Quantcast
Новини Пловдив » България » Експерти по транспорт искат оставки в Агенция „Пътна инфраструктура“
България Важно Транспорт

Експерти по транспорт искат оставки в Агенция „Пътна инфраструктура“

Очакванията на Европейския център за транспортни политики, че новите ръководства на Агенция „Пътна инфраструктура“ и на принципала Министерство на регионалното развитие и благоустройството са експертни и активно ангажирани и с обезпечаване на безопасността на пътищата бяха опровергани преди дни. И това ни провокира да поискаме оставки.

Европейският център за транспортни политики е неправителствена организация, в чийто състав влизат експерти, ангажирани в различни сектори от сферата на транспорта. Досега сдружението е извършило десетки професионални инпекции по пътищата на България с единствена цел подобряване на безопасността на движението и в нито един от тези случаи не я е застрашило!

Агенция „Пътна инфраструктура“ обаче се опита да внуши, че се е случило именно това при изследването на ЕЦТП за качеството на новоположената маркировка в новоремонтирания участък на АМ „Тракия“ между 160-я и 180-я километър. И го направи вместо да вземе отношение по проблема, за който сигнализираме от месец насам.

Това поведение, както и опитите за внушение, че изследванията на ЕЦТП са „нелигитимни“, показват няколко неща – нежелание за реално действие, въпреки задълженията и правомощията; неглижиране на проблеми, касаещи живота и здравето на гражданите на Република България, дори и когато за тях е сигнализирано; опит да се ограничи правото на неправителствения сектор да извършва независими проверки на състоянието на пътната инфраструктура.

Оправданието, че този ремонт е извършен при предходно ръководство и настоящото не носи отговорност, няма да направи пътя по-безопасен. Не може да бъде и застраховка за удобно бездействие.

Чудим се тогава защо АПИ публично оповести, че се влагат некачествени и несъгласувани от Института за пътища и мостове строителни материали в ремонта на автомагистрала „Тракия“ в участъка между Чирпан и Нова Загора. И питаме: Какво е предприето по този повод.

Не сме спирали и няма да спрем да правим инспекции на участъци, за които сме сигнализирани за проблем, сами сме установили такъв, или е настъпило поредното пътно-транспортно произшествие, показващо, че има дефицит в инфрактруктурата. Например, след последната ни инспекция – на мястото на тежката катастрофа с петима загинали край село Микре, на база професионална експертиза направихме констатации и излязохме с препоръки. Материалите бяха изпратени на АПИ, но и до днес те не са разгледани. Впрочем, поканихме АПИ заедно да извършим инспекцията. Отговор нямаше.

Ние от ЕЦТП настояваме за незабавна подмяна на маркировката на АМ „Тракия“ гаранционно от фирмата-изпълнител. Настояваме и за оставка на председателя на АПИ и на ресорния зам. министър, отговарящ за агенцията заради това, че в рамките на месец не предприемат нищо по темата, респективно за гарантиране на безопасността на преминаващите. Припомняме, че задължение на всяка държавна институция е да работи в полза да обществото и да гарантира опазването живота и здравето на населението./ПловдивПрес

Още

Как се ремонтира автомагистрала „Тракия“?

 

 

 

 

ПИМК БИЛД

Коментари

Коментари

ПИМК БИЛД

Категории

Времето

Ще променят ли политическата ситуация поредните предсрочни парламентарни избори?

  • Не, в парламента ще влязат същите политически сили и ситуацията ще е орел, рак и щука 38%
  • Да, 47-ият парламент ще успее да излъчи стабилно мнозинство и редовно правителство 26%
  • В парламента ще влязат още малки формации и положението ще стане още по-лошо 19%
  • Не ме интересува, писна ми от избори! 17%

Начална дата: 01.09.2021 @ 17:40 | Крайна дата: 01.10.2021 @ 17:40

Зареждане ... Зареждане ...