиха преговорите в Брюксел, за да се стигне до компромис по реформата в международните превози, предаде Франс Прес. Текстовете бяха приети и ще отидат отново в Европейския парламент, въпреки съпротивата на няколко държави.

Вариантът предвижда седмичната почивка на водачите да бъде извън шофьорската кабина. Те трябва да се връщат в страната, където са базирани фирмите им, най-малко веднъж на четири седмици, освен в някои особени случаи. Превозвачите ще трябва да правят и минимум пет дни пауза между две серии каботажни превози в друга страна. Статутът на командирован работник ще трябва да се прилага системно и при този вид превози.

Ако връзката между работата на шофьора и страната, в която е установен, остане незасегната, няма да бъдат прилагани правилата за командироването на работници, пише в съобщение на Съвета на ЕС. По пътя към държавата, където се намира крайната точка на пътуването и по обратния път, водачите ще имат право на извършването на едно допълнително товарене или разтоварване във всяка посока, без да попадат в обхвата на правилата за командироване.

Предвижда се също възможност това правило да важи, ако при пътуването към целта не бъде извършено допълнително товарене/разтоварване, а по обратния път бъдат осъществени две товарения/разтоварвания. При всички други дейности, включително каботаж, правилата за командироване ще важат от първия ден на пътуването

Съветът на ЕС е на мнение, че международните товарни превози  ще бъдат следени с внедряването на електронни тахографи. Предвижда се всички камиони в ЕС, заети с международни превози, да разполагат с такива устройства до 2024 година.

Преговорите между европейските министри на транспорта бяха белязани от разногласия между два блока страни, обвиняващи се съответно в социален дъмпинг и в прикрит протекционизъм. Полша и Унгария заклеймиха споразумението като „непропорционално”, „дискриминационно” и „протекционистично”. Според тях то ще навреди на конкурентоспособността в сектора. Подобна е и позицията на България. Нашите евродепутатите се противопоставиха на част от текстовете с мотива, че новите правила поставят превозвачите от по-малките държави в ЕС в дискриминационна позиция спрямо големите.

Споразумението „цели да установи по-справедливи правила за водачите и транспортните компании и да засили ефективността на националните контролни власти“, е мнението на австрийският министър Норберт Хофер, който бе председател на срещата.

Текстът, приет от мнозинството от страните в ЕС, е „голям напредък за хармонизиране на социалните права на заетите в сектора“, смята френската министърка Елизабет Борн.

Страни като Франция и Германия, разтревожени от конкуренцията на фирми в държави членки, където пътните разходи са по-ниски, успяха да издействат прилагане в международните превози на статута на командирован работник (на когото се заплаща според условията на страната, в която пътува), допълва Франс Прес.

Още по темата

Ангел Джамбазки: Предстои тежка битка в ЕП, ще защитим превозвачите

Джамбазки: С пакета „Мобилност 2″ искат да откраднат бизнеса на автобусните превозвачи

Джамбазки в Пловдив/ВИДЕО: Блокираме София и Брюксел, за да защитим нашите превозвачи

 

 

Коментари

Коментари

Пловдив Прес Facebook
Хотел-ресторант Одеон

Категории

Пловдив Прес в Facebook

Пловдив Прес Facebook

Времето

Close
error: Правата запазени!