- Новият Audi Q5 SUV: Динамичен дизайн, голяма вариативност, нова информационно-развлекателна система и модерна концепция за управление
- Първи SUV модел на Premium Platform Combustion (PPC) с ефективни, частично електрифицирани двигатели с вътрешно горене
- Гернот Дьолнер, главен изпълнителен директор на AUDI AG: „Като втори модел от нашето ново поколение високоефективни двигатели с вътрешно горене, това ново издание на успешния модел бележи следващата важна стъпка в подмладяването на нашето портфолио“
С новото Q5 Audi пуска третото поколение на своя успешен модел. Първото поколение на средния SUV беше пуснато на пазара през 2008 г. и оттогава доминира в сегмента на премиум марките. Новото Audi Q5 сега продължава тази успешна история.
Като втори модел в портфолиото, Q5 SUV е базиран – подобно на новите модели на Audi A5 – на Premium Platform Combustion (PPC). Платформата позволява на Audi да лансира масови модели с високи технически стандарти в различни сегменти. Гъвкавостта на PPC помага на Audi да придаде на бъдещите модели уникален характер.
Audi Q5 поставя нови стандарти в средния сегмент на премиум SUV автомобили: спортен, технологично ориентиран дизайнерски език се среща с голяма вариативност и доказана пригодност за ежедневна употреба. Ефективните и мощни двигатели с технологията MHEV plus, а по-късно и plug-in хибридите, представляват пътя на Audi към превръщането му в доставчик на надеждна за бъдещето премиум мобилност. С архитектурата на електрониката E³ 1.2 Audi интегрира модерни и ориентирани към бъдещето функции за свързаност и дигитализация във всички нови модели.
Audi произвежда моделите Q5 в Мексико вече осем години, а също така произвежда новия Q5 в Сан Хосе Чиапа. Тук важен фактор е близостта до северноамериканския пазар. С този модел Audi започва обновяването на своето SUV портфолио с двигатели с вътрешно горене и частично електрифицирани варианти.
Практически: пространствена концепция и променливост
Най-новото поколение на новото Audi Q5 е спечелило значително по отношение на ключови продуктови характеристики – и пътниците могат да усетят това още от първия път, когато го изпитат. В комбинация с новата интериорна концепция, резултатът е комфортно усещане за пространство с достатъчно пространство за главата и краката.
Особено практична характеристика на Audi Q5 SUV е напълно регулируемата задна седалка. Може да се мести надлъжно и да се накланя, като по този начин увеличава обема на багажника или комфорта за пътниците отзад според нуждите. В същото време на задната пейка удобно могат да се настанят трима души. При сгънати задни седалки транспортният обем нараства до 1473 литра в зависимост от варианта на модела. Покривалото на багажното отделение може да се прибере в специално проектирано отделение под пода на багажното отделение. Това осигурява още повече място за багаж и сигурно място за покривалото.
Други практични функции включват още по-голямо отделение за съхранение под централния подлакътник в сравнение с предишния модел, множество по-малки места за съхранение на слънчеви очила, ключове и други ежедневни вещи, индуктивна и охлаждана тава за зареждане с 15 вата мощност за зареждане в предната централна конзола, два USB-C порта отпред и два отзад. Като опция, USB портовете отпред могат да поддържат капацитет за зареждане до 60 вата; задните портове могат дори да поддържат капацитет за зареждане до 100 вата. Това означава, че по-големи устройства като лаптопи могат безопасно да бъдат захранвани с енергия по време на шофиране.
Пуризъм и динамика: външен дизайн
Третото поколение на SUV моделите Q5 стана още по-спортно и предлага перфектни пропорции. Изпънатата и висока линия на раменете създава мощен силует, свързва предните и задните светлини и прави автомобила да изглежда по-дълъг. Над прага, издигаща се линия преминава над калниците и в задната броня, придавайки на автомобила динамичен външен вид, дори когато е неподвижен.
Предната част е самоуверена, тъй като всички определящи елементи на дизайна са разположени едно ниво по-високо, отколкото в предходния модел. Спортната, широка Singleframe стои високо и е оградена от вертикални, функционални въздушни завеси.
Силно изпилените и скулптурно оформени фарове създават остър, фокусиран вид, изявявайки пъргавия и самоуверен характер на автомобила още отпред. Голям въздухозаборник със сензори се намира под Singleframe, придавайки на Q5 визуално пълна и широка позиция на пътя. Екстериорната S линия впечатлява с поразителни и спортни компоненти на каросерията, като тръбите на въздушната завеса с матови антрацитни хромирани акценти. При модел S тези елементи имат матов сребрист хром.
