Quantcast
Новини Пловдив » България » МО: Загуба на ориентация е довела до катастрофата с МиГ-29 край Шабла
България Важно

МО: Загуба на ориентация е довела до катастрофата с МиГ-29 край Шабла

Снимката е илюстративна

Загуба на пространствена ориентация от екипажа е основната причина за фаталната катастрофа на 9 юни със самолет МиГ-29 край Шабла, при която загина пилотът Валентин Терзиев. Това става ясно от  разследването на Служба „Военна полиция“ по авиоинцидента, съобщават от Министерството на отбраната.

В доклада на отдела за разследване на авиационни произшествия са представени три основни версии за причините за катастрофата.

Първата версия „Отказ на авиационната техника по време на полет“,

Втората версия „Разрушаване на изтребителя или поразяване на пилота от осколки в следствие разрива на ракетата“

Третата версия „Среща на самолета с водната повърхност в следствие загуба на пространствена ориентазия на екипажа“.

Според министерството обаче първите две версии са малко вероятни.

Министърът на отбраната има готовност да предостави изготвения доклад от Военна полиция на прокуратурата, която продължава разследването по реда на Наказателно-процесуалния кодекс. До 3-4 седмици предстои да бъде снет и записът от „черната кутия“ в специализирана лаборатория на производителя в Русия.

Докладът едно към едно:

От всичко изложено до тук комисията счита, че загубата на пространствена
ориентация е най-вероятната причина за възникване на катастрофата.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ ЗА ПРИЧИНИТЕ

На основание §1 т.2. от Допълнителните разпоредби на НАРЕДБА № Н-2 от 3
май 2012г. за разследване на авиационни произшествия с военни въздухоплавателни
средства, комисията класифицира авиационното събитие като
КАТАСТРОФА“.

Непосредствена причина:
Среща на въздухоплавателното средство с водната повърхност.

Основна причина:
Загуба на пространствена ориентировка от екипажа при нощни полети над
море.

Съпътстващи причини:
1. Неправилна оценка на риска от групата за бойно управление и ръководството на стрелбите, от продължаване на насочването за сближение и атака при положение, че скоростта на падане на мишената СПМ-100 се е увеличила. Това неминуемо води до повишаване динамиката на сближение и възможен дефицит от височина и време за безопасно излизане от атака.

2. Особености на полетите над море нощем, характеризиращи се с липса на визуални ориентири извън кабината на самолета и необходимост от пилотиране само по прибори.

3. Неправилно разпределение на вниманието преди предприемане на маньовъра за излизане от атака.

Изготвеният доклад за развитието на ситуацията при катастрофата на самолет МиГ-29 на Отдела за разследване на авиационни произшествия в Служба „Военна полиция“ вижте целия доклад:   Доклад-МиГ- 29

ПИМК БИЛД

Коментари

Коментари

ПИМК БИЛД

Категории

Времето

Анкети

Какво мислите за изнесените в протокола от проверката на НЗОК констатации:

Покажи резултатите

Зареждане ... Зареждане ...