Quantcast
Новини Пловдив » Бизнес » Мусала Софт отваря своя нов офис и за Пловдив
Бизнес България Важно Млади предприемачи Технологии

Мусала Софт отваря своя нов офис и за Пловдив

Елена Маринова
Елена Маринова

Софтуерната компания Мусала Софт „прерязва лентата“ на нов офис – Светът. Компанията стартира инициатива “Join us from anywhere” и вече наема служители, които могат да работят отвъд локациите на офисите ѝ в София, Скопие, Русе и Бургас. Пловдив е един от основните фокуси. Защо, каква е връзката между града и софтуерната компания, какви са перспективите – научете от Елена Маринова, президент и съосновател в Мусала Софт.

– През 2020 масово ИТ компаниите заявяват, че започват да наемат служители отвсякъде. Това ли е новото нормално?

-Кризата предизвикана от Covid-19 ускори процес, който вече беше започнал в ИТ бранша – заради недостига на талант, компаниите предлагаха множество придобивки на служителите си и търсеха хора във все по-широк периметър. До началото на 2020 имаше два доста ясно разграничими типа структури – такива, които работят от физически офиси и мрежи от професионалисти. Първите през последните години, в зависимост от възможностите си, започнаха да огъвкавяват модела си с работа от вкъщи, привличане на хора от локации, различни от тези, в които имат офиси и т.н. Вървеше се към приближаване на двата модела. Пандемията доведе до масово преминаване към дистанционна работа, с което по един или друг начин се справиха почти всички в нашия бранш и сега балансът е силно изместен към „работа от вкъщи“, което ще бъде „нормалното“ и в България поне до края на тази зима.

-С какво се различавате вие?

– За нас „работа отвсякъде“ е еволюционна стъпка. В основата ѝ е начинът на мислене в Мусала Софт – на „граждани на света“, на професионалисти, които имат подготовката, самочувствието и дисциплината да се справят с бизнес и технологични предизвикателства в географски дистрибутирани екипи и за клиенти на всички континенти. Знаехме от години, че вървим към смесена работа – от офис и от разстояние – и бяхме изградили съответните процеси, организация, ИТ инфраструктура. Така че не беше изненада, че в рамките на ден и без загуба на производителност преминахме към работа от вкъщи – отделите, които координираха процеса се справиха блестящо и работиха в перфектен синхрон, а всеки един колега беше кооперативен и оперативен. Истинска екипна работа!

По подобен начин стои и наемането на хора от локации различни от тези, в които имаме офиси. От създаването на компанията работим в международни екипи, защото почти всичките ни клиенти са големи мултинационални организации. От години имаме и колеги не само от цяла България, а и от десетина различни националности в офисите ни. Новото е, че вече не изискваме релокация. Така че пловдивчани, които искат да са част от нас, но и да останат в родния си град или прекрасните села наоколо, вече могат да имат и двете.

-Споменахте придобивките за служителите, с които ИТ браншът е пословичен. Какво се случва с тях в сегашната ситуация и конкретно в Мусала Софт?

-Голяма част от придобивките като здравно осигуряване, ваучери и отстъпки за пазаруване, бебе-бонус, подаръци за различни празници и т.н. при нас остават. Други – като например вкусни и полезни храни и напитки в офиса не могат да стигнат до хората ни в досегашния си вид заради ситуацията.
Бързо преформатирахме и разширихме активностите, които помагат за организиране на баланса работно-лично време и пространство, учене и самоусъвършенстване, сплотеност на екипите. Така сега особено полезни са допълнителните идеи и активности за деца, които споделяме и организираме, онлайн обучителните платформи, до които осигуряваме достъп на всички наши служители (Udemy, Coursera, Pluralsight), както и всички тренинги и семинари, които бързо преминаха в онлайн режим.

Силен акцент слагаме върху екипните събития и правим всичко възможно да се случват повече от тях – в топлите месеци и на живо – даже успяхме да направим супер градинско парти със Стефан Вълдобрев в една септемврийска вечер! Но откакто застудя сме основно онлайн – има известен чар в zoom обядите и quest-овете, но истината е, че ни липсват шумните партита.

-Защо Пловдив?

-Емоционално лично за мен Пловдив е концертите в Амфитеатъра, изкуството, културата на всяка крачка в Стария град, вкусната и артистична атмосфера в Капана. Любим град, в който обичам да „прескачам“ от време на време и напълно разбирам защо някой не би искал да го напусне – има специална атмосфера, хем „айляк“, хем непрекъснато нещо се случва.

Професионално погледнато, Пловдив винаги ни е бил на радара заради силната си ИТ общност – изчаквахме още малко да достигне размера, който си бяхме поставили като тригер, за да отворим офис. Междувременно следяхме и участвахме в развитието на града – изградихме силни дългогодишни партньорства с пловдивската общинска администрация и образователните институции в града, особено активно с Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“ и  Математическа Гимназия „Акад. К. Попов“.

Сега, когато имаме всички необходими елементи, за да можем да предоставим възможност за дистанционно стартиране и ефективна работа, индивидуален кариерен път, менторство, обратна връзка, участие в интересни проекти, регулярна и открита комуникация, вече спокойно каним при нас и пловдивчани, които искат да си останат в града.

-Какво се случва с физическите ви офиси през 2020?

-Офисите ни в София, Бургас, Русе и Скопие са традиционните местата за колаборация, където са концентрирани мусаленският професионализъм, опит, култура и дух. През 2020 голямата част от нашите служители вече могат да работят от произволно географско място.

Физическите ни офиси обаче остават – използвахме времето тези няколко месеца да ги освежим, адаптирахме ги към противоепидемиологични мерки и всеки един колега винаги е добре дошъл. Надяваме се скоро да можем отново да се събираме заедно, физическите места ще продължат да имат своята роля в изграждането и развитието на фирмените ценности, култура, обмен.

-Как очаквате да завърши за Мусала Софт 2020?

-През 2020 продължихме да привличаме нови клиенти, текущите се разшириха както технологично, така и като екипи. Първото полугодие на 2020 е с най-добри финансови показатели в 20-годишната ни история и с 45% ръст на приходите спрямо същия период на 2019 г. По всичко личи, че ще приключим финансово годината с над 20% ръст. И с нов офис – светът.

– Какви са плановете ви за 2021?

-Ще продължим да развиваме индустриалната и технологична експертиза, разработвайки решения в интернет на нещата, големи данни, интеграция в облака, изкуствен интелект и добавена реалност, автономни автомобили, умни домове. Ще останем в сегмента на услуги с висока добавена стойност за клиентите ни, за много от които работим от 10+ години, сред които IBM, VMware, SAP, Deutsche Telekom, Commerzbank, Perkin Elmer и ще добавяме още от тази лига. Очакваме финансово да поддържаме 20% ръст/ПловдивПрес

 

Още

Мусала Софт с нов офис

 

 

 

ПИМК БИЛД

Коментари

Коментари

ПИМК БИЛД

Категории

Времето

Анкети

Ще се ваксинирате ли срещу коронавирус?

Покажи резултатите

Зареждане ... Зареждане ...