Близо 140 пациенти са преминали през новите приемни кабинети в УМБАЛ „Каспела“ , Транспортна болница и МБАЛ Свети Пантелеймон“, сочат обобщените данни на директорите на лечебните заведения.
Кабинетите, разположени в трите болници в Пловдив, заработиха по предложение на областния управител с решение на Медицинския щаб.
„Целта на приемните кабинети е да се ограничи натиска пред инфекциозната клиника на УМБАЛ „Свети Георги“, където се събират десетки лица, със симптоми и температура, чакащи да бъдат прегледани заради съмнения за инфекция на COVID-19, както и да се облекчи работата на лекарите-инфекционисти“, обясни областният управител Дани Каназирева.
По данни на управителя на УМБАЛ „Каспела“ проф. Илиян Дойков, за 7 дни през приемния кабинет в болницата са преминали 105 пациенти. Броят на хоспитализираните е 19. С коронавирус са трима, като за тях вече беше съобщено през седмицата. Изписани са 9.
От отварянето на приемния кабинет в МБАЛ „Свети Пантелеймон“, от пациентите, преминали през него, няма хоспитализирани. Всички проби на лекарите, на медицински персонал и на пациентите, които са били контактни на пациент с коронавирус, първоначално настанен там, а след това преместен в Инфекциозна клиника към УМБАЛ „Св. Георги“, са отрицателни, заяви управителят на бившата Втора градска болница д-р Константин Сапунджиев.
18 лица с притеснения и симптоми, свързани с инфекцията на корнавируса, са посетили и новооткрития приемен кабинет в Транспортна болница, съобщи директорът на лечебното заведение д-р Пламен Павлов. Само един от тях е насочен към инфекциозната клиника към УМБАЛ „Св. Георги“, а останалите – за домашно лечение.
Областният управител Дани Каназирева припомни, че медиците в разкритите вече приемни кабинети преценяват на място дали болният ще бъде приет в болница или ще му бъде назначено домашно лечение. Ако лекарите в приемните кабинети вземат решение пациентът да се хоспитализира, то той се настанява, според състоянието, или в разкрития отделен блок за лечение на COVID-19 в УМБАЛ „Каспела“, или в Транспортна болница, която беше преструктурирана за лечение на пациенти в средно-тежко състояние.
Поставените под карантина лица сами следят за състоянието си и контактуват по телефона с личния си лекар. Контактните на пациентите с COVID-19 също следват същия алгоритъм, а останалите с други заболявания, които се нуждаят от неотложна спешна помощ, се обръщат директно към тел. 112.
В разкритите приемни кабинети са взети всички противоепидемични мерки, след всеки пациент се извърша щателна дезинфекция, а медицинският персонал е обезпечен с нужните защитни средства и предпазни облекла.
„Моля за отговорно поведение и спазване на мерките, а при здравословен проблем да се следват указанията на личния лекар“, призова областният управител.