A1 Advertisement
Новини от Пловдив » Важно » Богдан Милчев се скара на съветниците заради пробива. Веселка Христамян: Не ни размахвайте пръст!
Важно Градът Общество Пловдив

Богдан Милчев се скара на съветниците заради пробива. Веселка Христамян: Не ни размахвайте пръст!

Богдан милчев - шеф на Института за пътна безопасност

Галина ГЕОРГИЕВА

Богдан Милчев – шеф на Института за пътна безопасност,  се скара на общинските съветници, които вече три  часа водят горещи дебати в залата на местния парламент заради пробива до Водната палата.

„Вървите към политическо, а не към експертно решаване на съдбата на пробива. Взели сте заем за няколко проекта, включително и за този. Когато стратира обществена поръчка за този проект, вие общинските съветници на Пловдив, които сте много загрижени за този проект, сте могли…“, започна той, но беше прекъснат от залата.

След като председателят на ОбС Александър Държиков въдвори ред, Богдан Милчев продължи. „Когато се подписва този договор и се приемт всички разрешителни, сте могли да осъществите надзор и да го спрете,  а не когато имаме вече договор с неустойки. Ако искате да спрете този проект или да го пуснете, би следвало да сте го извършили на по-ранен етап. Сега Пловдив ще търпи икономически загуби“, предупреди той.

Предложи  на съветниците да дадат възможност на общината да възложи одит на външен одитор, както  и да създаде работна група, в която да влязат експерти и представители на всяка партия. „Вие, общинските съветници, искате да спрете нещо, което е тръгнало“, обърна се към залата и предизвика репликата: „Не ни учете как да работим!“

Той подчерта, че е изготвен транспортен доклад, а всеки може да направи изводи от него. „Този транспортен доклад е изготвен преди да се старита цялата процедура. Защо днес провеждате реалното обществено обсъждане – да има или да няма такъв проект? Отговорът е – има счупена комуникация между партиите и гражданите. Тези пари не са на кмета, а са на хората и трябва да се грижим за тях като лично наши. Не е вярно, че няма неустойки, тук трябва да се слагат плюсовете и минусите за всички елементи. Предложението ни е да дадете възможност община Пловдив да подготви необходимите документи, с които да ви убеди за този проект, или да го отхвърли, призова Богдан Милчев.

Веднага председателят на групата съветници от ГЕРБ  Йордан Илиев скочи. „Като какъв се изказвате? Като морален съдник ли? За да ни задавате тон как да работим“, попита той Милчев. „Нищо не е тръгнало, затова ГЕРБ и други съветници инициират тази извънредна сесия. Вчера г-н Райчев на пресконференцията каза, че неустойки няма. Във всеки един момент ОбС може да вземе решение, което е целесъобразно. ОбС упражнява текущ и последващ контрол, припомни той.

Йордан Илиев

Добромира Костова от ДБ също реагира. „Не е вярно, че сега сме се сетили да търсим информация. Нищо не ни беше предоставено от г-н Райчев. С решение на ОбС трябваше да се сформира група или Съвет, който трябваше да упражни контрол по работата на проекта. Този съвет не беше свикан, упрекна тя.

Колежката й д-р Веселка Христамян също се включи в дебата. “ Г-н Милчев, как да не е политическо решение това? Трябва освен експертно, да е и политическо. Град на автомобилите ли искаме? Имате ли информация колко хора са болни от  хронични заболявания в Пловдив? Искате да вкарате в центъра на града условия за още по-голям автомобилен поток, попита тя, а залата я аплодира. „Наясно ли сте, че Пловдив създава зони за ниски емисии? Какво искате да подарите на пловдивчани? Като излезете на трибуната, не ни размахвайте пръст“, възмутено заяви д-р Христамян.

