Quantcast
Новини Пловдив » Важно » Костадин Язов: Преговаряме с НКЖИ да платят ремонта на ул. „Кукуш“
Важно Интервю Мнения

Костадин Язов: Преговаряме с НКЖИ да платят ремонта на ул. „Кукуш“

Костадин Язов
Костадин Язов
  • В момента е немислимо Бетонният мост да го няма
  • Когато ми се обади един от зам.-кметовете на голямата община, за да ми каже, че на Кукленско шосе се е отворила голяма дупка и някой ще се убие, му отговорих, че единственото, което ми хрумва, е да отида и да легна в нея
  • Взимаме 3 лв. наем от една маса за мартеници, а им даваме стикер, който струва 5 лв. 

Костадин Язов стана кмет на „Южен“ от партия ГЕРБ на изборите преди година, след като в предишния мандат това беше единственият район, управляван от представител на друга партия – ВМРО. Язов е бил и депутат от ГЕРБ, а преди да стане районен кмет, е бил зам.-председател на Надзорния съвет на Електроенергийния системен оператор”.

Интервю на Ваня ДРАГАНОВА


– Корона кризата малшанс ли беше за началото на мандата, или може да се използва като удобно оправдание за несвършеното, г-н Язов?

– Не бих я нарекъл малшанс, такова е времето и ние, така или иначе, трябва да се впишем в него. А в първата година на мандата направихме немалко в сравнение с предходни години. Например подменихме тротоара на бул. „Македония“ между улиците „Кукуш“ и „Даме Груев“ – от източната страна. Преасфалтирахме ул. „Трети март“ и в момента обновяваме детската площадка там. На бул. „Никола Вапцаров“ довършихме северния тротоар между „Македония“ и „Димитър Талев“ – там по един стар и зарязан странен договор беше подменена асфалтовата настилка и бордюрите, а тротоарът беше изоставен.  Преасфалтирахме цялата ул. „Борис Сарафов“  и изградихме паркоместа, а също и ул. „Дрин“, която трябва да поеме част от ул. „Даме Груев“, когато започне ремонтът там. Изградихме паркинг със 107 места на ул. „Асен Христофоров“, сега довършваме друг паркинг – със 120 места, от северната страна на бул. „Ал. Стамболийски“. Успяхме да поддържаме района сравнително проходим, като се има предвид, че повечето ни улици са на паваж и цяла година нареждаме разхвърчали се павета. Позакърпихме и основните улици в „Коматево“ – „Захаридово“ и „Лозарска“. Оставили сме си пари за зимно запълване на дупки до края на годината. В близките дни ще пооправим източното платно на Кукленско шосе, защото общината спря действието на договора за цялостен ремонт на този булевард. Досега цяла година не можех да го поддържам, защото щеше да излезе, че има двойно актуване на една и съща дейност.

– Как вървят по-големите и много важни за района обекти, например новата детска градина на бул. „Ал. Стамболийски“?

– Работата стартира много ударно – там имаше за разрушаване стара сграда, която вече е премахната, и в момента вече се строи. При тази детска градина само фундаментната плоча ще бъде вкопана в земята, няма да се прави дълбок изкоп, така че работата върви със сериозни темпове. Разширението на детска градина „Зорница“ е на инженеринг и там в момента се проектира, даже строителят напъва да започне да работи. По-скоро съм притеснен какво ще правим, когато стане задължително 4-годишните да ходят на детска градина. Това ще бъде през 2023 г. и тогава ще ни трябват 3 нови детски градини. Имаме и страхотен проблем с яслите – тази година нямаше места за 180 деца, а за градините не достигнаха само 48. Затова предвиждам в бюджета за следващата година да заложим средства за проектиране на нова детска ясла с 6 групи – пак на бул. „Ал. Стамболийски“. Ако имаме готов проект с количествено-стойностни сметки, финансиране ще се намери, има програми, но трябва да имаме с какво да кандидатстваме.

– Окончателно ясна ли е съдбата на Бетонния мост и кога започва ремонтът на ул. „Кукуш“?

