„ГОРЕЩО! Мрачна семейна тайна: Ива Софиянска била любовница на свекъра си, преди да се омъжи за сина му“, „Спипаха Ивана и Димитър Маринов на тясно в колата“, „Мъжът на бивш министър се ожени“, „Неземно красиво пловдивско изкушение с безупречно тяло е саминко, търси си гадже“… Типични заглавия в жълтите медии, които често нямат общо с текста под тях. Например това за Ивана и Димитър Маринов е сложено над дописка, в която се разказва за тяхна среща на 24 май и как певицата да го убеждавала да й дава уроци за актьорско майсторство.
Жълтениите по медиите са основната причина хората да не вярват и на сериозните новинари, но Факултетът по журналистика на Софийския университет има оригинален план да се справи с този проблем – предлага магистърска програма, с която да образова светските репортери и водещи. И да ги научи да надничат под чаршафите на звездите правилно. Програмата е за лайфстайл журналистика, а в учебните планове влиза понятието “инфотейнмънт”. Както е ясно, то идва от “информация” (“information” на англ.) и “забавление” (“entertainment”) и би трябвало да представлява сцеплението между новини и развлечение.
Наред с традиционни познания като кои са различните видове медии програмата предлага да „формира представи за същността и моделите на лайфстайл журналистиката и нейното широко приложение в различните медии“. „Затова в нейното полезрение попадат като цяло темите за изкуството, театъра, музиката, литературата, киното, а също културата на личността във всекидневния живот, въпросите на дома, здравето, семейството, любовта, секса, физическата култура, обзавеждането, интериорния дизайн, мебелите, градината и качеството на живот. Специален акцент се поставя върху културата на съществуване, уличната култура и новите медии, редом с модата, игрите, развлеченията и моделите на живот“, е записано в представянето й. Уличната култура е поставена наравно с музиката и литературата, там някъде е и сексът. Но има и още специфики – „Гурме и медии“ и „Фешън журналистика“. Ценни познания безспорно.
Но това, което прави медиите жълти, не е толкова липсата на познания на последните фешън или гурме тенденции. А отсъствието на елементарни правила на журналистиката като засечката за достоверностна информацията, поставянето на бариера пред навлизането в интимния свят на известните хора без никакви скрупули, прилагането на известна мярка, най-малкото. Защото половината жълтении по медиите са писани на принципа „Една жена каза“ или с най-обикновено гледане в тавана. Но във Факултета по журналистика не държат на тези неща.