Quantcast
Новини Пловдив » Важно » Директорът на ОУ „Драган Манчов“: Нищо не може да замени присъствената форма, учениците ни са шампиони
Важно Интервю Мнения

Директорът на ОУ „Драган Манчов“: Нищо не може да замени присъствената форма, учениците ни са шампиони

Десислава Стаменова
Десислава Стаменова
  • Учениците ще влизат в час по различно време и от различни входове
  • Учителите ще следят за спазването на мерките в училище, направен е график за храненето
  • Евентуалните дефицити на онлайн обучението ще се видят в началото на тази година
  • От догодина 1 и 5 клас в ОУ „Драган Манчов“ ще бъдат със засилена разширена подготовка
  • ОУ „Драган Манчов“ е сред предпочитаните училища в Пловдив, наши ученици стават шампиони на различни състезания

Десислава СТАМЕНОВА е директор на ОУ „Драган Манчов“ от август 2020 година. Спечели конкурса за директор, като на интервюто, което бе втори етап от селекцията, се пребори с 8 конкуренти. Преподавател е в училището от шест години. Завършила е начална училищна педагогика, има и две магистърски степени – по икономика и по информационни технологии. Преподавала е в Кричим и ОУ „Кочо Честеменски“. Работила е като журналист в някогашната телевизия „Евроком” и в сайта „Пловдив утре”.

Интервю на Галина ГЕОРГИЕВА


-Г-жо Стаменова, как ще стартира учебната година в ОУ „Драган Манчов“?

-Съобразяваме се с мерките на МОН. Направихме много стриктен график в начален етап, така че да няма взаимодействие между паралелките. Тази година в ОУ „Драган Манчов“ ще учат 540 деца, разпределени в 22 паралелки. От първи до седми клас са по три паралелки, само втори клас са 4. Всички 76 първокласници и единият втори клас ще влизат от отделен вход, стаите им са на първия етаж, ще имат отделни тоалетни. Останалите ученици ще влизат и излизат през други два входа. Децата от начален етап са на целодневно обучение, ще започват часовете по различно време и междучасията няма да се застъпват. 5, 6 и 7 клас са на две смени и се редуват с учениците от Математическата гимназия.

Направили сме и график за хранене на първи и втори клас в стола, всяка паралелка ще обядва самостоятелно. Девет паралелки ще минат между 11,30 и 14 часа

А трети и четвърти клас ще са в класните стаи на кетъринг.

Имаме медицинска сестра, ще разчитаме и на лекаря, който е в МГ-то. По коридорите сме сложили диспенсъри за дезинфектант, в тоалетните има топла вода, сапун и дезинфектант. Закупили сме необходимите препарати за почистване на коридорите и всички повърхности. РЗИ вече мина на проверка, училището отговаря на изискванията за старт на учебната година.

-Учителите с маски или шлемове ще са?

-Вече сме раздали на учителите устойчиви и модерни шлемове, които закупихме със средства от бюджета на ОУ „Драган Манчов“.

-Днес ще бие първият звънец, каква е организацията?

-Официално ще посрещнем 1 и 5 клас, а тържествата ще са кратки. Останалите ученици ще проведат час на класа и ще влязат по различно време в стаите. Направили сме ремонт на стаите на първокласниците. До няколко дни те ще седнат на чисто нови чинове, осигурили сме мултимедия и необходимата техника за учебния процес.

– За първокласниците ще е по- трудна година – от една страна да свикнат в училище, от друга – с мерките. Кой ще контролира дали детето си е сложило маска, дали си е дезинфекцирало ръцете и дали спазва изискванията?

-Основно учителят, разчитаме и на помощния персонал. Проведохме родителски срещи и запознахме родителите с мерките, които сме предприели. Майките и бащите знаят, че болно дете тази учебна година няма да се допуска в училище. По време на срещите единственото

безпокойство от страна на родителите беше свързано с това, ако не едно, а пет деца са със симптоми, как ще се процедира, защото има само една стая т.нар. „изолатор“

Такова е изискването на МОН, но там не е разписано какво се прави в подобни случаи. Нашето решение е следното – сутрин колегите, когато посрещат учениците, ще наблюдават дали едно дете е с хрема, или други симптоми и веднага ще бъде връщано с родителя. Ако през деня дете вдигне температура или започне да кашля, ще го настаним в стаята, докато дойде родителят. А, между другото, въпросната стая е много приветлива и в никакъв случай не може да се нарече „изолатор“. Ако пет деца проявят симпоми, докато е топло времето, ще са навън с придружител. Подобна ситуация не е разписана, но смятам, че ще се справим.

-Вчера и днес има организирани протести на родители, които не искат децата им да носят маски. Ще се санкционират ли родители и ученици, ако тази мярка не се спазва и не бъде отменена в последния момент?