Задната част на Q5 SUV има изключително изчистен дизайн благодарение на максималното намаляване на линиите. От задното стъкло до долния ръб на триизмерно оформената светлинна лента има гладка повърхност, дефинирана от светлинната лента с остър разрез по цялата ширина на автомобила. Зоната между светлинната лента и бронята е запазена гладка и придава на SUV спортна елегантност. Дифузьорът е интегриран в повдигнатите брони като остров. Позиционирането и формата на функционалните изпускателни тръби зависи от двигателя: двойно квадратна изпускателна тръба под дифузора от лявата страна (за всички дизелови двигатели) или правоъгълни изпускателни тръби отдясно и отляво (за всички бензинови двигатели). Моделът S разполага с четирите емблематични двойни кръгли изпускателни тръби в нов, изострен дизайн.
Три конформационни характеристики и единадесет цвята
Предлагат се три версии: базова, усъвършенствана екстериор и S line екстериор. Освен това моделът S има независим външен вид. В S line екстериора и модела S, предните въздухозаборници са по-големи и проектирани като аеротръби във форма на L-крило. Дифузьорът отзад е значително по-спортен. Черният екстериорен пакет също се предлага за екстериора S line и S модела.
Има избор от единадесет цвята за новите модели на Audi Q5, включително покритието с плътна боя Arkona White. Glacier White, Mythos black, Floret Silver, Navarra Blue, Grenadine Red, District Green и новият цвят Tambora Grey се предлагат като метални покрития. Ultra Blue металик, Daytona Grey перлен ефект и новият Sakhir Gold металик се предлагат ексклузивно за S моделите или превозните средства с външна S линия. Особено висококачествени и, в зависимост от желанията на клиента, персонално конфигурируеми индивидуални лакови покрития от Audi exclusive се предлагат и за моделите Q5.
Новите Audi Q5 SUV модели на германския пазар са оборудвани с алуминиеви джанти с размери от 17 до 21 инча, в зависимост от екстериора и двигателя. Аеродинамично оптимизираните колела се предлагат като опция за размери между 17 и 19 инча. Екстериорът S line и моделът S се предлагат стандартно с 19-цолови джанти.
Ковани 21-инчови джанти в S дизайн, които са познати от други S автомобили, се предлагат като опция. Опционалното 21-инчово трицветно колело е екстравагантният акцент в гамата колела.
Изчистени линии и приветлива атмосфера: интериорният дизайн
Дизайнът на интериора на новия Audi Q5 SUV се основава на четирите характерни основни характеристики на интериорния дизайн на Audi. Първо, интериорът е проектиран да бъде „ ориентиран към човека “, т.е. последователно насочен към нуждите на потребителите.
Ясното оформление на интериора осигурява преглед и формира втората основна характеристика, „визуална яснота“. Функционалност и естетика са съчетани до последния детайл. Този ясен дизайнерски подход е очевиден в хоризонталната структура на контролния панел: апликация, изработена от висококачествен материал, се простира като крило по цялата ширина на контролния панел и се издига при преходите към вратите. Контролният панел формира основата за „Digital Stage“ и за интегрираните вентилационни отвори. Последователният дизайн на централната конзола и вратите допълва оркестрацията на интериора: компоненти с алуминиев вид и форма на C-скоби обграждат контролите във вратите и централната конзола. Със своята възходяща линия те подчертават здравата и спортна SUV философия на Audi Q5.
Централният компонент на интериора е “ Digital Stage „, който е разположен пред водача и пътника до него под формата на дисплеи Audi MMI. Ясно подравнените дисплеи са интегрирани в интериора с перфектно прилягане. Тънкият, свободностоящ панорамен дисплей на Audi MMI има извит дизайн и OLED технология и помещава 11,9-инчовия виртуален кокпит на Audi и 14,5-инчовия MMI сензорен дисплей.
10,9-инчовият MMI Passenger Display може да бъде поръчан специално за пътниците отпред. Благодарение на Active Privacy Mode с технология за затваряне, пътниците могат да използват информационно-развлекателната система необезпокоявани, без водачът да се разсейва визуално. В същото време предлага възможност за подпомагане на водача например при навигационни задачи.