След нея се изказа Диана Русенова от Европейския център за транспортни политики. Тя призна, че не може да каже дали проектът е добър или лош. „Допусната е основна грешка – заданието на този проект е трябвало да бъде при такова обществено обсъждане. Ако си поръчате мерцедес, а ви докарат фолксваген, няма да сте щастливи. За траспортно-комуникационното проучване – приветствам, че е направено, но не се прави проучване на едно кръстовище. За какъв период е направено това проучване? Колко случаен, хаотичен трафик ще привлечем и колко обичаен трафик, попита тя. Каква е зоната за анализ на трафика и как е дефинирана? Какви са видовете превозни средства- камиони, бусове, коли таксита- какво точно ще преминава оттам“, попита Диана Русенова.

Диана Русинова

Слави Георгиев и Йордан Илиев я поздравиха за изказването. „Г-жа Русенова загатна много важно – основният проблем е трафикът, който тръгва от индустриалните зони на Карловско и Берзовско и се изнася към районите „Тракия“ и „Южен“. Искаме ли този трафик да продължава да премина през централна градска част, или искаме да търсим алтернтаивни решения, попита Слави Георгиев.

Слави Георгиев

„В тази зала виждате дърветата т.е. автомоболите, но не и хората. Аз, 120 кила, с удоволствие бих ползвал велосипед. Грешният въпрес е дали този проект ще облекчи трафика. В Копенхаген, където живеят 2 милиона души, няма коли. Още 60-те години хората започват да мислят за пешеходизация. Не се решава проблем с трафика, като създаваш магистрали, а като премахваш магистрали. Това е доказано по империчен път“, заяви от трибуната бившият депутат от ДБ и издател Манол Пейков.

Манол Пейков

„Бъдещето на качествените градове в Европа са споделените улици – на улицита имаш пешеходци, велосипеди и автомобили, но колите се движат много бавно по центъра на града. Откъде ще минават хората като направим пробива – от едната страна има сгради, от другата е река Марица. Като направим тази магистрала, ще има мантинели, вероятно няма да има предвидени и пешеходни подлези. В цял свят говорят за социализиране на парковете и реките , ние правим нещо, дето ни връща 80-90 години назад. Това модернистично виждане за града като пустиня, е отхвърлена още през 60-те години. Доказано е, че пешеходните градове привличат повече млади хора, както и възрастни хора, каза той.

И призова общинският съвет да мисли визионерски за града. „Не правете нещо, което ще струва много пари. Трябва ни Околовръстно, свързване на всички алеи в града, градска железница и нов момст над Марица“, каза издателят и определи проекта като „изродщини“ и „варварство“./ПловдивПрес

Още новини по

Проектантите разясниха подробности за пробива до Водната палата

Стартираха горещите дебати за пробива до Водната палата СНИМКИ

Общинските съветници решават съдбата на пробива до Водната палата

Връщат движението край Водната палата след временното спиране на пробива

Зико: Спирам пробива, неуспели хора ме атакуват!

 

 

 

ПИМК БИЛД

Коментари

Коментари

PIMK BUILD
БРАДЪРС СЕКЮРИТИ ГРУП
38-Истории-за-началото-на-планинарството-в-България

Архив по дни

Архив по седмици

Архив по месеци

Архив по години

Категории

Времето

Дондукова или Вазова да се казва градската градина зад Природонаучния музей, обновена с близо 5 млн. лева?

  • Вазова градина е най-правилното наименование. Иван Вазов е живял на съседната улица, тук е написал едни от най-забележителните си произведения. Хората са се стичали под балкона, за да го приветстват 37%
  • Както я знаят пловдивчани от създаването ѝ – Дондукавата градина. Хората са я кръстили така, защото е създадена по време на привременното управление и по препоръка на княз Александър Дондуков-Корсаков 30%
  • Не ме интересува. Нека си остане както досега без официално име – Градската градина 18%
  • Референдум. Това е най-справедливото решение. 8%
  • Капитан Бураго – Освободителя на Пловдив. Неговият паметник също е в тази градина и всяка година Пловдив му отдава почит на 16 януари, когато Бураго с отряд драгуни форсира Марица и освобождава града. 7%

Начална дата: 24.04.2024 @ 19:09 | Крайна дата: 24.05.2024 @ 19:09

Зареждане ... Зареждане ...