От Разослав ИВАНОВ
Една от транспортните емблеми на Пловдив, Бетонният мост живее последните си дни. През юни съоръжението ще бъде съборено и остава завинаги в историята на града. След многократни договаряния между НКЖИ и общината и след множество отлагания на затварянето му, ключовият момент за над 100 000 пловдивчани приближава. Мостът ще бъде затворен за сериозна реконструкция и на практика след ремонта ще имаме нов.
Ситуацията ще създаде сериозен проблем с придвижването в Пловдив защото отрязва прекия транспортен достъп до район „Южен“ и влизането и излизането от там ще бъде меко казано сложно. Но проблемите не свършват с това. Промените във височината на новия мост променят геометрията му и възниква нуждата от нови развръзки в двата му края.
Сериозни улични ремонти ще засегнат свързващите „Кукуш“, „Калиакра“, „Македония“, „Димитър Талев“ и „акад. Петър Динеков“, които имат отношение и по извеждането на трафика след завършването на пробива под Централна гара. Там също има сериозен проблем, защото трасето по него е по-широко от платната на посочените улици, където движението ще излиза.
До момента няма пълна яснота в каква проектна готовност е община Пловдив и с оглед на обществените поръчки как точно ще се движат във времето различните ремонти и възможно ли е въобще да се избегне следваща трагична ситуация с трафика в онази част на града.
Преди време зам.-кметът по строителството инж. Тошо Пашов обясни, че ще бъдат обявени нови обществени поръчки, за да се проектират развръзките от южната страна на Бетонния мост, като най-оптимистичният период за процедурите е до края на годината. Ако няма забавяния, на теория е възможно проектите за трасетата на връзките в район „Южен“ да са готови преди приключването на моста.
Като се има предвид как се разминаха дейностите по „Модър-Царевец“ и Южния обходен колектор, изстраданият опит показва, че най-вероятно ни чака нова сериозна криза с трафика в онази част на Пловдив. Но пък надеждата умира последна. Иначе, за Бетонния мост: „Сбогом! И благодарим за службата!“