„На 16 декември се очаква да стартира новата въздушна линия от летище Пловдив до Манчестър. При налична и сега до Лондон, преговаря се за още една дестинация до Великобритания“, съобщи за Радио Пловдив председателят на съвета на директорите на летище Пловдив Дойчин Ангелов. Той обаче не уточни коя ще новата евентуална линия заради дискретността на преговорния процес. „Стремежът е да се възстанови и линията до Милано, работи се по възможности за Испания, също и до няколко немски дестинации. Полети до летище „Шарл Лероа“ в Брюксел също е в сферата на стремежите на пловдивското летище“, добави Дойчин Ангелов. „Миналата седмица делегация на пловдивското летище, водена от него, посети турския град Анталия. Целта е била да се продължи досегашното сътрудничество с турски авиокомпании за дефиниране на нови дестинации“, каза той. Обсъдено е било връщането на линията Пловдив – Истанбул, която беше спряна, да стане в обозримо бъдеще. Най-кратък възможен срок за това е в порядъка от 6 месеца, като е възможно то да се случи през лятото на следващата 2024 година, предположи шефът на пловдивския аеропорт. Иначе сега през лятото и зимата има чартърни полети до Анталия, работи се това да станат редовни линии.
Обмисля се и откриването на полети до Измир, където има голяма колония български изселници с двойно гражданство, каза още Дойчин Ангелов. По време на посещението в Анталия са проведени проучвателни срещи с узбекистанската авиокомпания, на които са изтъкнати предимствата на Пловдив като атрактивна туристическа дестинация. Затова, не е изключено като резултат от разговорите, да летим и до Ташкент, каза директорът на летището.
Проучват се и възможностите летище Пловдив да започне партньорство с националната организация в Турция, която се ръководи от министъра на туризма на страната. Тя разполага с финансов ресурс, акумулиран от държавата и бизнеса, който се използва за развиване на туризма и подпомагане и реклама на авиокомпаниите.
От осем членове на фонда за развитие на Летище Пловдив, от общините само Чепеларе и Хисаря до момента са платили вноските си, съобщи още той.
Няма авиокомпания, която да не пита за стимули, подчерта Дойчин Ангелов по повод писмото на „Райънеър“ с искане на 50 000 евро годишно финансиране, за да пусне нови полети до Пловдив.