„Нямаше технически проблеми по автобусна линия 25, в която пилотно стартира електронната система за таксуване в градския транспорт. Десетки граждани вчера са закупили билетчето си с банкова карта“, съобщи за Радио Пловдив управителят на фирмата-изпълнител „ТИКСИ“ Николай Недялков. „Най- вероятно е вид любопитство, за да видят хората как работи системата. Очакваме с провеждането на рекламно- разяснителната кампания от общината и разгръщането на електронната система за таксуване в цялата мрежа, хората да я използват пълноценно“, добави той. И обясни, че стартирането на системата е отнело кратко време в Пловдив, защото освен изграждането и монтирането й, трябваше да се направят изпитания от Българсия институт по метрология. „Тези изпитания не зависят от нас и те могат да продължат от 6 до 8 месеца. Ние ги направихме в рамките на срока“, каза Недялков. Кога ще бъде пусната в експлоатация цялата система за електронно таксуване зависи от общината. Тя ще реши дали да бъде въведена навсякъде в градския транспорт едновременно, дали ще бъде частично, или поетапно. Той припомни, че Пловдив е вторият град след София, където се въвежда плащане на билет чрез банкова карта. Хората, които нямат банкови карти или мобилното приложение, или не искат да ги използват, имат възможност да закупят смарт карта, която издава общината. Това е направено, но се въвежда поетапно от администрацията. Онлайн картата се регистрира и се зарежда през портала на общината. Така се спестява ходенето до гишетата за продажба на картите. Опитът на фирмата показва, че много ученици използват мобилното приложение и банкова карта. Той повтори, че въвеждането на системата оттук-нататък изцяло зависи от община Пловдив. ТИКСИ е изпълнила ангажимента си за изграждането на системата, но има четиригодишен ангажимент за поддържането на системите за електронно таксуване и за паркиране.