майонеза Kраси
Новини от Пловдив » Важно » Въвеждат тестове за 8-и и 9-и клас със задачи по PISA
България Важно Образование

Въвеждат тестове за 8-и и 9-и клас със задачи по PISA

Входни и изходни равнища в 8-и и 9-и клас със задачи по PISA се въвеждат от новата учебна година, обяви просветният министър Галин Цоков. Препитванията ще бъдат по български език и литература, математика и природни науки.

По думите на министъра форматът се въвежда, тъй като не може изведнъж да се променят по PISA тестовете за Националното външно оценяване.

„Предвиждаме от началото на следващата учебна година да се въведат и входни равнища за завършващите 8-и клас и започващи 9-и клас входни равнища по основните предмети – БЕЛ, математика, природни науки. Те са свързани отново с PISA  задачи и тестове, насочени към установяване на уменията и възможност за решаване на практически проблеми от страна на учениците“, заяви министър Цоков.

Промени ще има и във външното оценяване на десетокласниците, където ще влязат по-практически задачи.

„Отворихме, обсъдихме и преди няколко седмици затворихме промените в учебните програми от 1-ви до 10-и клас, готвени близо две години. Така че направихме една първа стъпка – да се олекотят учебните програми в общообразователната подготовка по отношение на тяхната фактологическа сложност и трудност“, заяви министър Цоков.

Министърът обясни, че 17 000 учители се обучават по дигиталната раница на МОН.

Цоков добави, че са направили промени в наредба 10 и 11, включително и по въвеждането на втора дата за децата на външно оценяване.

„Направихме значими промени в закона за професионалното образование и обучение – този закон вече е в парламента, мина първо четене в комисии. Тези промени ще дадат ново ниво на развитие на професионалното образование, включително по отношение на нов списък на професии“, добави просветният министър.

По думите му се работи в последните седмици по промяна в закона за висшето образование в частта му за даване възможност за тригодишни бакалавърски програми и структуриране чрез различни характеристики.

Просветният министър заяви, че през последните седмици и месеци са успели да пуснат в действие „Дигитална раница“ и тя да се ползва от десетки хиляди ученици.

“Трудно можем да въведем веднага, особено при такива важни и за обществото и за семействата и за децата външни оценявания, каквито са след четвърти и седми клас, изпити, които са с различен тип задачи. В рамките на входните равнища в девети клас ще се опитаме да видим какви са уменията на учениците да решават практически задачи“, заяви Цоков.

И съответно през първия срок учителите да получат подкрепа по различен начин на преподаване и оценяване на своите ученици. Чрез входните равнища ще се опитаме да променим начина на оценяване и начина на преподаване в училище”, посочи Цоков.

Той каза, че в момента се обсъжда и промяна в няколко закона като тези изменения са насочени към яслите и детските градини. “Идеята е в рамките на яслите да има повече специалисти, които имат определени компетентности свързани с педагогиката и психологията”, поясни Цоков. Той увери, че работещите специалисти не са застрашени, а се търси възможност за добавена стойност чрез други специалисти, които да влязат и подкрепят развитието на децата.

Министърът на образованието изрази надежда в бюджета за догодина да бъдат заложени повече ресурси за сектора. “Повечето от стандартите се увеличават като средства. Надявам се, че между двете четения на бюджета ще има допълнителни възможности за увеличение например на инстанционните разходи”, каза той.

Той поясни, че са направили сериозни промени в посока езикова подкрепа и езикова интеграция. Направихме една първа стъпка по отношение на това да се олекотят учебните програми в общообразователната подготовка по отношение на тяхната фактологическа сложност и трудност.

Това, което също е много важно да се отбележи, че направихме значими промени в Закона за професионалното образование и обучение, каза той и добави, че според него тези промени ще доведат до ново ниво на развитие на професионалното образование.

Цоков каза, че са приели и много важна стратегическа визия за дуалното обучение.

Той каза още, че днес или утре ще подпише окончателния вариант на наредбата за директорските конкурси за общинските училища. Самите конкурси ще могат да стартират през следващите седмици, увери министърът на образованието.

От Министерството на образованието обмислят и как да осигурят повече педагози и логопеди в детските градини./ПловдивПрес

 

ПИМК БИЛД

Коментари

Коментари

PIMK BUILD
БРАДЪРС СЕКЮРИТИ ГРУП
38-Истории-за-началото-на-планинарството-в-България

Архив по дни

Архив по седмици

Архив по месеци

Архив по години

Категории

Времето

Да се премести ли Альоша от Хълма на освободителите?

  • Не, Альоша е паметник на загиналите войни във Втората световна война 55%
  • Да, паметникът е тотем на една окупационна армия 24%
  • Това е палиативен проблем, Пловдив има много по-важни проблеми за решаване 13%
  • Въпросът трябва да се постави на широко обсъждане и референдум 8%
  • Не ме интересува 1%

Начална дата: 25.01.2024 @ 18:33 | Крайна дата: 26.02.2024 @ 8:29

Зареждане ... Зареждане ...