Новини Пловдив » Суматоха » Учени от НАСА откриха доказателство за живот на Марс?
Суматоха

Учени от НАСА откриха доказателство за живот на Марс?

Търсенето на улики, които да показват, че някога някаква форма на живот някога е съществувала на Марс, продължава от години и в момента на Червената планета има цели три марсохода, които имат една и съща задача – да намерят следи от живот там.

Група учени от НАСА смятат, че може да е на път – в проучване, публикувано в Journal of Geophysical Research: Planets, учените съобщават, че са открили следи от органични соли на повърхността на Марс. Те вярват, че солите могат да бъдат остатъци от органични съединения, които теоретично биха могли да поддържат микробни организми.

Засега те казват „теоретично“, защото учените разполагат с ограничени инструменти за анализ, което затруднява определянето дали са органични или неорганични соли.

„Опитваме се да открием органична химия на милиард години и в тази органична следа може да се окаже най-голямата награда – доказателство, че животът някога е съществувал на Червената планета“, каза ръководителят на изследването и органичен геохимик от НАСА Джеймс Луис.

Тъй като стават известни повече подробности, когато ExoMars пристига на Марс, роувърът на Европейската космическа агенция, Луис и неговият екип провеждат експеримент на Земята.

Те изгориха проба от органични соли и получиха същата проба от газове като на Марс. Въпреки че това не е конкретно доказателство, че на Марс има следи от живот, все пак това е най-доброто доказателство, което някога са имали.

Мусала Софт

Анкети

Одобрявате ли състава на служебното правителство?

Покажи резултатите