Krassi
Новини от Пловдив » Автомобили » Германците признаха: Китайското автомобилно изложение в Мюнхен (СНИМКИ)
Автомобили Бизнес Важно Посоки

Германците признаха: Китайското автомобилно изложение в Мюнхен (СНИМКИ)

За батерията има две опции: Или я купуваш за 21 000 евро, или я вземаш под наем за 289 евро на месец. 21 000 са 6 години наем
  • BYD всъщност е технологична група, която произвежда батерии. Но китайската компания вече произвежда и автомобили. Повратна точка и какво означава това на автомобилното изложение.
  • NIO, със седалище в Шанхай, показа една от 50-те поръчани за Германия електрически станции, които не зареждат батерия на колата, а я сменят
  • Китай смаза технологично западната автомобилна индустрия

От 5 до 10 септември Международното автомобилно изложение (IAA) в Мюнхен вече постави нови стандарти. Очакват се 700 000 посетители – почти два пъти повече от предния път. Броят на производителите на автомобили от Китай също се е удвоил в сравнение с 2021 г. Организаторите на индустриалната среща (VDA, Асоциация на германската автомобилна индустрия) говорят за „водещата световна платформа за мобилност, устойчивост и технологии“ и се радват на „регистрациите на нови компании на високо ниво“. Други автомобилни експерти също признават повратна точка – но те я виждат доста критично.

На тази станция сменят изтощената батерия със заредена за пет минути, а не зареждат колата.
На тази станция сменят изтощената батерия със заредена за пет минути, а не зареждат колата.

Повечето немски производители не предлагат много нови неща на автомобилното изложение. Това, което е по-впечатляващо, е иновативната сила и динамиката на растеж в най-големия световен пазар за електрически превозни средства: след Tesla китайските производители сега също прокарват своите нови батерийни превозни средства в Европа. Експертите смятат, че в Страната на дракона вече могат да се произвеждат около 40 милиона електрически коли годишно. Освен това Китай произвежда около 90 процента от всички батерии в света и е водещият доставчик за германските производители на автомобили.

Не само сравнително млади стартиращи фирми като NIO, които все още отбелязват големи загуби, идват в Европа. В допълнение към Geely, компанията майка на премиум марки като Volvo, Polestar, Lotus и Zeekr, марката MG в Германия, която принадлежи на китайската държавна компания SAIC, също се разраства. Технологичната група BYD е нова в Европа, но в очите на много китайски потребители отдавна успява да се справи с германските доставчици като VW или BMW.

Компанията от Шенжен е в автомобилния бизнес от по-малко от 20 години. Първоначално е производител на мобилни клетки и с разрастването на пазара за смартфони се пръвръща в телнологичен гигант. Сега BYD също продава своите усъвършенствани клетки с железен фосфат на Tesla, Great Wall Motor, Toyota, Hyundai и Kia. Освен това китайците са продали пет милиона свои собствени нови енергийни превозни средства (зареждащи се хибриди и напълно електрически превозни средства) и изместиха VW от първото място в китайската регистрационна таблица. В средносрочен план BYD иска да бъде сред първите 5 чуждестранни марки коли в Европа. Наистина повратна точка.

Съпрезидентът на Xpeng, Брайън Гу, изразява самочувствието на Китай на автомобилното изложение в Мюнхен с ясни думи: „Темпът на развитие е малко по-бавен тук“, казва той, когато разглежда развитието на автомобилната индустрия в Европа. Настроението сред германските автомобилни мениджъри беше точно обратното наскоро, когато минаха през автомобилното изложение в Шанхай за първи път след годините на Covid: „Дори за мен, който се занимавам само с автомобилната индустрия, беше изненадата, че видях десет марки там, които дори не познавах преди“, каза топ германски мениджър в автомобилната индустрия в интервю преди няколко дни.

Xpeng е пример за това развитие: Основана през 2014 в Гуанджоу, 2016 г. представя първия си прототип, 2018 доставя първите модели, 2020 влиза в списъка на Нюйоркската фондова борса, 2021 е вече на пазара в Норвегия. Моделната гама вече включва три електрически автомобила, като компанията присъства и на шведския, датския и холандския пазар. Пазарното лансиране в Германия е планирано за тази година със среден SUV и хечбек среден седан.

