Майонеза Краси
Новини от Пловдив » България » Двете загинали жени в „Арсенал“ почиствали помещението, мъжът не е трябвало да бъде там
България Важно Инциденти

Двете загинали жени в „Арсенал“ почиствали помещението, мъжът не е трябвало да бъде там

Завод "Арсенал"
ДА ПОМОГНЕМ НА СЕЛО ТРИЛИСТНИК!

Двете жени, които загинаха при експлозията в завод „Арсенал“ е трябвало да почистят помещението, в момента на взрива са ползвали кратка почивка, тъй като били приключили работата си. Все още не е ясно защо третият загинал работник се е намирал в това помещение, той не би следвало да бъде там по това време. Ситуацията се изяснява от обяснения на „Арсенал“ АД пред Главна инспекция по труда.

Според данни, предоставени от работодателя, пострадалите е следвало да приключат работа, започната от предходния ден – да изработят звуково-светлинен състав за пиротехнически изделия. От всички дейности, извършвани на територията на завода, това е една от най-безопасните, посочват от инспекцията.

Необходимото количество смес за довършване на поръчката е било изработено преди почивката от 10:00 до 10:15 часа. След ния загиналите работнички е трябвало да почистят помещението. Причините за възникналия на по-късен етап взрив, както и за присъствието на загиналия работник в помещението предстои да бъдат изяснени.

Екип от експерти от Главна дирекция „Инспектиране на труда“ е командирован да подпомогне инспекторите по труда от Дирекция „Инспекция по труда“ Стара Загора при разследването на инцидента. Четиримата пострадали работници имат валидна правоспособност за работа с взривни вещества. Извършен им е и инструктаж за деня. Инспекцията по труда е изискала от работодателя всички необходими документи, свързани с технологичните изисквания и технологичната последователност на работния процес, както и изискванията за безопасност при работа и други документи, свързани с цялостната организация за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд.

Производствата на „Арсенал“ АД, които са с висок риск, са включени в списъка с обекти за периодичен контрол на рискови производства и дейности, уточняват от Главна инспекция по труда. Планирани проверки в тях се извършват на три месеца, в които участват и експерти от Централно управление на ИА ГИТ. Извършват се и последващи проверки за изпълнението на дадените предписания. От 2020 година досега инспекторите по труда са извършили 95 бр. планирани и последващи проверки в различните производства на дружеството. Установени са 337 бр. нарушения, от които 329 бр. по осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. На работодателя са дадени 320 задължителни за изпълнение предписания за отстраняване на нарушенията. Издадени са 11 акта за спиране на машини, работни места, обекти и др., пряко застрашаващи живота и здравето на хората. В шест случая на работодателя е потърсена административнонаказателна отговорност за нарушения, свързани с безопасността на труда. За 2022 година извършените проверки в „Арсенал“ АД са 20, при които са установени 95 нарушения, като всички касаят здравословните и безопасни условия на труд.

Конкретно в Завод 4 от 01.01.2022-а до момента са извършени шест проверки, при които са констатирани 26 нарушения, свързани с безопасността на труда. За отстраняването им са дадени задължителни за изпълнение предписания. Резултатите от контролната дейност в дружеството показват, че предписанията се изпълняват, което води до подобряване условията на труд, а в някои случаи и до предотвратяване на трудови инциденти, посочват от инспекцията.

ПИМК БИЛД

Коментари

Коментари

ПИМК БИЛД
38-Истории-за-началото-на-планинарството-в-България

Архив по дни

Архив по седмици

Архив по месеци

Архив по години

Категории

Времето

Одобрявате ли пробива под Водната палата?

  • Не, проектът унищожава част от крайбрежния парк на река Марица, прекъсва велоалеите и тротоара, заплашва основите на съседните къщи и на моста за панаира 45%
  • Да, този проект е нужен, защото трафикът се разраства, а пътят за регулиране на движението в големите градове са кръстовища на две нива. 31%
  • Първо да подложим проекта на голямо общоградско обсъждане и тогава ще преценя 10%
  • Проблемът не е транспортен, а политически и всяка от страните се стреми да извлече дивиденти 8%
  • Не ме интересува 7%

Начална дата: 26.10.2022 @ 10:27 | Крайна дата: 26.11.2022 @ 11:00

Зареждане ... Зареждане ...