Със своя “ Material Driven Design“ новото Audi Q5 отговаря на търсенето за усещане за простор с високо ниво на комфорт. Като противовес на дигиталните и технически области, така нареченият мек елемент за обвиване преминава от врата до врата по цялата ширина на арматурното табло. Заедно с платнените панели на вратата и подлакътниците, това създава домашна атмосфера. Тази философия на дизайна, ориентиран към материалите, също така предлага потенциал за индивидуализиране на интериора според вашите собствени идеи.
Материалите са подбрани от функционална гледна точка, като в същото време осигуряват ясно дизайнерско разграничение между различните зони в интериора. Зоните, ориентирани към комфорта, са подчертани с щедри повърхности и меки материали.
За разлика от тях контролите са прецизно проектирани и опционално завършени във висококачествено черно с висок гланц. Седалките с диамантено покритие, меката обвивка, огледалата на вратите и подлакътника в спортната версия S line са завършени с устойчиви материали Kaskade и Dinamica, между другото. Текстилната тапицерия Kaskade напомня на естествени материали като вълна и не е боядисана допълнително. Изработен е от рециклирани материали, като кантове и рециклиран полиестер. Част от корицата е изработена от плат Impressum, който се състои частично от рециклирани пластмасови влакна. Dinamica изглежда и се усеща като велур, но почти половината от него е направена от рециклиран полиестер, един от източниците на който са остатъците от текстил.
Светлина за динамично взаимодействие
Ясно проектираният интериор на Q5 SUV също се подчертава в тъмното. Контурната светлина в арматурното табло и вратите подчертава ширината на интериора, докато индиректната светлина под извития Audi MMI Panorama Display и в централната конзола създава визуален плаващ ефект. Висококачествените материали във вратите са осветени с голям ефект. Към това е добавена динамичната интерактивна светлина (IAL), която обхваща цялата ширина на интериора като LED светлинна лента и подпомага взаимодействието на пътниците с автомобила. От една страна, IAL служи за демонстриране на интериора и предлага например функция за добре дошли или показва кога автомобилът е заключен и отключен. От друга страна, той осигурява подкрепа, когато става въпрос за безопасност: например, визуализира се динамичната индикаторна светлина. Това подобрява дисплея във виртуалния кокпит. IAL винаги остава допълнителен дисплей и не замества мигачите във виртуалния кокпит. Светлината за динамично взаимодействие е част от пакета за околно осветление plus.
Аеродинамика и аероакустика
Аеродинамиката и аероакустиката на новия Audi Q5 SUV са оптимизирани с множество детайлни решения. Облицованото дъно и аеродинамично проектираните предни и задни части играят важна роля в аеродинамичната концепция. Въздушните завеси се използват за насочване на въздушния поток и насочването му покрай калника, така че да тече около предните колела и отстрани на автомобила с възможно най-малко турбуленции.
Освен това въздушният поток се насочва около предните колела от въздушните дефлектори. Широко покритото дъно насочва въздушния поток под автомобила с намалена турбуленция. Страничните Aero панели в задната част на автомобила осигуряват ясно разделяне на въздуха, който е насочен към каросерията. За това допринася и дълбокият спойлер на покрива. Външните огледала също са аеродинамично оптимизирани.
Аероакустиката на новия SUV Q5 също е на високо ниво. Предното стъкло е снабдено с акустично остъкляване като стандарт. За допълнително подобряване на комфорта при шофиране предните странични прозорци се предлагат и с акустично остъкляване при поискване.
Впечатляващ през деня и нощта: дизайнът на осветлението
С новия Audi Q5 SUV, Audi не само подчертава водещата си роля в дизайна и технологиите на осветлението, но и отива една крачка напред. Задните светлини са с триизмерен дизайн, който ефектно обединява физическия и цифровия свят в комбинация със светлинната лента, която обхваща цялата ширина на автомобила.
Отзад, удивително проектираните дигитални OLED задни светлини от второ поколение и прожекционната светлина в спойлера над задния прозорец, използвани за първи път в Европа, осигуряват повишена безопасност. Той проектира графика в горната част на задния прозорец, като по този начин разширява зоната на стоп-светлините. Той също така е интегриран в сцената Coming Home и Leaving Home при напускане и отключване на автомобила. В случая на второ поколение цифрови OLED комбинирани задни светлини, шестте цифрови OLED панела с общо 266 сегмента генерират ново изображение няколко пъти на второ с помощта на специално разработен алгоритъм.
