- Нужни са кметове, които могат да броят повече от един мандат
- Трябва ни план за интегриране на Пловдив и съседните общини, а не референдуми и заклинания
Назаем от Александър КОНСТАНТИНОВ, ФБ
Жителите на Белащица се оказаха по-умни от някои общински съветници с имение в селото. Първо се оказа, че само 1 700 души са реалните избиратели от над 6 000 души, които имат имоти в селото. Може би ще се наложи да се учреди нова категория – граждани, които спят на село. Жителите на Пловдив, които имат имоти в селото, се оказаха повече от истинските жители на Белащица. Сигурен съм, че ако се провери, подобна ситуация ще се повтори и Брестник, Браниполе, Марково и Първенец.
Това опровергава твърденията на предишния кмет Здр. Димитров, че проблемите са в тези жители. Не, г-н Димитров, това са граждани на Пловдив, които имат още един имот в Родопската яка. Те просто плащат данъци и в града, и на село, защото имат повече от един имот. Колите също са регистрирани в Пловдив, защото там е постоянният адрес на собствениците.
Митът, че тези хора ползват услугите на града, а са жители на друга община, е развенчан.
От малкото истински жители на Община Родопи отидоха да гласуват много малко хора. Повтори се резултатът от референдума в Ягодово преди години. Това още един път доказва, че не е това пътя за интегриране на периферията на града.
По данни на НСИ в агломерация Пловдив живеят над 500 000 души. От тях 350 000 в град Пловдив и още 150 000 в градове и села около града. Движението към града и обратно е ежедневно и това се вижда по трафика на 13-те входни булеварда на града. Развитието на тази агломерация е естествен процес и никакви заклинания и референдуми на кметове и съветници няма да решат проблемите.
Затова под егидата на областният управител и кметовете на Пловдив, Асеновград, Родопи, Марица, Куклен, Садово, Раковски и др. трябва да се подготви план за интегриране
Имаме много хубав пример – пътят Пловдив – Асеновград. По този модел трябва да се направят всички пътища, водещи към града. Околовръстното шосе трябва да стане двулентово с безконфликтни кръстовища. Автогарите трябва да се изнесат в периферията на града. Градската железница и нейното свързване с маршрутите на градския транспорт е важен фактор за интегриране.
Пловдивските кметове трябва да построят вече тези буферни паркинги до входните магистрали, за които се говори от поне 20 години. Инфраструктурата на града не може да издържи на автомобилите на 500 000 души. Решението е в бърз и редовен градски транспорт, а автомобилите в буферни паркинги на ниска цена. Трябват ни кметове визионери, които могат да броят повече от един мандат.