Българската маслодайна роза става символ на 19 общи у нас, сред които Карлово. По този начин се цели развитие на туризма у нас с характерни за различни райони символи. Маслодайната роза ще бъде символ на Карлово, Сопот, Хисаря, Казанлък, Антон, Гурково, Златица, Копривщица, Мирково, Мъглиж, Николаево, Павел баня, Панагюрище, Пирдоп, Сливен, Стрелча, Твърдица, Чавдар и Челопеч, всички обединени в ОУТР „Долината на розите“.
„Още с началото на работата на служебния кабинет ние си поставихме за цел да дадем тласък на тази съвременна форма за развитие на туризма чрез маркетиране на туристическите райони“, заяви министърът на туризма Стела Балтова, която проведе онлайн заседание с представители ан туристическия район „Долината на розите“. Като ключов елемент за постигането на тази цел е поставянето във фокуса на вниманието на характерните туристически продукти за всеки един район. За ОУТР „Долината на розите“ безспорен символ е българската маслодайна роза с цялата съпътстваща я индустрия, както и културно-историческият и СПА туризмът, които придават облик на района, съобщават от Министерството на туризма.
Съвсем закономерно събранието единодушно избра за лого розата и се обединиха около слогана „Традиция и съвременност“.
В края на срещата общините изразиха готовност да участват с единната си визия, послание и с основните си туристически продукти, изведени на ниво туристически район, съвсем скоро в предстоящи международни изложения. Първото от тях, международна туристическа борса „Ваканция и СПА Експо 2022“, ще се проведе през февруари в София.