Активният дигитален светлинен подпис също означава бъдещето на осветителната технология на Audi. Отпред активният цифров светлинен подпис се създава чрез взаимодействието на алгоритъма с петнадесет сегмента, които затъмняват нагоре и надолу. Отделните светлинни сегменти си взаимодействат по такъв начин, че цялостният външен вид на светлинния подпис не се променя по отношение на интензитета на светлината. „В Audi Q5 ние проектираме не само формата на светлината в автомобил от серийно производство, но и цялото й движение. Благодарение на симбиозата между нашия дизайн на осветлението и новата технология, светлината на Q5 изглежда по-жива от всякога Ние придадохме на светлинния подпис собствена индивидуалност и същевременно на цифровия свят собствена естетика“, обяснява Сезар Мунтада, ръководител на отдела за дизайн на осветлението. „С активния дигитален светлинен подпис новият Q5 продължава една ера на уникален дизайн и естетика, които могат да бъдат намерени само при Audi.“
С дигиталните OLED комбинирани задни светлини 2.0, Q5 издига дизайна на осветлението, гамата от функции и следователно безопасността в своя клас на ново ниво. За първи път цифровите OLED комбинирани задни светлини от второ поколение могат да комуникират с непосредствената околност на автомобила (Car-to-X) по целенасочен начин. Откриването на близост, което беше въведено за първи път през 2020 г., е разширено в новия Q5, за да включва комуникационна светлина. Предупреждава останалите участници в движението за злополуки и аварии. В допълнение към обикновената графика на задните светлини, той показва специфичен статичен подпис на задните светлини с интегрирани предупредителни символи в цифровата OLED комбинирана задна светлина в критични ситуации на шофиране или трафик.
Технологията поставя и нови стандарти по отношение на индивидуализацията. С – в зависимост от оборудването – до осем цифрови светлинни подписа в преработените дневни светлини на матричните LED фарове и в цифровите OLED задни светлини 2.0, водачите могат да персонализират своя Q5 по напълно нов начин. Специално проектирана сцена „Прибиране у дома“ и „Напускане на дома“ е налична за всеки цифров светлинен подпис при напускане и отключване на автомобила.
Ултрамодерни двигатели с вътрешно горене с MHEV plus
Новото семейство Audi Q5 SUV се базира на Premium Platform Combustion (PPC), платформена архитектура за превозни средства с конвенционално задвижване с надлъжно монтирани двигатели с вътрешно горене. Всички модели от серията Q5 при пускането на пазара са оборудвани с високоефективната технология MHEV plus.
Новата система MHEV plus с 48-волтова електрическа система поддържа двигателя с вътрешно горене, намалява емисиите на CO 2 и в същото време повишава производителността и комфорта при шофиране. Чисто електрически маневриране и паркиране също са възможни в ограничена степен.
Генераторът на силовото предаване (PTG) генерира допълнителен задвижващ момент до 230 нютон метра и до 18 kW (24 к.с.) мощност. 48-волтовата система също така позволява използването на електрически задвижван компресор за климатик. Това предлага предимството, че дори когато двигателят е изключен – например при движение по инерция или на червен светофар – климатичната система продължава да работи на пълна мощност и поддържа комфортна температура в интериора.
Литиево-йонната батерия на превозните средства с MHEV plus е базирана на литиево-железен фосфат (LFP) и има капацитет за съхранение от 1,7 киловатчаса. Основните задачи на ремъчния стартер генератор са да стартира двигателя и да доставя електрическа енергия на акумулатора. Новият генератор за задвижване (PTG) позволява електрическо шофиране, облекчава двигателя с вътрешно горене и помага за намаляване на разхода на гориво. При намаляване на скоростта генераторът на силовото предаване (TSG) подава до 25 kW енергия обратно в батерията (рекуперация). PPC позволява постепенна електрификация под формата на леки хибриди. По-късно в жизнения цикъл на новото Audi Q5 ще последват и plug-in хибриди с голяма батерия и опция за външно зареждане.
Три версии на двигателя при пускане на пазара
В Европа SUV моделите Audi Q5 ще бъдат пуснати с три версии на двигателя, като предстоят и други варианти на задвижване. При пускането на пазара всички варианти ще бъдат оборудвани с технология MHEV plus, която може да осигури до 18 kW (24 к.с.) допълнителна мощност за кратки периоди. Всички модели използват 7-степенна S tronic трансмисия с двоен съединител.
