Как ще изглежда районът след това, ще реши фирмата строител, защото и този обект е на инженеринг
Ваня ДРАГАНОВА
Събарянето на Бетонния мост е предвидено в техническите спецификации за пробива под Централна гара в обявената вече от НКЖИ обществена поръчка. Формулировката обаче очевидно не е била особено ясна, защото в срока за набиране на оферти за избор на изпълнител са постъпили 2 питания от потенциални участници, свързани именно със съдбата на Бетонния мост. Един от въпросите гласи дали премахването му е в обхвата на поръчката. „Съществуващият пътен надлез се предвижда за разрушаване, без да се изгражда ново съоръжение“, е записано в отговора на НКЖИ. Така съдбата на Бетонния мост изглежда предрешена, а как ще изглежда районът след това, ще реши фирмата изпълнител, защото и този обект ще се прави на ингерениг. Иначе казано, фирмата строител ще изготви и проекта.
Срокът за подаване на оферти изтече на 19 септември и за изграждането на пробива има само един кандидат – „Обединение Проект Пловдив“ ДЗЗД. 90% от дяловете в консорциума са на „Трейс Груп Холд“ Ад, останалите 10 – на „Балкантел“ ООД. Прогнозната стойност на поръчката е 79 873 963,39 лв. без ДДС.
Вчера конкурсната комисия е прегледала документите на консорциума и в тях са установени куп пропуски, които трябва да бъдат отстранени в срок от 5 дни, за да продължи конкурсната процедура.