Позиция на общинския съветник от БСП, който се е запознал с проекта на НКЖИ
Пробивът под Централна гара ще създаде повече проблеми, отколкото ще реши. Убедих се в това, след като се запознах с проекта на НКЖИ. Връзката на пробива с районите „Централен“ и „Южен“ е свързана с тотално преобразуване на движението. Част от улиците от двете страни ще бъдат затворени и ще трябва да се правят едни много широки обходи с пресичане на булеварди. А това означава, че ще бъдат поставени множество светофари, които ще действат като тапи на движението.
И при сегашната организация на движението задръстванията на бул. „Македония“ сутрин стигат почти до кметството на район „Южен“. Когато бъде направен пробивът, колите ще трябва да чакат в тунела под земята. Вечер ще е същото, но в обратна посока. Пробивът излиза на бариерата на автогара „Родопи“, но ул. „Димитър Талев“ ще бъде затапена и оттам ще трябва да се прави пълен кръг около стадион „Тодор Диев“ и старите хали.
Отделно е проблемът с наводняването на сегашния подлез на гарата, който може да се очаква и при бъдещия подземен тунел. В проекта на НКЖИ е предвидена помпена станция, но не е ясно дали тя ще е свързана с колектора в района на гарата, който трябва да бъде преместен, както и цялата ВиК инфраструктура.
При бутането на Бетонния мост, което е част от проекта за пробива, район „Южен“ ще остане отцепен от останалата част на града поне за СЕДЕМ МЕСЕЦА. През това време връзката следва да осъществява през Околовръстното, през Коматевския прелез или през надлез „Родопи“, но в същото време се очаква ремонт на ул. „Даме Груев“, която излиза на надлеза.
В отговор на мое питане като общински съветник получих поредния чисто формален отговор от Община Пловдив, без конкретика, без яснота какво ще струва на пловдивчани крайната реализация на този проект.
Затова казвам, че този пробив ще създаде много проблеми и в никакъв случай няма да се разтовари трафикът. Напротив, ще се утежни.