Майонеза Краси
Новини от Пловдив » Бизнес » Николай Василев: Дългът на България се увеличава с най-голямата скорост в историята ни
Бизнес България Важно

Николай Василев: Дългът на България се увеличава с най-голямата скорост в историята ни

Николай Василев

Дългът на България се увеличава с най-голямата скорост в историята ни. Това каза пред bTV Николай Василев. Ако правителството изкара целия мандат, то самото планира публичният дълг в края на мандата да бъде примерно 52 милиарда лева, добави той. Според него мерките не може да се нарекат антиинфлационни. Те са проинфлационни даже. Когато правителството харчи повече, особено за социални разходи, вдига инфлацията, така че това изобщо не е предмет на спор. Но има две мерки, които одобрявам, обясни още Василев. Едната е прагът за регистрация по ДДС да бъде повишен от 50 на 100 000 лв., което ще помогне на най-малкия бизнес да се отърве от излишна бюрокрацията, смята икономистът.

Втората мярка е, че се увеличава данъчният кредит за работещите родители с деца. Това не е лошо, макар че аз бих предпочел много по-всеобхватна демографска политика, която да доведе не само до малки стотинки за родителите, което е добре, но да доведе до рязко повишаване на раждаемостта и също така миграционна политика, която да позволява повече българи да остават в България и да се връщат, каза още той.

По думите му 0% ДДС за хляба няма да се отрази в крайната цена за потребителите, а може да доведе до злоупотреби, както и да породи желание и в други сектори да се иска подобно нещо. Василев нарече мерките за горивото антисоциални мерки, защото бедните плащат сметката на богатите.

„Всъщност веригите в пазарна икономика могат да сложат, каквито цени искат. Те могат сега да вдигнат цената на 5 лв. и да с отстъпката да получават от държавата 25 стотинки, да намалят на 4,75. Подобни неправилни мерки могат до доведат и до друг вид изкривявания. Сега, ако българското гориво е доста по-евтино от това в съседни държави, ще имаме много чужди шофьори, транзитни и други, които ще пълнят в България и няма лошо в това, но ще получават субсидия от българските данъкоплатци. Това е неправилно, значи ние с нашите оскъдни пари ние по-бедничка държава ще плащаме на чуждите шофьори субсидия за гориво, разбирате ли? Който мисли подобни мерки, е популист, но не разбира от дълбочината на въпроса, коментира Василев. Според него е дошъл и краят на евтините кредити.

ПИМК БИЛД

Коментари

Коментари

ПИМК БИЛД
38-Истории-за-началото-на-планинарството-в-България

Категории

Времето

Защо „умря“ ремонтът на Околовръстното шосе на Пловдив?

  • Защото бившата власт, начело с ГЕРБ, заложи капан и парите за ремонти на пътища свършиха 40%
  • Защото този обект не е приоритет на новото правителство и няма да бъде финансиран скоро, както стана със свлачището над Храбрино 30%
  • Защото свършиха парите в държавата 19%
  • Въпросът е манипулация. Пловдивските депутати ще направят всичко възможно този обект да бъде финансиран с приоритет, защото е важен за развитието на Пловдив и региона. 7%
  • Заради рязкото поскъпване на строителните материали и войната в Украйна 4%
  • Не ме интересува, аз не карам по Околовръстното. 1%

Начална дата: 11.04.2022 @ 10:16 | Крайна дата: 11.05.2022 @ 10:16

Зареждане ... Зареждане ...