Quantcast
Новини Пловдив » Важно » НКЖИ предлага: Нов мост на мястото на Бетонния с кръгово над бул. „Хр. Ботев“
Важно Градът Транспорт

НКЖИ предлага: Нов мост на мястото на Бетонния с кръгово над бул. „Хр. Ботев“

Проектът за нов мост на мястото на Бетонния
Проектът за нов мост на мястото на Бетонния

Главният архитект Димитър Ахрянов смята, че пътна връзка на това място не е нужна на Пловдив

Ваня ДРАГАНОВА

Нов мост на мястото на Бетонния с кръгово в горната част над бул. „Хр. Ботев“. Това представлява идейният проект, внесен в Община Пловдив от НКЖИ. Разработката е изготвена, защото от общината са обяснили, че без нея няма да съгласуват документацията за пробива под Централна гара. Идеята обаче изглежда трудно осъществима, отделно не се знае колко и струвала реализацията ѝ, нито кой ще даде парите.

Идейният проект трябваше да бъде представен от главния архитект Димитър Ахрянов и зам.-кмета по строителството Пламен Райчев, на когото му прилоша, а  Ахрянов не успя да отговори на куп основни въпроси. Ясно е, че Бетонният мост в сегашния си вид е нисък и пречи на минаването на влаковете, което бави изграждането на скоростната отсечка от София до Свиленград. В проекта на НКЖИ е изчислено, че новият мост трябва да бъде с 1,20 м по-висок от Бетонния. В досегашите дискусии по въпроса стана ясно, че от бул. „Македония“ до моста разстоянието е достатъчно голямо, за да се оситури полегато изкачване дори и по-голяма височина на съоръжение. Слизането  в посока бул. „Хр. Ботев“ от по-голяма височина обаче би направило развръзките твърде стръмни. Отговор как е решен този проблем в новия проект няма или поне арх. Ахрянов не можа да го даде. Изграждането на кръгово горе на съоръжението пък звучи в областта на ненаучната фантастика, макар по света да има такива пътни връзки, най-малкото защото проектът не е остойностен и дори не се знае колко пари трябва да се търсят и от кого – от Община Пловдив или от НКЖИ. Иначе новият мост можел да бъде метален или от стоманобетон.

На този фон арх. Димитър Ахрянов изказа личното си мнение, че мост на мястото на Бетонния не е нужен на Пловдив. „Просто ние трудно се отказваме от нещата, с които сме свикнали“, заяви той. И добави, че ще бъде поръчано проучване дали Пловдив може да се лиши от Бетонния мост. Теоретично е възможно, когато бъдат изградени пробивът под Централна гара и подлезът „Модър – Царевец“ и бъдат разшиерни улиците „Даме Груев“ и „Кукуш“, които водят към надлез „Родопи“, да се окаже, че Бетонният мост не е крайно необходим. Но строителството на всички съоръжения не е въпрос на година-две – за пробива под Централна гара, който би трябвало да е готов до 2024 г., още не е внесен технически проект, по „Модър – Царевец“ се работи, но парите не са осигурени изцяло, по „Дае Груев“ тепърва ще се отчуждава,  а разширението на „Кукуш“ е идея, по чиято реализация не са направени реални стъпки. И понеже проектът на НКЖИ за нов мост изглежда много трудно осъществим, репликата на арх. Ахрянов звучи като начало на подгряване на общественото менние, че градът може да мине и без мост на мястото на Бетонния.

Единствената добра новина е, че от НКЖИ са поели ангажимент Бетонният мост да остане, докато бъде реализиран пробивът под гарата.

ПИМК БИЛД

Коментари

Коментари

ПИМК БИЛД

Категории

Времето

Ще променят ли политическата ситуация поредните предсрочни парламентарни избори?

Покажи резултатите

Начална дата: 01.09.2021 @ 17:40 | Крайна дата: 01.10.2021 @ 17:40

Зареждане ... Зареждане ...