Quantcast
Новини Пловдив » Градът » Людмил Георгиев експериментра дръзко с графики на настроенията в „Капана“
Важно Галерии Градът Култура Палитра

Людмил Георгиев експериментра дръзко с графики на настроенията в „Капана“

Людмил Георгиев
Людмил Георгиев

Дръзки графики на настроенията, моментни състояния и провокации, кодирани в цветове и линеарни кодове представя в първата си самостоятелна изложба художникът Людмил Георгиев. Експозицията ще е подредена от 11 май до 6 юни 2021 г. в Градската художествена галерия – филиал „Капана“. Изкуството на графиката вече три десетилетия се е превърнало в негово поле за общуване. В арт средите Людмил Георгиев е известен като един от най-големите експериментатори в жанра и творбите му са истински уникати.

По-голямата част от подредените в експозицията творби са създадени през изминалата година и разкриват както устойчивите теми, които го вълнуват, така и търсенето на пластическите възможности, генерирани от срещата между линеарното и живописното (по Хайнрих Вьолфлин) на територията на графичните листи, с които той се представя в галерия „Капана“. Но това са и произведения, въплътени в материал срещи, разочарования, впечатления на автора от света. Свят, който обитава или пък наблюдава от дистанцията на собственото си израстване.

Людмил Георгиев е роден на 11 януари 1962 г. Член е на Съюза на българските художници от 1994 г. Живее и работи в София. От 1987 г. участва в множество национални и регионални графични изложби. Освен това негови творби са селектирани за редица международни изложби в Италия, Германия, Австрия, Полша, Сърбия, Македония и Япония. Людмил Георгиев има индивидуални изложби в Париж, Белград, Берлин, Франкфурт и други градове в България и чужбина. Носител е на български и чуждестранни награди. През 2018 г. създава първата по рода си у нас галерия за графично изкуства – Grafikart. От 2017 г., в сътрудничество с Министерството на културата на България на всеки две години организира Национален конкурс за графика – класически техники.

Людмил Георгиев твърди, че „Всичко хубаво е извън творбата“, но в новата си изложба, именно в границите на картината, той прави опити да улови „хубавото“ – изживяно или все още оставащо очаквано.

Провокиран от ситуацията на извънредни ограничения и невъзможността за среща с онова, което е от другата страна на рамката на картината, той се обръща към плочата, иглите, линия, мастилата, печатната преса, за да го подири из себе си като абстракция – отвъд формата и всяка дори емоционална конкретност. И вместо автопортрети рисува своите моментни състояния. Като на игра в състезание с технологичните процеси и ограничения и преплитащите се в разума впечатления от миналото и настоящето.

Всички графики в експозицията на Людмил Георгиев могат да бъдат обединени в няколко различни тематични авторски търсения, но въпреки това те си остават белязани от автопортретността в тях.

В потопения в образност ХХI век взирането в себе си се е превърнало в начин на общуване, в специфична самодостатъчност. Човекът се оглежда в огледалото, в отразяващата повърхност на стъклените витрини, в екрана на смартфона. Смартфонът, който доведе до триумфа на феномена „selfie“ и изведе „автопортрета“ в любим на всички жанр, изпълващ социалните платформи като Facebook и Instagram. Оголихме доброволно живота си в неподозирани мащаби. Всичко това обаче остава чуждо на Людмил Георгиев и вместо автопортрети в настоящата изложба той ни представя овладени в графика лични трасета за размисъл и чувстване. Маршрути за разговори, малки пътечки за бягство, за игра. Атлас на себе си. Извън рамките на картината.

ПИМК БИЛД

Коментари

Коментари

ПИМК БИЛД
Мусала Софт

Категории

Времето

Анкети

Очаквате ли предсрочни парламентарни избори скоро?

Покажи резултатите

Зареждане ... Зареждане ...