Въпреки че в социалните мрежи съдържанието може да се показва в ред, от най-новите публикации до най-старите, потребителите обикновено разглеждат съдържание, предложено от „Facebook“, „Instagram“, тоест другите платформи, които използват.
В същото време платформите използват различни алгоритми и правила, които не са ясни на потребителите и те не знаят на какъв принцип им се показват определени обяви, предложения за групи, приятелства и др.
Алгоритъм
„Мета“ решиха тази седмица да демистифицират алгоритмите за „Фейсбук“ и „Инстаграм“ и на страниците си публикуваха 22 правила, на които се основава този алгоритъм, тоест въз основа на които съдържанието, което ще се показва на стената е класирано.
Всички тези „AI“ системи, които решават какво да показват, съдържат модели, които позволяват създаването на множество прогнози за съдържанието, което е най-подходящо и полезно за потребителите, и се базира на определени входни сигнали, съобщава „Zimo“.
Входящите сигнали попадат в широк диапазон от категории, като например как потребителите взаимодействат с публикацията и как потребителите преди това са реагирали на подобно съдържание. Моделите за прогнозиране, прогнозите, които създават, и техните входни сигнали са динамични. Те се променят често, тъй като системата се учи и подобрява с течение на времето, тъй като продуктите на Meta също се променят.
Ред на показване за около 500 публикации
„Мета“ раздели тези правила на 22 карти, които можете да намерите на техните страници, като вътре във всяка карта са обяснени правилата, на които се базира алгоритъмът, тоест критериите за избор на най-интересното съдържание за потребителите.
Например, когато избирате съдържание за показване на Facebook стена, системата на Meta първо събира всички потенциални публикации от приятели и страници, които следвате, и след това започва да прилага други сигнали.
Въз основа на това алгоритъмът предвижда кое съдържание ще бъде най-подходящо, след което системата отчита важността на около 500 публикации, които ще бъдат интересни за потребителя, и създава ред на показване въз основа на тези резултати.
Ако се чудите защо „Мета“ се реши на подобен ход и внезапно разкри подробности за своя алгоритъм на потребителите, причината се крие в законите на ЕС, според които всички онлайн услуги, които се предлагат на територията на страните от ЕС, трябва да бъдат прозрачни за технология и алгоритми, на които се базират./ПловдивПрес