Майонеза Краси
Новини от Пловдив » Важно » Има ли рекет? Мараджиев прати армия от проверяващи на законен рибарник, конфискуваха камиони
Бизнес Важно Екология Регион Стамболийски

Има ли рекет? Мараджиев прати армия от проверяващи на законен рибарник, конфискуваха камиони

Обектът е постоянен обект на проверяващи. Архив
ДА ПОМОГНЕМ НА СЕЛО ТРИЛИСТНИК!

Екип на ПловдивПрес

Армия от представители на различни институции атакува вчера сутринта строящия се рибарник в землището на Йоаким Груево, Община Стамболийски, научи ПловдивПрес от уплашени шофьори, чиито камиони са били отнети на място от ДАИ.

26 чиновници, общинари от Стамболийски, полицейски инспектори, РИОСВ, „Напоителни системи“, даяджии и общинската пиарка окупирали в 8 ч. обекта на фирма „ЕОПА“ ЕООД, който е с всички надлежни разрешителни. На място представители на ДАИ и дознател от полицията „заловили“ три камиона на транспортната фирма „ПИМК“ и принудили шофьорите да подпишат „Протокол за доброволно предаване“ на машините. „Реално скъпата техника е конфискувана“, коментира собственикът на ПИМК Илиян Филипов пред ПловдивПрес. „Изумен съм, как така са притиснали шофьорите да им предадат камионите, без дори да ми се обади някой. Аз съм собственик, само аз мога да ги предам“, коментира Филипов. Освен това, той е категоричен, че камионите са проверени незаконно, защото не са били спирани в границите на републиканската пътна мрежа. „Те са оперирали в полето на частен обект, където няма пътища“, добави Филипов. Един от шофьорите му обяснил, че инспекторът от ДАИ мерил грайферите на гумите с кутия от цигари.

„Това са три камиона, всеки по 100 хил. евро, отделно плащам винетки, лизинг и куп други такси, но тези камиони в момента не работят и аз търпя огромни загуби, кой ще ги компенсира?“, пита собственикът на ПИМК.

Това е институционален тормоз, зад който стои кметът на Стамболийски Георги Мараджиев, заяви по телефона за ПловдивПрес собственикът на „Еопа“ Олег Дамянов. Предприемачът призна, че доскоро са имали близки отношения с Мараджиев. Даже кметът адмирирал намеренията за инвестиция на територията на общината, но в един момент нещата рязко се влошили (Защо? Това е друга тема, ще я коментираме по-късно по страниците на ПловдивПрес).

Първоначалните разрешителни за започване на обекта са издадени от Община Стамболийски. Олег е в болница и е силно притеснен от връхлетелите го напоследък неприятности. През няколко дни инспектори от Община Стамболийски и други държавни институции стопират работата на рибарника, за който има решение на Министерския съвет още от 2019 година, всички проверки на ИАРА (Изпълнителната агенция за рибарство и аквакултури) са минали с одобрение, включително и от „Напоителни ситтеми“ – клон Марица.

Според сигнал на кмета на Стамболийски, рибарникът подкопавал дигата на река Въча. Проверка на ПловдивПрес обаче установи, че в констативните протоколи на „Напоителни ситеми“ е записано, че „предпазната дига не е подкопана и не са извършвани строителни дейности в сервитута“ на речното корито.

След вчерашния десант от проверки, двама от работниците на обекта отказали да се върнат на работа. „Хората се страхуват, разбирам ги, но в същото време търпя загуби, защото изоставам със сроковете, всичко поскъпва“, обясни Олег Дамянов.

„Ще си търсим правата в съда за претърпените загуби“, категорични са двамата предприемачи.

Олег Дамянов се чуди как бедна община като Стамболийки саботира инвестиция за над 1 млн. лева. „Ние не строим просто рибарник, а комплекс за отдих, който ще се ползва от всички жители и гости на общината, защото ще облагородим с много зеленина край водното огледало“, обясни инвеститорът.

Има ли институционален рекет, обикновено изнудване и други истории от Стамболийски?

Очаквайте поредица на ПловдивПрес

ПИМК БИЛД

Коментари

Коментари

ПИМК БИЛД
38-Истории-за-началото-на-планинарството-в-България

Архив по дни

Архив по седмици

Архив по месеци

Архив по години

Категории

Времето

Одобрявате ли пробива под Водната палата?

  • Не, проектът унищожава част от крайбрежния парк на река Марица, прекъсва велоалеите и тротоара, заплашва основите на съседните къщи и на моста за панаира 45%
  • Да, този проект е нужен, защото трафикът се разраства, а пътят за регулиране на движението в големите градове са кръстовища на две нива. 31%
  • Първо да подложим проекта на голямо общоградско обсъждане и тогава ще преценя 10%
  • Проблемът не е транспортен, а политически и всяка от страните се стреми да извлече дивиденти 8%
  • Не ме интересува 7%

Начална дата: 26.10.2022 @ 10:27 | Крайна дата: 26.11.2022 @ 11:00

Зареждане ... Зареждане ...