Базовият двигател е 2.0 TFSI. Той осигурява 150 kW (204 к.с.) 3 , 340 нютон метра максимален въртящ момент и е оборудван с предно задвижване. Като опция се предлага и задвижване на четирите колела quattro .
Audi Q5 се предлага с 2.0 TDI в поколението EA288 evo. Той осигурява 150 kW (204 к.с.) 4 и 400 нютон метра въртящ момент и се предлага само с quattro задвижване на четирите колела.
Audi предлага Audi SQ5 1 като топ модел в серията при пускането на пазара. V6 TFSI с работен обем от три литра произвежда 270 kW и има максимален въртящ момент от 550 нютон метра.
Пъргаво управление и комфорт
Новият Audi Q5 SUV предлага характеристики на шофиране, типични за марката, с до голяма степен неутрално управление и постига забележимо увеличение на комфорта благодарение на оптимизираното си окачване и кормилно управление.
Той слиза от производствената линия с динамично настроено стоманено окачване като стандарт. Като алтернатива се предлага спортно окачване (стандартно за Audi SQ5 1 ). Стоманеното пружинно окачване, в комбинация с пасивната амортисьорна система FSD (Frequency Selective Damping) и по-пъргавата предна ос, осигурява на Q5 още по-здраво возене на пътя. FSD намалява силите на затихване, особено при високи честоти – например върху калдъръмени камъни – и поддържа високи сили на затихване при ниски честоти, като тези, които възникват при смяна на лентата или завиване. В опционалното въздушно окачване се предлага адаптивно управление на амортисьорите. Базовата конфигурация на това въздушно окачване може да се адаптира към индивидуалните изисквания чрез Audi drive select. В сравнение с предходния модел, той предлага много по-забележима разлика между комфортен и спортен режим. Новият Q5 се предлага с подобрено прогресивно управление като стандарт.
Последно поколение системи за подпомагане на водача
Audi предоставя широка гама от системи за подпомагане на водача в новите модели Q5, чиито функции значително подобряват ежедневието и безопасността на пътя за всички участници в движението. Помощ при паркиране отзад с дисплей за дистанция, круиз контрол и ограничител на скоростта, предупреждение за напускане на лентата, асистент за ефективност и асистент за внимание и сънливост са стандартни от пускането на пазара.
Допълнителни помощни пакети с множество функции могат да бъдат конфигурирани като опция. Те включват, например, Adaptive Driving Assistant plus, който използва картографски данни с висока разделителна способност и рояк данни от други превозни средства, изчислени в облака, за да оптимизира разпознаването на пътните знаци и да подпомага ускоряването, поддържането на скорост и дистанция, както и насочване в лентата. Active Front Assist съчетава четири помощни функции: Front Emergency Brake Assist, Evasion Assist, Turn Assist и Front Cross Traffic Assist. Други налични системи за подпомагане включват базиран на пътните знаци круиз контрол, Park Assist plus и Rear Turn Assist.
Дисплей и концепция за работа
Моделната серия Audi Q5 има изцяло мрежов дигитален интериор, базиран на новата архитектура на електрониката. С панорамния дисплей Audi MMI и дисплея MMI за пътниците, Digital Stage е ключова характеристика на интериора. Това включва и 10,9-инчовия MMI пътнически дисплей с Active Privacy Mode. Тази технология не позволява на шофьорите да бъдат разсейвани по време на шофиране, като показва само съдържанието на дисплея на пътника отпред. Водачът вижда само черен екран.
Гласовият асистент за обучение, Audi assistant, може да се използва за управление на множество функции на автомобила. Дигиталният асистент с AI поддръжка е интегриран в автомобила и е изобразен за първи път чрез аватар в централния сензорен дисплей на MMI и в head-up дисплея. Икона на дисплея на инструментите показва състоянието на Audi Assistant.
Интелигентна информационно-развлекателна система
Информационно-развлекателната система на Audi Q5 SUV използва Android Automotive OS като своя операционна система. Съдържанието се актуализира чрез актуализации по въздуха. Ето защо най-новите услуги на Audi connect са винаги актуални. Приложения като YouTube са достъпни чрез магазина за приложения на трети страни, който е интегриран директно в MMI и не изисква смартфон за използване.
