Quantcast
Майонеза Краси
Новини Пловдив » България » Гроздан Караджов: Няма връщане назад за тол таксите
България Важно

Гроздан Караджов: Няма връщане назад за тол таксите

Гроздан Караджов

За мен няма връщане назад за тол таксите, заяви вицепремиерът и регионален министър Гроздан Караджов в предаването „Лице в лице“ по bTV по повод искането на превозвачите да не се въвежда плащания за ползването на второкласните пътища от тежкотоварните автомобили. Регионалният министър отбеляза, че ако се гласува въпросът за отлагане на въвеждането на тол таксите, той ще гласува против.

Караджов е категоричен, че няма да си подаде оставката, докато счита, че прави всичко в ресора си по правилния начин. Според регионалния министър твърденията на превозвачите, че въвеждането на тол таксата ще доведе например до скок на цената на хляба с 50 ст. са неверни. Той представи изчисления на неговото ведомство, че таксата на второкласните пътища ще добави една стотинка на всеки 20 хляба. Регионалният министър коментира и скандала възникнала на срещата на правителството с превозвачите.

Надделяха емоциите на срещата с превозвачите, трябваше да погледнем по-прагматично и да дебатираме по исканията. Изложението на премиера беше прекъснато 2-3 пъти и нещата ескалираха. Не съм в положението да оценявам поведението нито на тези, които напуснаха, още по-малко това на министър-председателя, каза Караджов.

Аз съм дал пример как трябва да разговаряме пред уеб камерите така, че всичко да се излъчва и да има запис. Всичко публично, всичко на масата да се вижда и да се знае. Да ги няма приказките за задкулисието. Пред нас поставиха 4 въпроса, които са ясни и разбираеми. Онзи, който ме касае, е тол таксата и въвеждането й в пълния й обхват така, както е било замислено, допълни регионалният министър.

Тя (тол таксата) си е въведена. Просто в момента за второкласните пътища се начисляват 0 стотинки на километър. По-тежките автомобили плащат 0, всички останали леки автомобили си плащат винетка. Това е справедливо ли е? Не трябва ли да мисля повече за българските граждани?, каза Караджов.

Просто казваме: „Този, който уврежда повече пътищата, по-тежкотоварния, трябва да плати повече“. Следователно, ако гражданите условно казано в момента плащат 270 милиона от винетки, трябва това нещо да представлява 1/3 от общата събираема сума. Значи трябва да се вдигне цената на тола веднъж и второ, да се отиде към пълния му обхват, заяви регионалният министър.

Около 1 милиард струва поддръжката на пътищата към днешна дата грубо. Този 1 милиард би трябвало да може да се събере от всички ползватели, отбеляза Караджов. По думите му този 1 млрд. и сега се плаща, но се плаща от данъците, а това не е справедливо към тези, които нямат коли, а данъците им отиват за пътищата, вместо например за здравеопазване. Караджов коментира още, че около 20% от парите на пътните фирми, които бяха гласувани от парламента на 20 април, са изплатени към днешната дата.

ПИМК БИЛД

Коментари

Коментари

ПИМК БИЛД
38-Истории-за-началото-на-планинарството-в-България

Категории

Времето

Защо „умря“ ремонтът на Околовръстното шосе на Пловдив?

  • Защото бившата власт, начело с ГЕРБ, заложи капан и парите за ремонти на пътища свършиха 40%
  • Защото този обект не е приоритет на новото правителство и няма да бъде финансиран скоро, както стана със свлачището над Храбрино 30%
  • Защото свършиха парите в държавата 19%
  • Въпросът е манипулация. Пловдивските депутати ще направят всичко възможно този обект да бъде финансиран с приоритет, защото е важен за развитието на Пловдив и региона. 7%
  • Заради рязкото поскъпване на строителните материали и войната в Украйна 4%
  • Не ме интересува, аз не карам по Околовръстното. 1%

Начална дата: 11.04.2022 @ 10:16 | Крайна дата: 11.05.2022 @ 10:16

Зареждане ... Зареждане ...