- Централна гара, днес трябваше да е музей и през нея да преминава единствено мотрисата за Асеновград, а не скоростно ж.п. трасе. Така както бившата Сточна гара, престана да съществува, поради отпаднала необходимост
Назаем от Слави ГЕОРГИЕВ, независим общински съветник в Пловдив
Пловдив под обсада. Какво минава на юг от 5 от 6-те района на Пловдив и го разделя от естественото му развитие към Родопската яка? А какво минава на запад от Пловдив и разделя Гребния канал и бързоразвиващия се район Западен, като генерира ежедневни задръствания? А какво минава на север от Пловдив, като дублиращо трасе, на същото минаващо на юг? От същото притежаваме и на изток, за да е пълен кръга.
Съвсем доскоро имахме и т.н. „глуха линия“. Да, всичко това са ж.п. линии, притежание на НКЖИ. Това е една от най-корупционните компании в цялата нова история на България, свързана с много скандали и недалновидно усвояване на средства. Не съществува нито един друг град в България, който да е заобиколен от 4 страни от ж.п. линии. Целият автомобилен трафик в Пловдив е зависим от тясното промушване по Бетонния мост (1 платно посока Центъра), Коматевския възел (за по-напряко през Централна гара, както се шегуват старите кючукпарижани), Родопския надлез (1 платно посока Центъра), непрестанните аварии на бариерите на ж.п. прелезите на бул. „Пещерско шосе“, бул. „Свобода“ и бул. „6 септември“.
За никого не е тайна, че НКЖИ е касичка, на което и да е българско правителство. Затова НКЖИ се нуждае от скъпи и безмислени проекти. С цел, усвояване на пари
И Пловдив падна жертва на тази корупционна по същината си компания. НКЖИ е основана преди почти 20г. За цялото това време, те не генерираха идеята, плана, действието, да направят така, че привлечените средства по европейски програми, да изведат ж.п. линиите от втория по големина град в България. Нямам представа кому е нужно прословутото европейско ж.п. трасе за Истанбул. Знам само, че Ориент експрес отдавна не минава през България, а специално пуснатия до Одрин влак на БДЖ преди 2г., бе скоростно спрян, поради липса на пътници.
Знам също, че с повечко мисъл в главата, реално проектиране и загриженост за обществения интерес, цялото ж.п. движение, можеше да се отклони след Стамболийски, към ж.п.гара Филипово, чрез надграждане на съществуващите трасета и изграждане на нови.
Знам също, че много отдавна ж.п. линиите на БДЖ за Карлово и Панагюрище, можеше да се пренасочат да тръгват от ж.п. гара Филипово, а не от Централна гара Пловдив
Знам, че това не се случва, защото НКЖИ иска да опоска поредните 200 млн.лв., по предстоящи европрограми, за да строи въздушни ж.п. линии по бул. „Копривщица“. Пловдив отдавна не се намира в 1900г., когато Централна гара е била извън града, насред полето, ул. „Иван Вазов“ е била калната ул. „Станционна“, а бул. „Руски“ и ул. „Гладстон“, са били крайни квартали, а македонските и тракийски бежанци още не са пристигнали и Кючук Париж, не съществува.
Поради всичко това, съм изключително гневен, че днес започва уж дългоочаквания пробив под Централна гара. Пробив, плод на неистовото желание за усвояване на средства, липса на мисъл в главата в дългогодишните ръководни кадри на НКЖИ, пробив плод на планове от 1970г., а не 2021г.
Централна гара, днес трябваше да е музей и през нея да преминава единствено мотрисата за Асеновград, а не скоростно ж.п.трасе. Така както бившата Сточна гара, престана да съществува, поради отпаднала необходимост.
Жалко за Пловдив, жалко за всички нас. Не ми олекна, защото знам, колко много още средства ще трябва да задели, не НКЖИ, а община Пловдив, за да дооборудва прословутия подлез под Централна гара.
Още
Бетонният мост ще бъде демонтиран, когато бъде завършен пробивът под гарата