Сърцето на Bang & Olufsen Premium Sound System е високоефективен усилвател. Задвижва 16 високоговорителя с мощност 685 вата. Високоговорителите на А-колоната и средния обхват произвеждат несравним 3D съраунд звук. Важен принос за това има технологията „Symphoria“, разработена от института Fraunhofer. Той добавя звукови измерения, които са важни за естествен звуков образ: ширина, дълбочина и височина. Това създава усещане за простор в автомобила.
В сравнение с звуковата система на Audi, звуковата система Bang & Olufsen Premium работи с Vehicle Noise Compensation (VNC), която компенсира вътрешния шум. Клиентите също имат възможност да разширят своето звуково изживяване по всяко време с функции, които могат да бъдат добавени съответно чрез Функции при поискване.
Индивидуално конфигурируем: Head-up дисплей
Audi Q5 се предлага като опция с конфигурируем Head-Up дисплей (HUD). HUD може да показва широк набор от информация по ясен и стегнат начин, като скорост, системи за подпомагане, навигационни инструкции или медийни данни. В новото Audi Q5 водачите имат възможност да контролират автомобила и функциите на информационно-развлекателната система чрез head-up дисплея. Органите за управление също позволяват превъртане през списъци с директен избор чрез бутоните на волана – за първи път.
Това прави още по-лесно за шофьорите да избират скорошни дестинации, без да откъсват очи от пътя. Входящите повиквания също могат да се показват на Head-Up дисплея и да се отговаря директно от водача чрез бутона на волана. В допълнение, съответните менюта в HUD показват последните направени повиквания. Това прави много по-лесно избирането на често повтарящи се повиквания. Медиите също се контролират чрез HUD: в режим на забавление водачите могат да изберат любимата си радиостанция или подкаст, например, като използват контролния списък.
Устойчиво производство в Мексико
Новото семейство Audi Q5 ще се произвежда в завода на Audi в Сан Хосе Чиапа, Мексико. С напредването на електрификацията на портфолиото на PPC, частично електрифицираните plug-in хибридни варианти също ще се произвеждат там по-късно. Като част от производствената стратегия „360factory“, Audi поставя силен фокус върху устойчивостта, наред с други неща. Заводът в Сан Хосе Чиапа се характеризира с ресурсоопазващо производство и е модел за подражание за устойчиво използване на водата. Audi México също е на крачка към CO 2 неутрално производство 1 .
Обектът е първият автомобилен завод в света, който е сертифициран според стандартите на Алианса за стопанисване на водата (AWS) за ефективно управление на водата. Този сертификат е резултат от много мерки за устойчиво използване на водата, включително система за обратна осмоза и събиране на дъждовна вода в специална лагуна. Като цяло централата спестява 150 000 кубически метра вода годишно, което се равнява на 60 олимпийски басейна.
Благодарение на ефективното управление на отпадъците, процентът на рециклиране на отпадъците, генерирани в завода, е повече от 90%. В допълнение към рециклирането на материали като метални остатъци от цеха за пресоване, сайтът се фокусира и върху постоянното избягване на пластмасовите отпадъци при опаковането на компоненти. Експертите на място са разработили алтернативи на обичайните пластмасови опаковки, за да сведат до минимум използването на еднократни материали.
Пускане на пазара и цени
Новите Audi Q5 SUV и Audi SQ5 SUV 1 ще бъдат пуснати в Германия и много други европейски страни през първото тримесечие на 2025 г. Семейството Audi Q5 ще бъде налично за поръчка в Германия от септември 2024 г. Цените на новите модели започват от 52 300 евро за Audi Q5 SUV TFSI 150 kW 3 .
Audi Q5 SUV TFSI quattro 150 kW 5 струва от 54 650 евро; дизеловото Audi Q5 TDI quattro 150 kW 4 започва от 57 100 евро.
Audi SQ5 SUV 1 започва от 82 900 евро.
1 Audi разбира нетните нулеви емисии на CO 2 като ситуация, при която, след като са изчерпани други възможни мерки за намаляване, компанията компенсира въглеродните емисии, отделяни от продуктите или дейностите на Audi, и/или въглеродните емисии, които в момента не могат да бъдат избегнати при доставката верига, производство и рециклиране на автомобили Audi чрез проекти за доброволно компенсиране, осъществявани по целия свят. В този контекст въглеродните емисии, генерирани по време на етапа на използване на превозното средство, т.е. от момента, в който то бъде доставено на клиента, не се вземат предвид.