Майонеза Краси
Новини от Пловдив » Бизнес » Изграждат завод за стоманобетонови елементи край Пазарджик за 12 млн. лв.
Бизнес Пазарджик Регион

Изграждат завод за стоманобетонови елементи край Пазарджик за 12 млн. лв.

Нов технологичен завод за стоманобетонови конструкции ще бъде построен край Пазарджик. Очаква се предприятието да заработи в края на октомври, ще бъдат открити 52 нови работни места.

Фабриката се изгражда върху терен от 50 декара, към които са добавени още около 40 декара за евентуално разширение в бъдеще. Тя ще включва 3960 кв. м производствени мощности, административна сграда с площ от 650 кв. м, спедиционна зона от 4500 кв. м, бетонов център с производителност 60 куб. м на час, съобщи investor.bg.

Производственият капацитет на предприятието е 140 хил. кв. м покрита индустриална площ на годишна база при балансирано производство. „Балансирано производство означава работниците да идват на работа в 9 ч. и да си тръгват в 17 ч. Така хората са спокойни и работят ефективно. Можем да произведем и до 200 хил. кв. м при небалансирано производство, но това не е добре за работния процес“, коментира инж. Константин Златев, изпълнителен директор на „ГБС“ Пловдив АД и на „Главболгарстрой ПРИФАБ“. Последната е възложител на завода, а „ГБС“ Пловдив АД е изпълнител на проекта. Предприятието е напълно обезпечено откъм строителни материали, които компанията е закупила още преди месеци, за да тушира инфлацията.

Инвестицията е в размер на 12 млн. лв., като сумата включва закупуването на терена, както и технологичното оборудване и сградния фонд. Те са осигурени чрез банков кредит и самоучастие от 20%.

„Възприетата технология, компетенциите и опитът на ръководството, състоянието на производствените машини и съоръжения определят завода като водещ в технологично отношение на пазара. Смея да твърдя, че това ще бъде най-модерният по рода си завод в България“, каза инж. Златев.

Закупеното технологично оборудване е изцяло от Progress Group и подразделението ѝ Tecnocom, което е най-големият производител на хидравлично-кофражни форми. Бетоновият възел е на италианската компания Euromecc и е предназначен конкретно за сглобяеми елементи. Очаква се той да пристигне следващата седмица.

За порталните кранове е избран българският производител „Подемкран“ в Габрово. Според Златев няма проблем с веригите за доставка, усложнени заради пандемията и войната в Украйна, и поставеният срок заводът да заработи в края на октомври ще бъде спазен. Той ще разполага с две универсални линии, едната от които ще бъде 800-тонна, а другата – 650-тонна. Изцяло болтовата система на свързване на колони, греди и столици, ще позволява бърз монтаж и надеждна инспекция през експлоатационния период на сградата.
Заводът ще произвежда само покрити площи, а целта е да бъдат оптимизирани произвежданите конструкции, за да се намалят разходите и сроковете за клиентите.

Заводът ще предлага пълен стойностен инженеринг, включващ проектиране на покритите площи, изпълнение, монтаж на обекта и изпълнение на самия обект. Така според инж. Златев ще се постигне синергия между производството на предварително напрегнати конструкции и строителството.

На фона на активното индустриално строителство в последната година пазарът на сглобяеми стоманобетонни конструкции у нас се оценява на 527 хил. кв. м покрита застроена площ, от които 400 хил. кв. м в зоната на ефективна доставка в радиус до 150 км.

Но съществуващите към момента заводи в България, сред които „Микс Констръкшън“ в София, „Боруй“ в Стара Загора, „Завод за бетонови елементи“ в Пловдив, ЗСК „Лозово“ в Бургас и „Монолит“ в Горна Оряховица, могат да произведат общо около 300 хил. кв. м, обясни инж. Златев. Дори след като заводът на „Главболгарстрой“ край Пазарджик заработи с пълен капацитет, той няма да може да покрие изцяло недостига на предлагане, затова вече се мисли за разширяването му в бъдеще.

Локацията на завода е избрана стратегически, тъй като Пловдив е един от центровете на индустриалното строителство у нас. Златев очаква силно развитие и в Пазарджик в идните години, както и в Хасково. София, която е на около 100 км от завода, също попада в ефективния му радиус на доставки. Голямо предимство е и непосредствената му близост до магистрала „Тракия“.

Очакванията са заводът да носи приходи от около 40 млн. лв. на година.

Отделна инвестиция е планирана в соларни панели, които ще бъдат поставени на покрива на завода и трябва да обезпечат около 200 киловатчаса./ПловдивПрес

ПИМК БИЛД

Коментари

Коментари

ПИМК БИЛД
38-Истории-за-началото-на-планинарството-в-България

Категории

Времето

Да има ли ограничение от 3 часа за паркиране на коли на инвалиди в Синя зона?

Покажи резултатите

Начална дата: 09.08.2022 @ 14:44 | Крайна дата: 09.09.2022 @ 14:44

Зареждане ... Зареждане ...