– Децата ще бъдат с маски само докато се придвижват в общите части на училището, например в коридора. В класните стаи, на двора и докато се хранят в училищния стол не е необходимо да носят предпазни средства. Имаме ясно разписан училищен план за работа в условия на COVID – 19. Абсурдно е да говорим за санкции на деца и родители. Политиката на училището ни е всичко да бъде решавано с диалог и грижа за здравето на учениците ни.

-Как се справихте с онлайн обучението през изтеклата година, готови ли сте на подобен вариант и сега?

– По отношение на организацията нямаше никакви проблеми. Още на първия ден заработихме с приложенията на Google – Classroom и Meet. За пет учебни дни всички 540 деца бяха разпределени в класни стаи.

-А като резултати?

-Нищо не може да замени присъственото обучение. Колегите си направиха изходните нива, контролните и текущите изпитвания. Но е факт, че не знаем във всеки един момент кой е до детето. Истинските резултати от онлайн обучението ще се видят сега т.е. евентуалните дефицити ще проличат в началото на тази учебна година, входните нива ще покажат. Ако май месец ученикът вкъщи се е справил блестящо за 6, а сега на входните нива получи 3 или 4, е имало „помощ“. Но нека веднага отбележим, че, ако не бяхме минали на този вариант, щеше да бъде загубена учебната година. Моите колеги дадоха всичко от себе си, работили сме по 10-12 часа през март, април и май. И предполагам, че обществото оцени колко труд полага един учител.

-Вие бяхте по това време учител на 2 клас. Сега вече сте в ролята на директор, преди това бяхте и журналист. Кое ви мотивира да влезете в училище?

-Като журналист изкарах 7 години, преди това бях три години учител в Кричим. През 2014 година реших да се върна отново в училище и преподавах в ОУ „Кочо Честеменски“, а от 6 години съм в ОУ „Драган Манчов“. В училище виждаш смисъл в това, което правиш. Влизаш при учениците и имаш невероятната „власт“, в хубавия смисъл на думата, тези 25 деца да ги „моделираш“ и да ги правиш по-добри и по-умни хора. В час на класа често сме говорили защо трябва да се учи и винаги съм им казвала, че те градят своя живот. Един учител може да промени съдбата на едно дете към по-добро.

-През август спечелихте конкурса за директор, а на втория кръг преборихте 8 конкуренти. С какво впечатлихте комисията?

-Преподавам в ОУ „Драган Манчов“, запозната съм с всички проблеми и добри инициативи, които правим. Този факт ми помогна да спечеля. На конкретните въпроси на комисията дадох конкретни отговори.

– С кои спешни проблеми трябва да се заемете и какви са плановете Ви за училището?

-Първото, е на 15 септември да сме здрави всички и да посрещнем децата в клас, и въпреки мерките, да ни бъде цветно и весело. Да се молим годината да бъде присъствена, всички много го искаме. Пак ще се повторя, но присъствената форма няма как да се замени с каквато и да е модерна алтернатива. Не може нищо да замени погледа, отношенията между учител и ученици, прегръдките на малките деца.

През изтеклата година на онлайн родителската среща един баща ми каза „Госпожо, Вие разбирате ли колко болезнено им липсвате?“.

Втората ми краткосрочна цел е да подновим Обществения съвет, защото е с изтекъл мандат. Искаме да работим по програмата „Занимания по интереси“ т.е. да направим допълнителни 7 школи по клубове – математика, информационни технологии, природни науки. Това трябва до началото на октомври да свършим. Имам и новина – от догодина ОУ „Драган Манчов“ първокласниците и петокласниците, които ще приемаме, ще бъдат със засилена разширена подготовка – информационни технологии, математика, английски и български.

Имам амбиции следващото лято да поръчаме две мобилни класни стаи, за да обявим по-голям прием на 1 клас. Моята мечта, както и на колегите, е да имаме повече ученици

Мога да обявя, че започваме тази учебна година с нови преподаватели по математика, физическо възпитание и двама начални учители. Имаме и нов зам.-директор по учебната част. ОУ „Драган Манчов“ е сред предпочитаните училища в Пловдив. Редовно наши ученици стават шампиони на различни надпревари. Домакини сме на състезания на Съюза на математиците в България, които се провеждат два пъти в годината – за Коледа и по Великден. Разбира се, имам много идеи и ще ги реализирам.

Десислава Стаменова като учител сред ученици и родители
Десислава Стаменова като учител сред ученици и родители
ПИМК БИЛД

Коментари

Коментари

ПИМК БИЛД

Категории

Времето

Анкети

Как предпочитате да гласувате?

Покажи резултатите

Зареждане ... Зареждане ...