майонеза Kраси
Новини от Пловдив » Бизнес » Транспорт » Областният управител обявил, че ще им нова държавна автогара! Добре, но…
Бизнес Важно Мнения Община Пловдив Пловдив Важно Транспорт ФБстатус

Областният управител обявил, че ще им нова държавна автогара! Добре, но…

Александър Константинов

Назаем от Александър Константинов, бивш зам.-кмет на Пловдив

Областният управител е обявил, че ще има нова държавна автогара?! Това е иновация в живота на Пловдив. През последните 30 години всичко се приватизира, от заводите до болниците. Трите аавтогари на Пловдив преди години бяха държавни, станаха частни, но сега отново се връщаме към държавното начало. Добре, но?!
Според областният управител мястото на тази държавна автогара е до Централната ж.п. гара. В същото време има специална Наредба, на какви условия трябва да отговаря една автогара, за да получи лиценз за работа. Хубаво е експертите на областната администрация да прочетат тази Наредба. В зависимост от броя на линиите, които ще обслужва има много нормативи, които трябва да бъдат покрити. Това е причината досега да няма общинска автогара – инвестициите за изграждането ѝ са много сериозни.
Според докладите на редица фирми, изготвящи стратегическите документи, като ГПОД и ПУГМТ, мястото на автогарите е в периферията на града. Една от препоръките им е да се премахне автогара „Юг“ от зоната на Централна гара поради тежкия трафик. Тези доклади са на разположение в Община Пловдив и всеки може да ги прочете. В район „Тракия“ има специално отреден за автогара терен, който е предвиден да се свързва с бъдещото шосе до аерогарата. Подходящи терени има и в северната част на града, откъдето идват повечето транспортни средства от областната транспортна мрежа. Вкарването на още една автогара в района на Централна гара ще утежни още повече трудния трафик в тази зона. Да не говорим за 100-те декара на бившата фирма „Градски транспорт“, които са до автогара „Север“.
Сегашната нормативна уредба не позволява на общините да бъдат лицензирани за превозвачи. Те трябва да създадат търговско дружество с предмет на дейност превозване на хора, и след като изпълни редица изисквания, може да получи лиценз за дейност. Това затруднява работата на малките общини в осигуряването на превози по областната транспортна схема. Трябва да се променят Законът за автомобилните превози и няколко наредби. Дръжавата трябва да осигури по големи субсидии за тези превози, защото те по принцип са неефктивни.

Няма частна фирма, която ще вози 5-10 души на големи разстояния, няколко пъти на ден. Не може частният бизнес да служи за социални нужди, това е задача на държавата.
Областният управител има огромни права и задължения в тази дейност и той може да ги използва ефективно, ако експертите в областната администрация му помагат с точни аргументи.

ПИМК БИЛД

Коментари

Коментари

PIMK BUILD
БРАДЪРС СЕКЮРИТИ ГРУП
38-Истории-за-началото-на-планинарството-в-България

Архив по дни

Архив по седмици

Архив по месеци

Архив по години

Категории

Времето

Да се премести ли Альоша от Хълма на освободителите?

  • Не, Альоша е паметник на загиналите войни във Втората световна война 55%
  • Да, паметникът е тотем на една окупационна армия 24%
  • Това е палиативен проблем, Пловдив има много по-важни проблеми за решаване 13%
  • Въпросът трябва да се постави на широко обсъждане и референдум 8%
  • Не ме интересува 1%

Начална дата: 25.01.2024 @ 18:33 | Крайна дата: 26.02.2024 @ 8:29

Зареждане ... Зареждане ...