Новини от Пловдив » Важно » Холандска компания разработва електрически самолет с обхват от 800 километра, който може да превозва 90 пътници
Важно Суматоха

Холандска компания разработва електрически самолет с обхват от 800 километра, който може да превозва 90 пътници

Електрическите превозни средства заемат все по-голям дял от автомобилния пазар и този дял нараства с течение на времето, докато напълно измести бензиновите и дизеловите машини.

Кога ще се случи това е трудно да се каже, но на някои пазари, включително Европа, можем да го очакваме в средата на следващото десетилетие, най-вече поради регулациите, които вече няма да позволяват продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене.

Освен в електрификацията на автомобилите, компаниите инвестират все повече и в електрификацията на самолетите, но е ясно, че ще мине доста време преди да започнем да говорим за потенциална замяна на класическите пътнически самолети с електрически. В момента се разработват само малки самолети, като към днешна дата броят им е доста ограничен.

В холандска компания вярват, че е възможно да се направи електрически самолет, който ще има много по-голям обхват и ще може да превозва много повече пътници в сравнение с някои предишни вярвания, според които електрическите самолети са ограничени до максимален обхват от 320 километра, превозвайки не повече от 20 пътника.

Стартъпът Elysian представи идеите си на панаира SciTech през 2024 г., където обяви самолета E9X, който според неговите изследвания и планове може да превозва до 90 пътници с обхват от 800 километра. Дизайнът на самолета Elysian използва конфигурация с ниско крило, както и специален метод за зареждане на самолета и крило със сгъваем край с голям размах, с батерия с висока енергийна плътност.

Освен това батериите се помещават в отделни кутии в крилата, което позволява „по-ниско структурно тегло на крилото“, а електрическият самолет трябва да има общо осем витла. Теглото на самата батерия е цели 35 тона, което е по-малко от половината от общото тегло на самолета, което трябва да е 76 тона. Освен това в задната част на фюзелажа ще има специален турбогенератор, който ще се използва само в някои аварийни случаи. Той удължава времето за полет с 45 минути, но този обхват не се брои в общия обхват от 800 км, тъй като е само аварийно решение, когато електрическите двигатели може да не издържат целия полет.

Според Даниел Росен Якобсен за такъв самолет от една идея да стане реалност са необходими от 8 до 10 милиарда долара, а досега компанията е събрала едва 10 милиона. Ясно е, че компанията има да извърви дълъг път и те вярват, че E9X ще може да започне да превозва пътници още през 2033 г. Има още малко време дотогава, с много пари, инвестирани в електрификация, е ясно, че можем да очакваме голям напредък с електрическите двигатели и технологията на батериите, но дори и така, тяхното съобщение изглежда доста оптимистично от днешна гледна точка./ПловдивПрес

 

ПИМК БИЛД

Коментари

Коментари

PIMK BUILD
БРАДЪРС СЕКЮРИТИ ГРУП
38-Истории-за-началото-на-планинарството-в-България

Архив по дни

Архив по седмици

Архив по месеци

Архив по години

Категории

Времето

Дондукова или Вазова да се казва градската градина зад Природонаучния музей, обновена с близо 5 млн. лева?

Покажи резултатите

Начална дата: 24.04.2024 @ 19:09 | Крайна дата: 24.05.2024 @ 19:09

Зареждане ... Зареждане ...