Ремонтните дейности по Бетонния мост ще започнат в края на месец март, съобщи отговорникът на обекта от страна на НКЖИ инж. Иван Бакалски. Съоръжението трябва да бъде реконструирано за шест месеца, както е записано в договора с общината. Инж. Бакалски обясни, че старата конструкция ще бъде съборена, устоите ще бъдат санирани и подсилени, а върху тях ще има нова конструкция с един отвор, вместо сегашните три. Целта е новият мост да се повдигне, за да не пречи на контактната мрежа за скоростните влакове. Рампата с подхода откъм „Кючук Париж“ също ще бъде повдигната. Габаритите на пътното платно се запазват в сегашните 9 метра, а широчината на моста ще бъде 14 метра.
Затварянето на съолъжението ще бъде официално обявено от община Пловдив, като в близките дни предстои да бъде внесен проектът за съгласуване и издаване на разрешението за строеж.
Проблем остава пробивът под Централна гара, който няма да бъде готов до затварянето на Бетонния мост. Очаква се пробивът да е завършен в началото на 2025 година, когато мостът вече ще функционира нормално.