– Имаше жалби и се наложи да изработим нов подробен устройствен план за ул. „Кукуш“. Водим разговори с НКЖИ те да ремонтират улицата или поне да платят проекта и смятам, че ще постигнем едното от двете. В крайна сметка разширяването на ул. „Кукуш“ се налага заради пробива под Централна гара и премахването на Бетонния мост, макар че НКЖИ имат идеен проект за нов мост на същото място. Но аз лично смятам, че ако успеем да направим ул. „Кукуш“ – като връзка между надлез „Родопи“ и  Коматевско шосе, ако развържем слизането от надлез „Родопи“ по „Даме Груев“ в посока бул. „Македония“  и този булевард бъде изведен поне до „Ал. Стамболийски“, който на свой ред бъде разширен, Бетонният мост ще отпадне като необходимост, просто няма да има нужда от него.

– Това е много болна тема и ще има и емоционални реакции, дори и всичко това да стане.

– Съгласен съм, но ако по ул. „Кукуш“ има 4 ленти без светофари, като шофьор не бих се качил на Бетонния мост, за да попадна в задръстването на Сточна гара. В момента е немислимо Бетонният мост да го няма. Аз говоря за момента, когато бъде готов готов пробивът под Централна гара и бъдат разширени улиците „Кукуш“ и „Даме Груев“, бул. „Македония“ удължен до „Ал. Стамболийски“ и той разширен също.

– А има ли вариант при реализацията на всички тези проекти да има отрязък от време, в който Бетонният мост е съборен, пробивът под гарата не е готов и всички изброени улици не са довършени?

– Такъв вариант е немислим.

– Как работите с голямата община, защото районните кметове нямате пари за нищо и зависите твърде много от нея?

– Аз работя прекрасно с голямата община, защото кметът в крайна сметка инвестира в Пловдив, т. е. в районите, не инвестира в Каспичан. Така че дали парите за даден проект ще бъдат преведени от сметка на общината или на районото кметство, няма значение. Част от проектите, които направихме в първата година, бяха финансирани от голямата община.  А и като районен кмет аз нямам капацитета на голямата община – там има цели инженерни и архитектурни отдели, а при мен има трима архитекти, един главен инженер и един инженер по ВиК, няма дори инженер по пътно строителство. Така че мисля, че се справяме добре. Когато влязох в кметството на 11 ноември м. г., в сметките за пътни ремонти имаше 1000 лв. И когато ми се обади един от зам.-кметовете на голямата община, за да ми каже, че на Кукленско шосе се е отворила голяма дупка и някой ще се убие, му отговорих, че единственото, което ми хрумва, е да отида и да легна в нея. Но в крайна сметка се разбрахме и намерихме начин да решим проблема.

– Чисто политически страхувате ли се, че ако ГЕРБ не спечели парламентарните избори, няма да има пари за Пловдив? В последната година само за стадионите бяха дадени 37 млн. лв.

– Пловдив получи пари за стадионите, но само това. Няма причина за притеснения – държавно делегираните дейности са постоянна величина спрямо местните приходи и се определят по формула на база на броя на жителите. Но финансистите на голямата община трябва да направят всичко възможно да запазим бюджета на Пловдив в този му вид, въпреки че има намаление на приходите заради кризата и отстъпките съм бизнеса. За последните 8 години бюджетът на Пловдив нарасна от 220 млн. лв. на 350. Ще е глупаво и неразумно да го намалим.

– Ще се наложи ли да се вдигат местни данъци  и такси?

– Няма причина за това, промени може да има само в таксата за битовите отпадъци, но те са свързани с нормативни документи. Аз имах друго смело предложение при обсъждането на бюдежта за 2020 г. – да вдигнем на 10 лв. на кв. м таксата за строително разрешение. Това е резерв да поддържаме в добро състояние малките улички, които се разрушават от строителната техника. Не се прие, но все пак таксата стана 5 лв., а беше 1 лев. Имаме и други резерви – трябва да се намери правилен начин за събиране на таксите за маси за кампанийна търговия – за мартеници, елхи и т. н. Например за една маса за мартеници от 2 квадрата събираме наем от 3 лв. на ден. А тук администрацията изписва маса хартия, принтери, тонери и т. н. и накрая им слагаме стикери за пред контролните органи, които струват 5 лв. Това е смешно – стикерът да струва 5 лв., а наемът – 3, и трябва бързо да се коригира. /ПловдивПрес

ПИМК БИЛД

Коментари

Коментари

ПИМК БИЛД

Категории

Времето

Анкети

Ще се ваксинирате ли срещу коронавирус?

Покажи резултатите

Зареждане ... Зареждане ...