Новини Пловдив » Важно » Йордан Арабаджиев пред Plovdiv-Press: Важно е да запазим здравето на шофьорите, транспортът е най-засегнат
COVID-19 Важно Интервю Мнения

Йордан Арабаджиев пред Plovdiv-Press: Важно е да запазим здравето на шофьорите, транспортът е най-засегнат

С председателя на Съюза на международните превозвачи Йордан АРАБАДЖИЕВ  разговаряме за извънредното положение в България заради COVID-19

Интервю на Галина ГЕОРГИЕВА


-Г-н Арабаджиев, извънредното положение в България как се отразява на транспортния бранш?

-Транспортът и туризмът са едни от най-засегнатите сектори на фона на извънредното положение. Особено пък в международен план проблемите са изключително сериозни.

-Вашите шофьори обезопасени ли са, какви проблеми срещат?

-Още преди две седмици пуснахме инструкция до нашите членове за поддържане на високо ниво на хигиена, всички автомобили да бъдат снабдени с маски, ръкавици, дезинфектанти. Призовахме нашите шофьори максимално да ограничат контактите с товародатели, с фирми, от които получават стоката. Където е възможно шофьорът да не слиза от кабината, когато става въпрос за товарене и разтоварване. Знаете, че има доста затворени граници и се създаде проблем за много шофьори и камиони. Имаше шофьори, които бяха останали в Италия, след като Словения затвори границите и снощи до късно Министерство на транспорта и Министерство на външните работи търсиха варианти за т.нар. хуманитарен коридор, за да могат ТИР-овете да пресекат Словения, Хърватия и да се върнат в България.

-Колко са тези шофьори?

-Около 35-40 камиона. Но по-късно вече имаше информация, че ще бъде създаден такъв коридор. Очакваме всичко да бъде наред с тях и да успеят да се върнат в България. Отделно на българо-турската граница има много сериозни опашки, предвид действията на турските компетентни органи за проверка на всички шофьори, които влизат в Турция.

-Опасност за доставките от първа необходимост има ли?

-Във вътрешен план няма да има проблем. Вече е налице проблем в международен план, защото Италия е един от  нашите много сериозни търговски партньори. Там нашите шофьори почти не искат да ходят, защото дори и да е възможно да се разтовари в страната, после е много трудно прибирането. Имаме много сериозен търговски оборт с Италия. Тъй като страната е най-засегната в Европа от коронавируса, после шофьорите трябва да спазват карантина, като се върнат. Това означава, че такъв шофьор не може да управлява автомобил 14 дни и превозвачите срещат трудност да намерят хора, които да ги заместят. Положението в транспорта е много сериозно.

-Знаете ли дали има шофьори, които не спазват карантината?

-Има ли наложена карантина, няма как да не се спазва. Ние сме отговорни хора и това няма как да се случи.

-Как изчислявате загубите в сектора?

-Рано е да се изчисляват загубите, в следващите седмици ще събираме информация, за да направим преценка какви са загубите.

-За някакви конкретни мерки във вашия бранш ще настоявате ли?

-Ще очакваме през следващата седмица среща с министъра на транспорта и ще споделим нашите проблеми. На първо време трябва да мислим за здравето на шофьорите, това ние най-важно. С колегите ще мислим какви мерки да предложим на правителството, за да се облекчи бизнеса.

 

Още по темата

Властта със спешни социално-икономически мерки заради COVID-19

Битката със заразата не е упражнение за аматьори! Каназирева, крачка назад

Определиха лимит за брой клиенти в магазините

Външно зове: Не пътувайте извън или към България

Борисов: По 1000 лв. на месец за лекари, сестри и лаборанти, които се борят с COVID-19

Северна Македония пуска само камиони през ГКПП Станке Лисичково и ГКПП Златарево

Радев: Минаваме през тежко изпитание, да спасим всеки българин!

Радев, Борисов и Мутафчийски се събират спешно заради COVID-19

Коментари

Коментари

Категории

Харесайте ни в Facebook

Facebook Pagelike Widget

Времето

Анкети

Каква е според вас разликата между извънредно положение и извънредна епидемична обстановка?

Покажи резултатите

Зареждане ... Зареждане ...
Close