Новини Пловдив » Важно » Пламен Вълков пред ПловдивПрес: Много трудно се работи с испанците от „Индра“
Важно Градът Интервю Мнения Община Транспорт

Пламен Вълков пред ПловдивПрес: Много трудно се работи с испанците от „Индра“

Пламен Вълков
Пламен Вълков
  • В края на годината няма да приема оборудването от „Индра“, ако проблемите не са отстранени, дори и да ме уволнят, казва шефът на общинския транспорт
  • Вечерните курсове бяха въведени заради Европейската столица на културата, затова ги отменихме
  • Пътниците в градския транспорт намаляха между 70 и 80% в извънредното положение

Пламен Вълков е директор на общинското предприятие „Организация и контрол на транспорта“. Преди да го оглави, е бил шеф на отдел „Улично осветление“ в него. Бил е и регионален директор на Агенцията за борба с градушките. Завършил е Техническия университет в Габрово със специалност „Електроснабдяване и електрообзавеждане“.

Интервю на Ваня ДРАГАНОВА


– Претоварен ли е отново трафикът в Пловдив след отмяната на извънредното положение, г-н Вълков?

– Трафикът се засилва, но все още не е достигнал нивата отпреди извънредното положение. Това се дължи на факта, че учениците и студентите още не учат, затова колите по улиците са по-малко.

– За вас времето на извънредното положение сигурно е било пълно блаженство?

– Чудесно беше от гледна точка на трафика. Имахме възможност на спокойствие да огледаме кръстовищата, зелените вълни, да надграждаме системата и т. н.

– Новата организация на движението по някои кръстовища доведе ли до намаляване на задръстванията?

– Направихме спешна реорганизация на 10 кръстовища, като бяхме решили, че ако това създаде проблеми, ще върнем старото положение. Засега се наложи да направим това само на едно кръстовище – на бул. „Дунав“ с ул. “Победа“, защото се получи конфликтна ситуация със завиването наляво. На останалите 9 кръстовища наблюдаваме облекчаване на трафика.

– Предстои ли реорганизация и на други места?

– Останалите кръстовища искаме да ги огледаме много добре. Предвидили сме да закупим програмен продукт, който прави симулация на случващото се по кръстовищата – ще вкарваме данните от трафик камерите, софтуерът прави симулация и така ще решим каква да бъде организацията на движението там.

– Има едно кръстовище – на бул. „Руски“ с ул. „Любен Каравелов“, с много странни светофари. При пресичането на „Руски“ до половина е зелено, след това е червено. Що за инженерна мисъл стои зад това?

– Не мога да коментирам, трябва да го видя. Но на това кръстовище предвиждаме промяна на фазите.

– Зам.-кметът по транспорта Тодор Чонов вече говори за дела с испанската фирма „Индра“, която трябваше да реализира електронната част от Транспортния проект. Има ли някакво подобрение, след като уж те обещаха, че ще оправят всички нередности по таблата по спирките, електронното таксуване  и т. н.?

– Имаме малко  подобрение –  представителите на „Индра“ в България започнаха по-добре да извършват дейностите си, но комуникацията с хората, които са в Испания, е много трудна. Правим едни видеоконферентни връзки, разглеждаме по-сложните проблеми, но с тях се работи много трудно. Те така или иначе не изпълняват договора, в който е записано, че повредите се отстраняват до 24 часа. Решение на Община Пловдив ще е дали да ги съдим, или не, но за себе си знам, че в края на годината няма да приема оборудването, ако проблемите не са отстранени, дори и да ме уволнят.

– Има ли поне един компонент на системата, който работи добре?

– Системата е сложна и е съвкупност от много компоненти. Първо трябва автобусите да се регистрират коректно, а това често не се случва. Принудихме се да възложим на трима от нашите диспечери да ги чекират служебно. Едни и същи проблеми се повтарят – апаратите не издават билети, няма връзка между GPS-а и самия сървър, локализиран при нас. Но като цяло ние видяхме, че тази система може да работи, от друга страна, е остаряла и ние имаме намерение да я надграждаме. Ще махнем касовите апарати и ще се плаща с карти или със самия телефон.

– Какво наложи да бъдат отменени късните курсове по някои линии от градския транспорт?

– Вечерните курсове бяха въведени заради Европейската столица на културата, а тази година мина. Идеята беше да има транспорт, ако туристите се разхождат и нощем.

– Имате ли вече данни с колко намаляха пътниците в градския транспорт по време на извънредното положение?

– Много – между 70 и 80%. И сега има пътници в автобусите само сутрин и вечер, когато хората отиват и се връщат от работа.

– Да очакваме ли нови претенции от страна на превозвачите за още компенсации заради извънредната ситуация?

– Те винаги имат такива искания, но ние правим анализи и следим точното изпълнение на курсовете.

– Кога в Пловдив ще има зелена вълна?

– По някои булеварди вече има. Например по „Руски“ – ако шофьорите карат с 40-45 км/час, ще могат да я ползват. Но като цяло трафикът е тежък – централната част на Пловдив не е проектирана за такова движение, а в града всекидневно се движат около 400 000 коли.

Коментари

Коментари

Категории

Харесайте ни в Facebook

Facebook Pagelike Widget

Времето

Анкети

Каква е според вас разликата между извънредно положение и извънредна епидемична обстановка?

Покажи резултатите

Зареждане ... Зареждане ...
Close