През януари 2022 г. се наблюдава активиране на фалшивите съобщения от името на „Български пощи“ ЕАД. Дружеството напомня, че фалшивите електронни съобщения се разпращат от името и/или с логото на дружеството, понякога под формата на анкети или игри, в които се обявява, че получателят ще получи „награда“ – мобилен телефон, като за целта трябва да потвърди участие, предоставяйки лични данни (електронен адрес, данни от дебитна или кредитна карти и др.) и да заплати такса. В много от имейлите фигурира информацията за контакт с „Български пощи“ ЕАД.
В някои от съобщенията уведомяват, че клиентът има пратка (понякога се посочва произволен номер) и трябва да заплати определена сума за нейното получаване, освобождаване от митница или коригиране на адрес. В други измамниците изискват заявка за пренасочване на пратка, поради отсъстващ получател, но винаги във всички фалшиви имейли се настоява получателят да предостави данни от банкова карта или сметка.
„Български пощи“ ЕАД обръща внимание, че не изпраща тези съобщения, не провежда анкети или игри, не раздава награди, не изисква по имейл заплащане онлайн на такси за доставка или освобождаване от митница и при никакви поводи не изисква лични данни от дебитна или кредитна карта за доставката, както и такса за тази доставка. Дължими цени към дружеството и държавни вземания се заплащат само в пощенската станция при доставката на пратката.