Quantcast
Новини Пловдив » Бизнес » БХРА: Стикерите за ваксинация създават проблеми, вместо да ги решават
COVID-19 Бизнес България Важно Туризъм

БХРА: Стикерите за ваксинация създават проблеми, вместо да ги решават

Плаж "Устието" в Синеморец
Илюстративна снимка

Стикерите за 100% ваксиниран персонал, които започват да се поставят на хотелите, са дискриминационни и ще доведат до много и различни проблеми за бизнеса. В това са категорични от Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА). На първо място натискът да се имунизират служителите на всяка цена води до отлив на персонал, което създава още един много сложен за решаване и опасен за бизнес проблем, обясни зам.-председателят на БХРА Веселин Налбантов. Имунизацията трябва да е доброволна и да отчита индивидуалните здравни нужди и особености, а не да се използват принудителни и насилствени методи като обществена или фирмена „принуда“, подчерта той. Има хора, на които по здравословни причини не може да бъде поставена ваксина, и такива, които вече са преболедували и имат достатъчно антитела и затова не искат да се имунизират веднага, обясни Налбантов. И допълни, че в сложната ситуация, в която съществуването на бизнеса е поставено на карта, при изключително краткия летен ваканционен сезон, при факта, че хотелиерите са единственият туристически бранш, който не е получил помощ, за да оцелее от държавата, натискът с поставянето на стикерите за ваксинация може да се окаже последната капка и да прелее така чашата, че да доведе до фатални последици за хотелския бизнес, а дори и до фалити.

Без персонал няма как да се предлага качествен туристически продукт, а колегите вече се оплакват, че наред с все по-големите им затруднения да намерят служители за кратки сезон, сега и малкото наети отказват да се явят на работа от страх, че ще ги накарат да се ваксинират принудително, а те по различни причини не искат да стоят това, обясни председателят на БХРА Георги Щерев. Като за пореден път подчерта позицията на БХРА за приоритетно ваксиниране на заетите в туризма, но при отчитане на индивидуалните здравни особености на служителите в сектора.

Поставянето на стикери за ваксинация е дискриминационно, подчерта Щерев. И допълни, че идеята води след себе си няколко съществени проблеми. На първо място поставянето на стикерите само на някои хотели автоматично води до презумпцията, че всички останали места за настаняване освен тези с лепенките на вратите са опасни. Ако в съседния хотел са имунизирани само 90 или 50 на сто от служителите, това означава ли че той е несигурен или пък персоналът не спазва противоепидимичните мерки, пита риторично председателят на БХРА. Ето защо има риск тази „рекламна акция“ в крайна сметка да доведе до антиреклама, опасяват се от бизнеса. Хотелите вложиха много средства и инвестираха, за да гарантират сигурността на своите гости, както през миналото лято, така и през зимния сезон и за предстоящия летен сега, подчерта Щерев. И припомни, че от началото на кризата досега няма нито един български хотел или курорт на море или планина, който да се е превърнал в огнище на зараза на COVID-19, или пък заразени гости по време на ваканцията им. Но заради това скрито послание стикерите могат вместо да изпишат веждите на туризма, да избодат очите му.

ПИМК БИЛД

Коментари

Коментари

ПИМК БИЛД

Категории

Времето

Анкети

Какво мислите за изнесените в протокола от проверката на НЗОК констатации:

Покажи резултатите

Зареждане ... Зареждане ...