Advertisement
Новини от Пловдив » Градът » Общинският съвет даде зелена светлина за две нови линии на „Екобус“
Градът Общество Пловдив

Общинският съвет даде зелена светлина за две нови линии на „Екобус“

Галина ГЕОРГИЕВА

Две нови автобусни линии – 103 и 104, ще има градският транспорт в Пловдив. Те ще тръгват от „Тракия“ и „Беломорски“ и ще стигат до езиковите гимназии и новата сграда на Пловдивския университет.

Общинският съвет с 41 гласа „ за“ и без „против“ и „въздържал се“ реши да се създаде автобусна линия №104 към общинското дружество „Екобус“. Тя ще е с 9 автобуса с маршрут от кв. „Беломорски“,през ул. „Остромила“, бул. „Коматевско шосе“, ще мине през новия „Модър-Царевец“, УМБАЛ „Св. Георги“, бул. „Свобода“, бул. „Васил Априлов“, бул. „България“, до последната спирка – Хангарите на Пазарджишко шосе.

Общинските съветници гласуваха и корекция на линия № 103, която вече е създадена. Също 9 автобуса ще се движат по линията и ще тръгват от район  „Тракия“, ще минават през моста на Адата, по бул. „България“, като последната спирка ще е на новата сграда на ПУ.  Рейсовете няма да пътуват в събота и неделя.

Зам.-кметът Савина Петкова подробно обясни, че на специализирана комисия, на която са обсъждани двете точки,  директорът на „Екобус“ инж. Илко Търпов е изказал притеснения в становището си, че линиите са дълги и е възможно да се създаде проблем за бъдещите електробуси  заради това, че по тях няма изградени зарядни станции.

Савина Петкова

„Още утре няма да тръгнат автобуси по тези две линии. Кандидатстваме пред МРРБ с транспортен проект, в който сме поискали пари за електробуси, зарядни станции и цялата инфраструктура“, каза зам.-кметът Петкова.

Пред съветниците директорът на „Екобус“ инж. Илко Търпов представи кратка презентациия за двете линии и посочи, че маршрутите са определени спрямо пътникопотока и необходимостта от транспорт.

Инж. Илко Търпов

„Трябва да създадем удобен, комфортен и бърз градски транспорт. Ако не бъдат предвидени зарядни станции на крайните спирки на автобусните линии, ще се намали срока на експлоатация на батериите. По линия №103  приветствам увеличаването на автобусите от 5 да 9, но съществената подробност е свързана с ниската скорост на автобусите – едва 10 км в час и обратния завой в „Тракия“ на кръговото кръстовище на бул. „Цар Симеон“. Това допълнително увеличава времето. По линия №104 приветствам преминаването по „Модър-Царевец“, тук имаме двойно по-висока скорост. Основният проблем е свързан с липсата на становище на КАТ-Пловдив.  Предлагам да се направят скоростни автобусни линии за №104, като бъде намален броят на спирките, така ще паднем под 30% и няма да има нужда от съгласие на превозвача и автобусът ще придобие по-голяма скорост“, каза той. По думите му двете автобусни линии няма да се ползват събота и неделя.

Савина Петкова разкритикува Търпов, че все още линия №103 не е започнала да работи, въпреки че е приета преди  доста време от ОбС. „Не приемам критиките в неговото изложение. Представител на КАТ беше поканен по надлежния ред на заседанието на комисията, но той не дойде“, обясни зам.-кметът.

„Идеята беше двете линии да поемат учениците до езиковите гимназии. Ако не успеем да вземем парите от МРРБ, какво ще е състоянието на „Екобус“. В този случай дали не може да се мисли за автобуси под наем“, поиска да знае Владимир Славенски от ПП-ДБ.

Владимир Славенски

„Хипотетично съществува възможността да не получим парите от МРРБ и тогава ще се наложи, ако искаме да доведем до успеше край начинанието възстановяване на „Екобус“, да дебатираме в залата откъде и какви средства може да се намерят и дали автобусите да са под наем, дали изцяло да изградим депото си. Това ще бъде вариант Б, за който ще говорим след време. Надяваме се да не стигаме до него. Сега е добре тези линии да тръгнат, дори и да не са с по 9 коли, важно е хората да свикнат, че може да ги ползват“, отговори Савина Петкова.

 

 

 

ПИМК БИЛД

Коментари

Коментари

PIMK BUILD
БРАДЪРС СЕКЮРИТИ ГРУП
38-Истории-за-началото-на-планинарството-в-България

Архив по дни

Архив по седмици

Архив по месеци

Архив по години

Категории

Времето

Дондукова или Вазова да се казва градската градина зад Природонаучния музей, обновена с близо 5 млн. лева?

  • Вазова градина е най-правилното наименование. Иван Вазов е живял на съседната улица, тук е написал едни от най-забележителните си произведения. Хората са се стичали под балкона, за да го приветстват 37%
  • Както я знаят пловдивчани от създаването ѝ – Дондукавата градина. Хората са я кръстили така, защото е създадена по време на привременното управление и по препоръка на княз Александър Дондуков-Корсаков 30%
  • Не ме интересува. Нека си остане както досега без официално име – Градската градина 18%
  • Референдум. Това е най-справедливото решение. 8%
  • Капитан Бураго – Освободителя на Пловдив. Неговият паметник също е в тази градина и всяка година Пловдив му отдава почит на 16 януари, когато Бураго с отряд драгуни форсира Марица и освобождава града. 7%

Начална дата: 24.04.2024 @ 19:09 | Крайна дата: 24.05.2024 @ 19:09

Зареждане ... Зареждане ...