Освен с по-ниски цени, по-добра логистика и по-ефикасно производство, китайците блестят на Мюнхенското автомобилно изложение и с технологичните си иновации.

Докато „Мерцедес“ представя новата си електрическа Ц-класа като най-икономичната електрическа кола произвеждана досега, поредната китайска автомобилна марка изненада с изцяло нова концепция за батерии. NIO, със седалище в Шанхай, показа една от 50-те поръчани за Германия електрически станции, които не зареждат батерия на колата, а я сменят. При непосредствена близост до станцията, автомобилът активира автопилота за паркиране и сам се позиционира вътре. След като е вече в станцията, роботизирана платформа изважда батерията на колата и я заменя с нова, като целият процес отнема по-малко от 5 минути. „Батериите са собственост на NIO а не на клиента, но това е единствено от полза за клиента. Поддръжката се извършва от нас, зареждането се извършва от нас и когато има иновация в технологията за батериите, тя достига моментално до клиента, независимо от модела и годината на колата, която има.

NIO e сред лидерите на китайската автомобилна индустрия с вече 5 различни модела в продажба и хиперколата ЕP9, с мощност от 1360 конски сили, която все още е единствено за писта.

Mercedes вижда етикета „Made in Germany“ като предимство в луксозния клас

За Ола Келениус, ръководител на луксозния доставчик Mercedes-Benz, не се разпознава сериозна опасност. Той иска групата да продължи да се фокусира върху типичната клиентела на Mercedes. Китайските производители могат да регистрират продажби в много малки и евтини сегменти, но в луксозния клас етикетът „Made in Germany“ все още има предимство.

Някои виждат и конкуренцията от Далечния изток като възможност.

Кристоф Хорн от „ЦФ Фридрихсхафен“, която е един от най-големите производители на автомобилни части в света, твърди, че новите конкуренти могат да бъдат и нови клиенти в същото време: „Ние виждаме началото на китайския износ за Германия като напълно положително, защото също така увеличава шансовете ни за правене на бизнес.“

Щефан Хартунг, ръководител на базирания в Щутгарт производител на части „Бош“, също усеща нови възможности: „По принцип съм на мнение, че конкуренцията винаги е добра, както за клиента, така и за пазара на доставчици.“

Предстои да видим как ще се развие индустрията. Германците вече започнаха да наричат Международното автомобилно изложение в Мюнхен „Китайското автошоу“. В крайна сметка клиентите ще решат кой има най-добрата оферта.

Превод и редакция: Огнян Кузов, ПловдивПрес

ПИМК БИЛД

Коментари

Коментари

PIMK BUILD
БРАДЪРС СЕКЮРИТИ ГРУП
38-Истории-за-началото-на-планинарството-в-България

Архив по дни

Архив по седмици

Архив по месеци

Архив по години

Категории

Времето

Дондукова или Вазова да се казва градската градина зад Природонаучния музей, обновена с близо 5 млн. лева?

  • Вазова градина е най-правилното наименование. Иван Вазов е живял на съседната улица, тук е написал едни от най-забележителните си произведения. Хората са се стичали под балкона, за да го приветстват 37%
  • Както я знаят пловдивчани от създаването ѝ – Дондукавата градина. Хората са я кръстили така, защото е създадена по време на привременното управление и по препоръка на княз Александър Дондуков-Корсаков 30%
  • Не ме интересува. Нека си остане както досега без официално име – Градската градина 18%
  • Референдум. Това е най-справедливото решение. 8%
  • Капитан Бураго – Освободителя на Пловдив. Неговият паметник също е в тази градина и всяка година Пловдив му отдава почит на 16 януари, когато Бураго с отряд драгуни форсира Марица и освобождава града. 7%

Начална дата: 24.04.2024 @ 19:09 | Крайна дата: 24.05.2024 @ 19:09

Зареждане ... Зареждане ...